7,50 140 med mettis4:a & lenco> startad film sid 99
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
ja idag blev det inga bilder i garaget för tjejen skulle hoppa med hästen och det var tydligen viktigare att fota än att ta kort på mina kanaler i toppen..
Har kört på med insug idag, det är klart, fullständiga säten skall köras sen är det den absolut sista touchen kvar.
Men frågan är om jag inte skall försöka hålla mig till 120papper som finas beträffande finisch på väggarna i insug.
Tror det faller ut mycket lätt på väggar med stora mängder metanol.
Men det kanske det gör ändå..
Kanske till och med får köra 80 papper det sista
Har kört på med insug idag, det är klart, fullständiga säten skall köras sen är det den absolut sista touchen kvar.
Men frågan är om jag inte skall försöka hålla mig till 120papper som finas beträffande finisch på väggarna i insug.
Tror det faller ut mycket lätt på väggar med stora mängder metanol.
Men det kanske det gör ändå..
Kanske till och med får köra 80 papper det sista
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
ja då är ju 80 papper väl fint, men det ligger nått i det du säger.Kadett4wd skrev:jag brukar lämna ytan som kommer av slipstiften. inte filarna.. utan de där i 'sten'
Det blir ett helvette att mappa dom om det faller ut på väggarna.
Visserligen har jag mycket bra placering av spridarna nu i mitt nya insug, en spridare rakt på varje ventil.
Men det blir ju på väggarna ändå
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
nu är toppen färdig portad och ompysslad.
Skall skära ut sätena max till ventilerna nu och sedan ta en sista koll på finischen.
Började även porta insugnings rör idag.
Det kommer bli mycket spåner där..
Dåliga bilder är ju vanligt förekommande i mina trådar, men nu tar jag priset.
Har en låne telefon då min vanliga telefon tagit semester på lagning så blev det så här:



Skall skära ut sätena max till ventilerna nu och sedan ta en sista koll på finischen.
Började även porta insugnings rör idag.
Det kommer bli mycket spåner där..
Dåliga bilder är ju vanligt förekommande i mina trådar, men nu tar jag priset.
Har en låne telefon då min vanliga telefon tagit semester på lagning så blev det så här:



Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
tar en kaffe nu!
Håller på med topp och camcarrier.
Fräser ut spår så att kammarna kan gå fria.
Har tagit bilder idag som jag kommer lägga ut sen.
Håller på med topp och camcarrier.
Fräser ut spår så att kammarna kan gå fria.
Har tagit bilder idag som jag kommer lägga ut sen.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Nej någon silicone avgjutning är inte gjord.
Skall se om jag hinner göra det mellan varven.
Misstänker att det inte är så mycket silicone kvar heller tyvärr..
Men här kommer lite bilder på toppen:










Full fräs:


Kammarna i, lyfter 14,0mm och 14,52mm:


en halvklar insugnings runner:

Skall se om jag hinner göra det mellan varven.
Misstänker att det inte är så mycket silicone kvar heller tyvärr..
Men här kommer lite bilder på toppen:










Full fräs:


Kammarna i, lyfter 14,0mm och 14,52mm:


en halvklar insugnings runner:

Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
tror dom är lite väl förbannade för mitt lilla 1,10 avgas hus till och med haha.peppe skrev:Gillar bilden på kam nocken, ser förbannad ut nanting
Men det märks:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Daniel Bjälevik
- Forumsberoende
- Inlägg: 1014
- Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
- Ort: Kungsör/västmanland
- Kontakt:
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
jag skall bromsa den som sug först.
Måste nästan göra det för att ha koll på kammar och allt innan man blandar in turbon.
Då har man fullt upp med bränsle luft blandning.
Hoppas på 300hk sugmaskin.
Det är ju bara 2,3liter
Måste nästan göra det för att ha koll på kammar och allt innan man blandar in turbon.
Då har man fullt upp med bränsle luft blandning.
Hoppas på 300hk sugmaskin.
Det är ju bara 2,3liter
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Intressant
Hur går det med vattenanslutningarna där vid grenröret?
Känns som det kan bli lite varmt, speciellt då med slang
Behövde du ta bort så mycket material vid kamnockarna?
Då menar jag inte på djupet, utan hela vägen igenom så att säga.
För mig räckte det att ta en bit in, men du har nog värre kammar än mig
Men det känns som det försvagar kamcarriern en del, men det kanske inte gör så mycket.
Verkar ju bli en grym topp
Varför massa kladd på insugningskanalerna, är de inte täta?

