Sida 9 av 21
Postat: tor okt 09, 2008 8:18 pm
av Steve
Låg regskylten ivägen när du kapade?

Postat: tis nov 04, 2008 10:06 pm
av RoGGaH
Tjo nu har det hänt lite igen
Hålet jag kapade upp genom halva bilen har jag börjat bygga igen.
Jag har byggt en ram för kardantuneln som jag sen ska sätta fast plåtar med duzar på. Så de går fort och enkelt att plocka bort dom så man kommer åt växellådan in ifrån bilen. Då enda sättet att få ur växellådan förra året var att plocka ur motorn
Trångt som tusan vid fötterna blir det gaspedalen stryker i tunneln. Men tur som är så ska ja förhoppnigsvis inte sitta där nå längre stunder
Sen har det blitt ett litet ryk rör också.
kommer att kortas till rätt längd efter bromsning och mappning.

Och en liten överblick på motorrumet.

Har gjort fäste för bromsskärmen också men det har jag tyvärr ingen bild på, och nu är det på pulverlack.
Postat: ons nov 05, 2008 11:13 am
av JBlom
Ser bra ut Rogga.

Dock ser ju placeringen av "avgasröret" lite lustigt ut.

Postat: ons nov 05, 2008 12:16 pm
av Turbokoftan
Ballare än ormbo på en bubbla iaf..
Ser ju riktigt skitbra ut det här! Snyggt byggt, speciellt bakaxelinfästningar/hjulhus men även val av turboplacering
Kommer bli redigt bra detta!
/Cristofer
Postat: ons nov 05, 2008 1:41 pm
av mattias
Var det en tvingad kompromiss att göra kollektorn så kort och tvär (böj) ?
Postat: ons nov 05, 2008 1:47 pm
av RoGGaH
JBlom skrev:Ser bra ut Rogga.

Dock ser ju placeringen av "avgasröret" lite lustigt ut.

Ja det ser lite skumt ut.
Kommer nog se rätt mycket bättre ut när man får på huven och kortar ner det

Postat: ons nov 05, 2008 1:55 pm
av Richard
Lite mulet väder å gå på launchen så blir det perfekt ur fotografsynvinkel.
Me likey
Btw, hur pass nära blir det mellan avgasrör å däcket vid maxat rattutslag ?
Det ser ut att bli rätt nära..
Postat: ons nov 05, 2008 1:57 pm
av RoGGaH
Mattias:
Ja det blev en liten kompromiss, hade blivit minst dubbelt så mycket jobb att göra ett grenrör med längre kollektor och samma turbo placering.
Och de va jag inte nå sugen på.
Men jag kollade lite på Ecotec turbo snurrorna och de hade liknande kollektor med böjar rakt in i kollektorn. Men inte riktigt lika snäva som min då men de borde funka.
Postat: ons nov 05, 2008 2:46 pm
av JBlom
Turbokoftan skrev:Ballare än ormbo på en bubbla iaf..
/Cristofer
Ja det kan jag hålla med om.

Postat: ons nov 05, 2008 2:46 pm
av JBlom
RoGGaH skrev:JBlom skrev:Ser bra ut Rogga.

Dock ser ju placeringen av "avgasröret" lite lustigt ut.

Ja det ser lite skumt ut.
Kommer nog se rätt mycket bättre ut när man får på huven och kortar ner det

Ja det blir nog bra.
Kunde du inte få ut det längre bak på skärmen?
Postat: ons nov 05, 2008 4:23 pm
av jorgen
ser riktigt nice ut förutom att du fuskat lite
Postat: ons nov 05, 2008 5:45 pm
av RoGGaH
Fuskat?
Postat: ons nov 05, 2008 5:51 pm
av mattias
Antar att han menar dom icke tysk-tillverkade delarna bak på bilen?

Postat: ons nov 05, 2008 5:56 pm
av RoGGaH
Blom:
Ja de kanske hade gått att få de runt stötdämpar tornet och ut bakom men det hade blivit besvärligt trångt och varmt.
Richard:
Ja det blir rätt trångt 3cm ifrån vid fult ratt utslag. Men ska linda "hela" avgaset sen.
Tur man inte kör nå tokig racing där man måste svänga massa

Postat: ons nov 05, 2008 6:01 pm
av RoGGaH
mattias skrev:Antar att han menar dom icke tysk-tillverkade delarna bak på bilen?

Hehe jo det är ju klart..
Inte så mycket att göra åt det om man vill åka fort.