Sida 75 av 100
Postat: lör okt 04, 2008 9:32 pm
av Kadett4wd
det här kommer bli svinfint

Postat: sön okt 05, 2008 10:24 am
av Tommy Luhr
Kadett4wd skrev:det här kommer bli svinfint

tackar:)
tack för alla kommentarer, det gör så mycket i bygg motivationen:)
skall bjuda på mera bilder sen

Postat: sön okt 05, 2008 2:17 pm
av SWR
Har du noen anelse på hvor stive de catcams-fjærene er ved max løft? Og gjerne ved innspent trykk også..

Postat: sön okt 05, 2008 2:25 pm
av Tommy Luhr
jag har lagt dom på 47kg vid inspänning och vid 15mm lyft är dom ca 160kg.
Dom tar lyft ända upp till 20mm. 19 om man vill ha en mm tillgodo

Postat: sön okt 05, 2008 3:37 pm
av Tommy Luhr
nu finns det liite mer bilder.
Har plastat klart kanalerna på utsidan.
samt mätt lite mer inspännings mått
Kan lägga in lite bilder på ett offer jag har.
Som jag testar fram lösningar och även en del konstiga portningsförsök.
Här har jag fräst av för att se hur vattenkanalerna ser ut
backcut klar
vad tror ni om att plana av flänsen här och göra ett bultförband istället med l-tätning som mitsu aggen har.
Är ju en så knepig v-bandare

Postat: sön okt 05, 2008 4:12 pm
av Kristoffer Helle

Detta måste vara det grymmaste 16v topp bygge jag har sett! Bra med bilder! det gir mycket inspirasjon och ideer!
Postat: sön okt 05, 2008 5:17 pm
av Andreas Arthursson
Tommy Luhr skrev:nu finns det liite mer bilder.
Har plastat klart kanalerna på utsidan.
samt mätt lite mer inspännings mått
Kan lägga in lite bilder på ett offer jag har.
Som jag testar fram lösningar och även en del konstiga portningsförsök.
Här har jag fräst av för att se hur vattenkanalerna ser ut
backcut klar
vad tror ni om att plana av flänsen här och göra ett bultförband istället med l-tätning som mitsu aggen har.
Är ju en så knepig v-bandare

Blir fränt det här.
Jag har passande V-bandsfläns + klamma på hyllan om du behöver.
Mvh
Postat: sön okt 05, 2008 5:33 pm
av Tommy Luhr
Krishell skrev:
Detta måste vara det grymmaste 16v topp bygge jag har sett! Bra med bilder! det gir mycket inspirasjon och ideer!
Tack så mycket:) det värmer med sådana kommentarer
Andreas: Du har pm
Postat: sön okt 05, 2008 7:20 pm
av Lantzen
Fan va grymt Tommy ska bli så kul att se när snurran blir bromsad sen

Postat: sön okt 05, 2008 8:46 pm
av SWR
Tommy Luhr skrev:jag har lagt dom på 47kg vid inspänning och vid 15mm lyft är dom ca 160kg.
Dom tar lyft ända upp till 20mm. 19 om man vill ha en mm tillgodo

Hmm...lurer på om jeg kan få klemt slike inn i Cossien...du skal vel kanskje ikke varve 11500 rpm med dine..

Kan man spørre om prisen litt mer eksakt enn "dyra"..?
Postat: sön okt 05, 2008 8:59 pm
av Tommy Luhr
tror fjädrarna kostar 5500 för en sats.
Men kammar, tryckare,laschcaps, retainer och fjädrar kostar strax över 18 000:- köpte ett kitt
Postat: sön okt 05, 2008 9:02 pm
av peppe
Ser bra ut Tommy.. Dyno rekord för Volvo 16v nu då?

Postat: sön okt 05, 2008 9:14 pm
av norrback
det blir det säkert, både som sug och överladdad
bara allt håller ihop
/andre'
Postat: sön okt 05, 2008 9:31 pm
av Brandt
Helt otroligt snyggt jobb!!

Postat: sön okt 05, 2008 9:40 pm
av SWR
Tommy Luhr skrev:tror fjädrarna kostar 5500 för en sats.
Men kammar, tryckare,laschcaps, retainer och fjädrar kostar strax över 18 000:- köpte ett kitt
Ok,takker. Da må jeg bare finne ut om jeg får klemt de inn i Ultra-toppen...
