Sida 9 av 13
Postat: lör jun 21, 2008 6:02 pm
av Mr Garrett
Tackar !
Jag är osäker var gränsen för 4-länk klassningen egentligen går.
Hade jag skrivit reglerna skulle nog nya fästen i golvet klassat upp bilen ?
Nya fästen på axeln borde däremot vara godkänt, skulle väl gå att bygga en Volvo eller jänke axel med Opels konstiga mitten infästning i golvet ?
Funderar på ny insprutning, Haltech F3:an klarar bara 1.5 bar och jag laddar över 1.8 bar så det är inte riktigt hälsosamt.
Någon som har tips på billig insprutning förutom MS och VEMS ?
Hur mycket sämre greppar ET street Radial mot vanliga ET street ?
Postat: sön jun 22, 2008 1:28 pm
av sqrewdriver
beggat civico, lr Haltech F6 borde klara biffen om jag inte är ute och cyklar helt.
Postat: mån aug 11, 2008 9:22 pm
av Mr Garrett
Postat: mån aug 11, 2008 9:33 pm
av Mikael S
Fränt
Värm inte livet ur däcken nu bara
Postat: mån aug 11, 2008 9:45 pm
av K.jonsson
Fränt!
Dom fyller verkligen upp hjulhusen bak

Postat: tis aug 12, 2008 7:27 pm
av Mr Garrett
Tack, tyvärr blev det lite för bra grepp som väntat...!!
Haveri på diffen, nåja, den håll ju för en start med dessa däck....
Bjuder på lite bilder iallafall.

Såg att det var några som betalade bra för extra utrymme mellan motor och kylare, skulle kanske sälja 50 mm...

Postat: tis aug 12, 2008 7:44 pm
av RoGGaH
Bjuder en tusing för dom 5 centimetrarna

Postat: tis aug 12, 2008 9:27 pm
av coupe76
frågan är väl vad din passagerare bjuder för fem cm fotutrymme

Postat: ons aug 13, 2008 7:12 am
av RoGGaH
Ingen som ska åka där iaf

Postat: ons aug 13, 2008 11:09 am
av Daniel-635
Ja den platsen hade man gärna haft
Jag fick en kylfläkt från en Volvo 940 automat , riktigt rejäl sak
Men de där 50mm saknas.....
Jag har ju kylproblem med hög vatten temp på min , kö körning funkar inget vidare , dock har jag börjat tänka i banorna att det helt enkelt inte kommer ut någon luft ur mitt trånga motor utrymme så det kanke inte är ett fläkt problem ?
Hål i huven hade nog gjort susen , men det är jag inte så sugen på.
Nog med "Off topic"
Hoppas det löser sig med bakaxlen
Varför inte ett VEMS ? funderar själv på ett...
Postat: lör dec 27, 2008 10:34 pm
av Simon.j
Händer det nått med denna? Fixat en "riktig" bakaxel än?
Detta projekt är skit grymt om jag får säga det själv
Keep the good stuff coming!
//Simon
Postat: sön dec 28, 2008 4:20 pm
av Mr Garrett
Tackar !
Jag svetsade diffen för att kunna köra Höst tävlingen i Piteå.
Diffen höll då men ingående axeln är lång och smal på Opel bakaxeln och den skruvade sig och det blev obalans i tredje starten.
Fick ner 60 fots tiden till 1.8 medan det höll ihop vilket är en förbättring med 0.5 sekunder. Detta både tack vare svetsad diff och de nya Dragradial däcken.
Kan meddela att det bettar nånting oerhört med Dragradialer utan att de är värmda med burn-out.
Jag ska försöka göra en kraftigare ingående axel om det är möjligt.
Postat: tis dec 30, 2008 7:14 pm
av Herman
Angående ingående axeln, så kolla runt lite på rally-sidor med annonser,
www.resultatservice.com t.ex, Rallyåkarna brukar ju byta ut både alu-struten och axeln mot starkare doningar.
Postat: tis dec 30, 2008 11:19 pm
av coupe76
Ascona A har väl stålstrut original.
Finns en finsk hemsida där de visar hur man bygger en egen kraftigare axel i struten. Ska kolla efter adressen.
Hitta den.
http://users.telenet.be/jov/opeltuners/ ... bemod.html
Postat: ons dec 31, 2008 9:54 am
av Ascona 400
Risse i Tyskland har en förstärkt variant av denna axel.
Kostar 189€
Har dock aldrig hittat nån som har kört med den så frågan är ju hur hållbar den är..
Och frågan är ju vad som går sönder när väl den håller, det är ju inte några jättedimensioner på nåt i dom där bakaxlarna.