Morotskadetten 16v-Till salu som rullande, nu med pris!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

piraten skrev:snygg ljuddämpare, tar du beställningar :hihi:
haha självklart, bara för dig :hey: , kan inte dock inte garantera funktionen på den :confused:
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Eriksson »

hörru haru fått nå stolar än dårå? vill ju komma och provsitta :)
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

Jo de har faktiskt kommit idag så har även dreven till veven :lol: men har pysslat med en del annat idag sen glömde jag kameran också, men det kommer lite bilder imorn kanske. Men hör av dig så är det bara komma förbi å sitta :hihi: jag tyckte då de var riktiga sköna och klart prisvärda
Användarvisningsbild
Perkele70
Forumsberoende

Inlägg av Perkele70 »

j0jje skrev:Jo de har faktiskt kommit idag så har även dreven till veven :lol: men har pysslat med en del annat idag sen glömde jag kameran också, men det kommer lite bilder imorn kanske. Men hör av dig så är det bara komma förbi å sitta :hihi: jag tyckte då de var riktiga sköna och klart prisvärda
sköna å prisvärda!?sportstolar ska inte va sköna!;)dom ska va hårda å brutala,du ska sitta fast i dom! :thumbright:
har inga roliga bilar!;)
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Eriksson »

koool :) kanske hinner förbi ikväll, annars hinner jag inte föränn nästa vecka, ska till el-ståckhålmo.
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

TAXI674 skrev:
j0jje skrev:Jo de har faktiskt kommit idag så har även dreven till veven :lol: men har pysslat med en del annat idag sen glömde jag kameran också, men det kommer lite bilder imorn kanske. Men hör av dig så är det bara komma förbi å sitta :hihi: jag tyckte då de var riktiga sköna och klart prisvärda
sköna å prisvärda!?sportstolar ska inte va sköna!;)dom ska va hårda å brutala,du ska sitta fast i dom! :thumbright:
De var faktiskt både sköna och sitt still egenskaper, fast hur skönt de är på långresa det vet jag inte :eclipsee_steering: De kanske blir brutala då :wink:
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

piraten skrev:koool :) kanske hinner förbi ikväll, annars hinner jag inte föränn nästa vecka, ska till el-ståckhålmo.
Ja just det.. fjollträskarn :hihi:
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

Har gått lite halvsegt tycker jag själv nu men vill inte streeessa så mkt med motor och sånt, för det brukar bara straffa sig i slutändan, hellre att man missar de första evenmangen då och kör säkert resten av sommaren istället, jag börjar iaf ha alla prylar i stort sett nu. Har hållt på med lite av varje men slänger väl upp några bilder för intresserade :)

Motorn börjar ta form, har tvättat toppen bättre nu :P

Bild

Provmontering av stol

Bild

Bild

Bättre bild på motorrum som snart ska fyllas :D

Bild

Lindat grenrör, fan vad jag hatar det där förba*** bandaget :doh: Räcxkte gjorde inte en rulle heller så mer är på g :)

Bild

Kortat sugrör

Bild

Börjat blanka lite på kompressordelen

Bild

Börjat göra fästen till stolarna

Bild

Glömde ju tråget, gjort en skvalpplåt också, tror ni det funkar så där?
Bild
Kjelle.G
För mycket laddtryck

Inlägg av Kjelle.G »

Tjaba!
Fränt bygge. Gillar det starkt. :thumbright:
Kul med fler som bygger Opel.
Den lär bli skoj att köra den där :wink:

Mvh Kjelle.G 8)
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

Kjelle.G skrev:Tjaba!
Fränt bygge. Gillar det starkt. :thumbright:
Kul med fler som bygger Opel.
Den lär bli skoj att köra den där :wink:

Mvh Kjelle.G 8)
Tackar, kul att du gillar den, jo börjar bli sugen på att prova den snart, inte för att den stått i garaget så länge men iaf, det börjar bli :lakrits: säsong nu :hihi:

Vad bygger du för nå?
Användarvisningsbild
Perkele70
Forumsberoende

Inlägg av Perkele70 »

tjena jojje!
jag slet ur min 16v topp ur donator 740n!det var när kontakt mellan ALLA avgasventiler! :doh: men annars så va toppen TOPPEN! :thumbright: nu ligger den i ett bad av super hettvatten och yes powerball ultra super duper vanligt maskin disk pulver bad! :hihi: få se hur det ser ut i morgon!
hur blev det när du portade din topp!?har du nå bilder du kan skicka!?ha det så bra! :thumbright:
har inga roliga bilar!;)
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

TAXI674 skrev:tjena jojje!
jag slet ur min 16v topp ur donator 740n!det var när kontakt mellan ALLA avgasventiler! :doh: men annars så va toppen TOPPEN! :thumbright: nu ligger den i ett bad av super hettvatten och yes powerball ultra super duper vanligt maskin disk pulver bad! :hihi: få se hur det ser ut i morgon!
hur blev det när du portade din topp!?har du nå bilder du kan skicka!?ha det så bra! :thumbright:
Hallå :) Okej låter ju bra, ja jag portade inte så hårt utan putsade mest i kanalerna och förstorade lite, man är ju newbie på sånt än så, men hoppas inte man försämrade flödet iaf :? , sen fick vi plana toppen 0.5 mm för den hade slagit sig, så hade även sätena :doh: Var ganska jobb att brotcha upp dem då de ville gå snett brotcharna, men det löste sig med ett slipstift. Så vi svarvade ner kolvarna 0.5 till också, tur att det är tjockt kolvtak på et kolven, fortfarande över 10mm :D Finns fler bilder än i tråden på http://s154.photobucket.com/albums/s251 ... ?start=all
kan hända du måste regga dig för att kolla men det går ju fort! :)
Tjernell
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Tjernell »

Alltså nu kanske ja e ute å hojjar men ska du åka med bottendelen på förra sidan ??

Hur mycket under blockplan vänder du ??
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

Tjernell skrev:Alltså nu kanske ja e ute å hojjar men ska du åka med bottendelen på förra sidan ??

Hur mycket under blockplan vänder du ??
3.5mm, och då är toppen planad 0.5mm
Tjernell
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Tjernell »

:thumbright:
Skriv svar