Hur går det med vattenanslutningarna där vid grenröret?
Känns som det kan bli lite varmt, speciellt då med slang

Behövde du ta bort så mycket material vid kamnockarna?
Då menar jag inte på djupet, utan hela vägen igenom så att säga.
För mig räckte det att ta en bit in, men du har nog värre kammar än mig

Men det känns som det försvagar kamcarriern en del, men det kanske inte gör så mycket.
Verkar ju bli en grym topp

Varför massa kladd på insugningskanalerna, är de inte täta?
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Skall vi se om det blir bra svar.
Angående vattenkylningen så kommer den att klara sig bra.
Det är en bit till grenröret.
Men så länge det är vatten i slangen kan den i princip ligga på grenröret utan att det går hål.
Den blir torr och dör på det viset istället.
Man kan faktiskt koka vatten i en plastflaska över öppen eld som gämförelse
Sen det med nockarna vs camcarrier.
Jag tyckte med den såg klen ut efter första jag fräste, men det är mycket material kvar och jag har riktigt långa tryckare så det kommer inte bli något problem med min motor, den går ju inte så mycket eller länge heller.
Har räknat med slitage som heter duga på dessa kammar i camcarrier.
Sen att det är ett par mm extra i spel tar jag som en man.
jag var inne på att ta slipstiftet och köra ur för nockarna, men det blev så mycket material som var tvungen att tas bort så det var lika bra och fräsa bort allt.
Sen det sista angående kletet på kanalerna.
Efter egna erfarenheter es svetsade toppar så kan det dra med olja in i förbränningen om en por läcker lite.
Det märker man kanppast och knackningar kommer som ett otrevligt brev.
Men denna toppen är mycket fint svetsad och har sparsamt med porer så jag hade nog klarat mig utan kletet.
men min erfarenhet säger mig att göra så här.
Man vill ju ha det problemfritt.
Sen stabiliserar det upp kanalen någon som kan vara mycket tunn på sina ställen.
Hoppas det blev en förklaring av värde
Angående vattenkylningen så kommer den att klara sig bra.
Det är en bit till grenröret.
Men så länge det är vatten i slangen kan den i princip ligga på grenröret utan att det går hål.
Den blir torr och dör på det viset istället.
Man kan faktiskt koka vatten i en plastflaska över öppen eld som gämförelse
Sen det med nockarna vs camcarrier.
Jag tyckte med den såg klen ut efter första jag fräste, men det är mycket material kvar och jag har riktigt långa tryckare så det kommer inte bli något problem med min motor, den går ju inte så mycket eller länge heller.
Har räknat med slitage som heter duga på dessa kammar i camcarrier.
Sen att det är ett par mm extra i spel tar jag som en man.
jag var inne på att ta slipstiftet och köra ur för nockarna, men det blev så mycket material som var tvungen att tas bort så det var lika bra och fräsa bort allt.
Sen det sista angående kletet på kanalerna.
Efter egna erfarenheter es svetsade toppar så kan det dra med olja in i förbränningen om en por läcker lite.
Det märker man kanppast och knackningar kommer som ett otrevligt brev.
Men denna toppen är mycket fint svetsad och har sparsamt med porer så jag hade nog klarat mig utan kletet.
men min erfarenhet säger mig att göra så här.
Man vill ju ha det problemfritt.
Sen stabiliserar det upp kanalen någon som kan vara mycket tunn på sina ställen.
Hoppas det blev en förklaring av värde
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169