Bilen kommer vara jätte-inte-körbar oom två veckor Axel

Men i sommar kanske det funkar?
Drivlineproblemen har ju egentligen varit ganska koncentrerade till en enda säsong faktiskt. Räknar man bort kopplingsbytena som mest beror på att jag haft svårt att bestämma mig tycker jag det hållt förvånansvärt bra.
I år blir det nog samma motorsetup som tidigare, för att hinna köra alls. De förändringar jag tror hinna är nytt avgassystem (3" hela väge, jag har kört 2,5" tidigare), kanske större intercooler också. Men det är tveksamt om det egentligen behövs. Jag skaffade också en Mitsubishi 19T-turbo när jag fick korn på en ny till rätt peng, det skulle vara extremt intressant att hinna testa den. Som det är nu så är responsen i HX32:an precis på gränsen för att det ska vara bra i konbana. Det kan tänkas att avgassystemet stryper men det vore som sagt kul att se vad en liten turbo ger.
Framtida motorplaner är att som jag kanske nämnt få en topp riktigt fixad med större ventiler (45, 7 mm insug, 38,1 mm avgas, Paul Ivey/REC) och en roligare kam (Newmans P4.5 ligger på hyllan). Till det eventuellt ett roligare insug baserad på Cosworthgrejer (också hittat billigt), och så en bättre lösning på generator. Jag har också skaffat ett MSIII för att enklare kunna logga och kanske köra sekventiell insprutning så småningom.
Tanken är att få en motor som orkar dra lite längre men kanske inte ger så mycket mer effekt. Men en vassare sugmotor än jag har nu lirar nog bättre med de större turboaggregaten (HX35 och HX32).
Det ligger ju också en sats för DR-båge och skräpar, den kanske kommer i bilen i vinter. Lite extra säkerhet skadar knappast.
Känslan är faktiskt att jag börjar se en "nöjd-nivå" med bilen, efter 14 år eller vad det är. Kan jag få ihop den med lack, nya motorspecen, nya framvagnen osv till 2012 så ska jag nog börja jobba på det andra projektet. Den här bilen blir mer och mer tänkt som en kul leksak, kan jag köra hyfsat stabila höga elvor på strippen så duger det för att kunna köra ET Pro utan att skämmas. Samtidigt är det en trimningsgrad som borde göra det möjligt att fortsätta ha skoj i konbana och på bana, och kanske drifta lite. Allt detta utan att bilen är hopplös på gata men jag inser ju att den aldrig mer blir en semesterkärra...
...och det är också målet för nästa projekt, en bil man kan åka på semester i
Idag har jag förresten gjort klart en "ljuddämparbula" i passagerarsidans golv, så en riktig ljuddämpare förhoppningsvis får plats.
/Gustaf