Sida 76 av 100

Postat: sön okt 05, 2008 10:23 pm
av Tommy Luhr
Norrback gjorde nyss en motor simulering åt mig som sug motor.
Tackar så mycket

Om det blir i närheten av detta så blir det ju en sjuk motor.
Tydligen ligger motorerna bara hästar ifrån riktiga resultat, det vet jag med av egna erfarenheter (dom vinkel 8or)

9250rpm och 394,5hp

vid 10 000rpm runt 10hk över 400hk sen dalar den

Vet inte om jag skall våga dra den längre än 9500rpm.
Det är ju billet prylar i hela underdelen.

Mycket noggrant balancerat med rejäl svängdämpare som nog håller lamellpaketet i bra form.

Att tänka sig teoretiska effekter med 1 och 2 bars överladd :shock: :thumbright:

Peppe: det vore hemskt kul att få nytt rekord på papper.
Norrback: jag har gjort allt jag kunnat med block och topp och ja allt.
Baserat på erfarenheter, isärkapade motorer och toppar.
Bara kylsystemet tog över ett halvår från att toppen kapades till att det byggdes.
Liknande kylsystem kör dom på f1bilar.
Anledningen till att det är metanol i tanken är för att det gör en mer hållbar motor samtidigt som det ger effekt.

Det som jag är rädd för att det inte håller så är det blocket eller kolvbultarna.

Jag har inte pressat i material innuti kolvbultarna men kanske skall överväga att göra det.

Vad tror ni?

Postat: sön okt 05, 2008 11:00 pm
av norrback
du skall nog nöja dej med lite över 9000 :)


kolvmedelhastigheten är redan strax under 25m/s vid 9250rpm.


hondas 4or dras till 11200 i USA så varför inte dra en volvo till 10000 :)


/Andre'

Postat: mån okt 06, 2008 3:00 am
av SWR
norrback skrev:hondas 4or dras till 11200 i USA så varför inte dra en volvo till 10000 :)
Så akkurat en dynosheet på en Honda K24 stroket til 2.6-liter med 101.7mm slag... varvet 10200rpm,hp-peak på omtrent 9600... 398 hk. Sugis,må vite.. :thumbright:

Postat: mån okt 06, 2008 11:22 am
av j björk
Det här ska bli jäkla fränt att se vart det tar vägen :thumbright:

Det kanske blir så nya monstersnurran blir för liten :wink:

Det är nog lika bra att du köper värre, jag kan ta över den gamla..

Postat: mån okt 06, 2008 11:31 am
av Tommy Luhr
Björk:ja jag börjar fundera hehe:)

Postat: mån okt 06, 2008 11:51 am
av Martin Lundkvist
Tjena.

Ska sälja min snurra, så fint som din topp flödar är de inte omöjligt att denna skulle funka, men då med lite ketchup.

http://www.blocket.se/vi/18418739.htm?ca=23_8_s&last=1

Postat: mån okt 06, 2008 1:38 pm
av Tommy Luhr
Martin Lundkvist skrev:Tjena.

Ska sälja min snurra, så fint som din topp flödar är de inte omöjligt att denna skulle funka, men då med lite ketchup.

http://www.blocket.se/vi/18418739.htm?ca=23_8_s&last=1
Ja jag såg att du skulle sälja den.
Den tror jag kommer bli alldeles för manlig.


Det som ajg skulle behöva är större avgashus på pjäsen jag har.
Men domsom har aggen skrytet om dom och säger att det är enormt bra avgasmottryck med dom osv..

Postat: mån okt 06, 2008 3:30 pm
av Henrik Braun
Blir mycket fint detta.
Längtar efter att få höra sången i den där!

Smart drag med kylsystemet!

Postat: mån okt 06, 2008 3:32 pm
av Göte
Helt sinessjukt. Hoppas på sjuka siffror i bänken och sjuka tider på banan nästa år :thumbright:

Postat: mån okt 06, 2008 4:33 pm
av Tommy Luhr
Tack för kommentarerna:)
Är kul att läsa.

Ja det kommer vekligen bli en trevlig motor om allt går vägen.
Har svårt att hitta på nästa steg med volvo spisen bara.

Sen när denna motorn är klar så vet jag itne om det går göra så mycket mer.

Eventuellt större turbo och nitromethan.

Är lite intresserad av att göra mig en egen motor med billet topp

Postat: mån okt 06, 2008 5:49 pm
av Lantzen
Oj oj oj vilken motor simulering :shock: kommer bli grymt! :)

Postat: mån okt 06, 2008 5:49 pm
av SWR
Neste steg er vel å lade 3 bar... :wink:

Postat: mån okt 06, 2008 5:51 pm
av Tommy Luhr
SWR skrev:Neste steg er vel å lade 3 bar... :wink:
3bar=1576hk haha

Postat: mån okt 06, 2008 6:04 pm
av SWR
Tommy Luhr skrev:3bar=1576hk haha
Metanol-turbo Honda's på knappe 2 liter har bremset 1350+whp på 14000 (ingen typo) rpm...så hvorfor ikke? :hihi:

Postat: mån okt 06, 2008 6:44 pm
av Andreas Arthursson
Tommy Luhr skrev:
Martin Lundkvist skrev:Tjena.

Ska sälja min snurra, så fint som din topp flödar är de inte omöjligt att denna skulle funka, men då med lite ketchup.

http://www.blocket.se/vi/18418739.htm?ca=23_8_s&last=1
Ja jag såg att du skulle sälja den.
Den tror jag kommer bli alldeles för manlig.


Det som ajg skulle behöva är större avgashus på pjäsen jag har.
Men domsom har aggen skrytet om dom och säger att det är enormt bra avgasmottryck med dom osv..

Har du en S480 med 83/87 eller 87/96 turbin?
Har du den större turbinen så räcker det gott och väl till 1200hk.
Jag körde 1170hk med 1:1 i mottryck i min 6lit V8.