Sida 76 av 178
Postat: mån okt 25, 2010 7:57 pm
av j björk
Hej, tja i helgen hände det väl en del. Men jag har för mig att jag inte hann peta på bilen på hela veckan.
Blir nog ung. lika den här veckan också, samt mindre tid i helgen..
Mattias, det är en bit att åka med formar bara

Postat: mån okt 25, 2010 10:00 pm
av mattias
Det är ju bara en bit till Stockholm och sen en liten bit till så är man hos dig, det är lugnt.
Bra där med skrapskyddsplåten fram, din tråd ger en många idéer ..

Postat: mån okt 25, 2010 10:10 pm
av knotan
ser ut som du är på rätt väg nu jonas, mer "metall" och mindre plastjobb
vill ju inte behöva stå bredvid dej halvfärdig med min halvfärdiga micra i monter på gatebil i sommar, (räknar med å få åka med ett par varv iom min egen inte lär hinna bli klar

)
Postat: tis okt 26, 2010 5:56 pm
av mbma
mattias skrev:Bra där med skrapskyddsplåten fram, din tråd ger en många idéer ..

+1 där hehe
det är ju ganska bra då man leder luften genom hela motor rummet när de paserat kylarna så blir lite svalare. istället för bara rakt ner så har fuktion där också inte bara hasplåt.

Postat: tis okt 26, 2010 7:23 pm
av larsat
bra jobbat jonas blir finfint!

Postat: tor okt 28, 2010 8:03 pm
av j björk
Tackar grabbar
mbma, det kan nog vara bra som du säger att leda luften förbi motorn, men jag är lite orolig att det blir för "tätt".
Jag har lite funderingar på att ta upp lite hål för att luften ska ta sig ut, men man kanske ska vänta och se?
knotan skrev:
vill ju inte behöva stå bredvid dej halvfärdig med min halvfärdiga micra i monter på gatebil i sommar, (räknar med å få åka med ett par varv iom min egen inte lär hinna bli klar

)
Nej fy fanken, inte en till sommar i depån
Nej nu gäller det att få ihop skiten, och att det funkar..
Jag tvivlar dock på att det blir så intressant att åka med, blir nog en del utsorterande..
och så ska man kanske lära sig köra också 
Postat: fre okt 29, 2010 8:47 am
av RoGGaH
Du får väl skicka in Hammarberg i bilen en sväng sen så du får se va den går för

Kan du väl få lite kör tips också.
Postat: tor nov 04, 2010 9:19 pm
av j björk
RoGGaH skrev:Du får väl skicka in Hammarberg i bilen en sväng sen så du får se va den går för

Kan du väl få lite kör tips också.
Kanske kan bli så sedan, men först måste den ihop..
Det här blir en riktig hundmånad, men i helgen ska jag nog få lite tid hoppas jag
Och som man säger, kneg ger deg, och det är ju inte fel. Men någon gång får det ju räcka

Postat: tor nov 04, 2010 10:52 pm
av Mattias Jonsson
Jag är impad att du hinner så mycket som du gör

. Du är väl för snäll, eller för duktig

. Lika illa oavsett vilket. lackad durkplåt med avslipade "räfflor" kan vara rätt snyggt, då har man gått från EPA-traktor till Scaniafreak som vägrar smutsa ner sitt arbetsredskap. Inte fel alls, på en driftingkärra vill säga

Postat: lör nov 06, 2010 4:13 pm
av j björk
Ja, den durkplåt som lackas blir helt klart som du skrev Mattias.
Ska väl uppdatera lite, tar lite gamla bilder så det ser ut som det har hänt något
Inpassning stötfångare.
Gjort lite rörhylsor att svetsa fast i bilen.
Gjorde helt enkelt så att jag borrade hål så jag kunde trä in rören och punkta fast i rätt läge.
Lite besvärligt att passa in själv annars
Och slutligen monterat.
Det har blivit ett fäste till tändspolarna:
Sedan hittade jag ett fint rör som passade perfekt till dumpen.
Skulle bara sätta upp det i svarven och sticka av:
Det gick sådär
Det var bara att bita i det sura äpplet och svarva en anslutning ur solid stång:
Där ser man även lite anslutningar till torrsumpen från tråget på gång.
Postat: lör nov 06, 2010 10:46 pm
av Tommy Luhr
smygläser som vanligt:)
Börjar bli mycket damm på motorn nu du
Ser för övrigt jävligt bra ut

Postat: sön nov 07, 2010 2:57 pm
av j björk
Ja, men nu är den ur på lite avdammning:
Förhoppningsvis behöver jag inte lyfta i den igen förrens motorn är ihopbyggd och bilen lackad, men man vet ju hur det brukar bli med det..
Nu är iaf. motorrummet ihopsvetsat och operation "slipa lite" har inletts

Postat: tis nov 09, 2010 5:40 pm
av Nicklas Eriksson
bilen blir bara brutalare och brutalare

lite färg på det här...
Postat: tis nov 09, 2010 10:32 pm
av knotan
hur har du tänkt lacka åbäket???
tänker under plåtar till golv å sånna grejjor??
lackar du chassiet först å sen kastar in plåt , tänker på golvplåt å torpedplåt osv, eller det kanske mestadels bli alu å nitat/skruvat???
Postat: lör nov 13, 2010 4:32 pm
av j björk
HUR det ska lackas är en bra fråga..
Tanken är iaf. att lyckas spruta alltihop, under innuti och utanpå.
Sådant som är löstagbart lackas för sig.
Men jag vet inte vad jag ska ha för färg, eller om det blir samma färg överallt
Har pillat lite på motorn:
Nu är nog tråget färdigsvetsat, jag ändrade lite på röret till vevhusvent efter att jag provat ut placeringarna i bilen. Hoppas det inte ställer till något..
Sedan tänkte jag borra och gänga dit skruvar med försänkt skalle i gördeln runt packningsytan för att hålla den på plats.
Men jag tror jag skiter i det efter att jag testat att märka ut vart tråget slutar:
Det är ju alltså ritat runt tråget, packningsytan hamnar alltså ett par mm längre in..
Det blir nog inga ändringar nu, ska se om det öht. går att använda den här gördeln först
Började lite med blocket så länge:
Jäkla terapiarbete att få rent.
Det är väl kanske lite tidigt att lacka nu egentligen, men då kan man ju börja få ihop maskinen sedan.
Men risken är ju förstås att man skadar lacken när man håller på med fästen och grejer.