Sida 9 av 15
Postat: fre feb 09, 2007 7:39 pm
av polymoog
Kände mig inspirerad att göra ett grattis-kort
Ser fram emot till Mats bilder och film ...
Postat: fre feb 09, 2007 7:40 pm
av Martin H
stort grattis !
man börjar ju undra vart gränsen kan va med ännu häftigare topp,tänning dubbla motvikter mm, hoppas jens fått lite b20 inspiration och vill utveckla mer
Postat: fre feb 09, 2007 7:46 pm
av peppe
marmander skrev:Att det fanns mkt effekt i den maskin det visste man, men så mkt!!
Är väldigt intresserad av tändmappen, min motor kommer nog inte skilja speciellt mkt från denna om man inte räknar med två burkar till...
Min motor gick ju som bäst på ca 28graders tändning vid 7000rpm och 1,7bars ladd med e85, var landade ni?
Officiellt världens vassaste b20 genom tiderna antar jag?
M-stakar fortfarande?
Stort grattis
MVH/
Simon
98okt stannade Jens på 1.8kg ladd, vad tändning var låter jag vara osagt men jag tror det var 26 grader.
CSP stannades det på 2.1kg ladd och högsta tädning var väll 25 grader? Skulle säkert gått att fläska på lite mer, men det började misstända lite.
Men Jens får komma med alla detaljer och uppgifter

Postat: fre feb 09, 2007 8:09 pm
av fredde_vit_pv
en intressant sak var att motorn gav 30hp mer på en tändningshöjning
på 3-4 grader! och att servisen på wastegaten vid halvtidsvilan
gjordes med skiftnyckel och inte med fasta nycklar!!!

Postat: fre feb 09, 2007 8:09 pm
av Mats A
Bilder kommer att komma vid 21 tiden i kväll . filmen har jag inte börjat med och kommer inte att göra det i kväll heller . har jobbat eftermiddag (slutade 24,00) i torsdags och sov max 1 timme innan vi for i morse så jag har tänkt ta det lugnt och vila upp mig i kväll. Filmen kommer att finnas innan söndag kväll.
Postat: fre feb 09, 2007 8:14 pm
av Driddler
polymoog skrev:Kände mig inspirerad att göra ett grattis-kort
Ser fram emot till Mats bilder och film ...
Du kanske skulle haft med B20 i texten?
Postat: fre feb 09, 2007 8:15 pm
av Driddler
polymoog skrev:Kände mig inspirerad att göra ett grattis-kort
Ser fram emot till Mats bilder och film ...
Ursäkta,dubbelpost.
Postat: fre feb 09, 2007 8:15 pm
av peppe
Haha, ja Erik var ju vild med skiftnyckeln där! Han ville som mest vara på wg'n och skruva tror jag

Postat: fre feb 09, 2007 8:15 pm
av Gustav N
Stort Grattis Jens!
Klart imponerande siffror, klart du måste torka av den nån repa i sommar nu
Ser framemot en ingående rapport om dagen senare.
Grattis än en gång!
/Gustav
Postat: fre feb 09, 2007 8:39 pm
av polymoog
Driddler skrev:polymoog skrev:Kände mig inspirerad att göra ett grattis-kort
Ser fram emot till Mats bilder och film ...
Du kanske skulle haft med B20 i texten?
Fixat nu ...
Postat: fre feb 09, 2007 9:08 pm
av buddha
WORLD STRONGEST B20
grattis !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Postat: fre feb 09, 2007 9:30 pm
av Mats A
Tjippar in lite fler bilder från dagens äventyr

den gule redo för ett rekordförsök

Allt på plats för att köra nu

tyvärr synns inte effektuppgifter på den förminskade bilden märkte jag med denna repa blev det 488 hk

Mappning pågår !

Mackning pågår ! även en b20 racer behöver tillskott i magen

Nu börjar det bli intressant , dags för vsp soppa så mappen ändras för detta tillfälle .

Manuell wastegatestyrning ala maysonbacho

Informationen om hur det går körde live uppdate och Peppe ryckte in för stunden som informatör

Det fanns även annat roligt att kolla på hos motor nord , denna bmw knota t.e.x

4 hjulsdriven racer

Så himla lätt var det inte att få upp kärran på trailern igen...halt !

På plats dags för att bege oss hemåt igen.
gjorde en desktopp på 142:an för den som är intresserad i 1024x679
http://tott.ulkhyvlers.net/~mats/jensbr ... sktopp.jpg
...
Postat: fre feb 09, 2007 10:05 pm
av Evert
Snygga bilder Mats, undra om det blir en storsäljare för Ekströms det där
väntar med spänning på filmen och en artikel om bromsningen.
Postat: fre feb 09, 2007 10:35 pm
av Renegade
inte visste jag att ekströms gjorde räsersoppa

Postat: fre feb 09, 2007 10:41 pm
av karl sundstedt
Riktigt COOLT!!!!! bara att gratulera!!!! muttra dit Rullans topp nu
