Postat: sön okt 05, 2008 10:23 pm
Norrback gjorde nyss en motor simulering åt mig som sug motor.
Tackar så mycket
Om det blir i närheten av detta så blir det ju en sjuk motor.
Tydligen ligger motorerna bara hästar ifrån riktiga resultat, det vet jag med av egna erfarenheter (dom vinkel 8or)
9250rpm och 394,5hp
vid 10 000rpm runt 10hk över 400hk sen dalar den
Vet inte om jag skall våga dra den längre än 9500rpm.
Det är ju billet prylar i hela underdelen.
Mycket noggrant balancerat med rejäl svängdämpare som nog håller lamellpaketet i bra form.
Att tänka sig teoretiska effekter med 1 och 2 bars överladd
Peppe: det vore hemskt kul att få nytt rekord på papper.
Norrback: jag har gjort allt jag kunnat med block och topp och ja allt.
Baserat på erfarenheter, isärkapade motorer och toppar.
Bara kylsystemet tog över ett halvår från att toppen kapades till att det byggdes.
Liknande kylsystem kör dom på f1bilar.
Anledningen till att det är metanol i tanken är för att det gör en mer hållbar motor samtidigt som det ger effekt.
Det som jag är rädd för att det inte håller så är det blocket eller kolvbultarna.
Jag har inte pressat i material innuti kolvbultarna men kanske skall överväga att göra det.
Vad tror ni?
Tackar så mycket
Om det blir i närheten av detta så blir det ju en sjuk motor.
Tydligen ligger motorerna bara hästar ifrån riktiga resultat, det vet jag med av egna erfarenheter (dom vinkel 8or)
9250rpm och 394,5hp
vid 10 000rpm runt 10hk över 400hk sen dalar den
Vet inte om jag skall våga dra den längre än 9500rpm.
Det är ju billet prylar i hela underdelen.
Mycket noggrant balancerat med rejäl svängdämpare som nog håller lamellpaketet i bra form.
Att tänka sig teoretiska effekter med 1 och 2 bars överladd


Peppe: det vore hemskt kul att få nytt rekord på papper.
Norrback: jag har gjort allt jag kunnat med block och topp och ja allt.
Baserat på erfarenheter, isärkapade motorer och toppar.
Bara kylsystemet tog över ett halvår från att toppen kapades till att det byggdes.
Liknande kylsystem kör dom på f1bilar.
Anledningen till att det är metanol i tanken är för att det gör en mer hållbar motor samtidigt som det ger effekt.
Det som jag är rädd för att det inte håller så är det blocket eller kolvbultarna.
Jag har inte pressat i material innuti kolvbultarna men kanske skall överväga att göra det.
Vad tror ni?