Race Taunus 20M-65 CSB 377cui Turbo
Fan Klabbe skulle inte du spela basket istället 

Senast redigerad av Driddler den mån jun 18, 2007 8:27 pm, redigerad totalt 1 gånger.
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
Här kommer en liten mini uppdate!
Jag fick lite små grrejor från summit igår.
I övrigt händer det inte så värst mycket, väntar på att grenrörs flänsarna ska komma och att infästningarna till framvagnen också ska komma sen kan jag börja ösa på lite igen.
Det var nya uniballs till min framvagn

Crome Molly, fina grejor!

Sen kom mitt olje tråg också, perfekt att de fanns obehandlade så jag kan svetsa i det, måste dock modifieras lite , vevslängarna tog i

Sen har jag börjat polera kompressor huset på snurran också, nu har jag iaf tagit det grövsta ska fixa lite till så de blir blankt o fint
Jag fick lite små grrejor från summit igår.
I övrigt händer det inte så värst mycket, väntar på att grenrörs flänsarna ska komma och att infästningarna till framvagnen också ska komma sen kan jag börja ösa på lite igen.
Det var nya uniballs till min framvagn

Crome Molly, fina grejor!

Sen kom mitt olje tråg också, perfekt att de fanns obehandlade så jag kan svetsa i det, måste dock modifieras lite , vevslängarna tog i

Sen har jag börjat polera kompressor huset på snurran också, nu har jag iaf tagit det grövsta ska fixa lite till så de blir blankt o fint

- Klabbe Persson
- Forumsberoende
Uppdatering!
Jag har grejat lite idag.

Jag har svarvat nya svetsändar till min framvagn, och dom blev rätt denna gången

Sen kapade jag till Rören som ska vara till framvagnen. En kanon såg som fassan köpt funkar perfekt till sånt här smått.

Rören kapade!

Klart för svetsning.

Här är dom svetsade, blev hyfsat iaf tycker jag. Det är knepigt att följa något som är runt, man hinner liksom inte med... Men de får duga iaf.

Länklagerna prov monterade.

Sen tänkte jag att jag skulle mäta hur långa insugs kanaler jag hade i toppen så, jag fick fram mitt gamla "stativ" så man enkelt kan jobba med toppen.

Fick användning av min Hemma byggda Facom kopia till ventilfjäder komprimerare

Ventil och fjäder.

En bild på kanalen, finns ju lite o fila på
Jag kom iaf fram till att kanalen är 135mm, så nu är de bara till att börja med insugs konstruering.

Plockade även fram mina vevstakar, så de blir uppmätning av dom i morgon, så får vi se om dom e något o ha
Med allra största säkerhet så kommer jag att få mina avgas flänsar och mina nya infästningar till framvagnen vattenskurna på måndag, de kommer bli kalas.

Jag har svarvat nya svetsändar till min framvagn, och dom blev rätt denna gången

Sen kapade jag till Rören som ska vara till framvagnen. En kanon såg som fassan köpt funkar perfekt till sånt här smått.

Rören kapade!

Klart för svetsning.

Här är dom svetsade, blev hyfsat iaf tycker jag. Det är knepigt att följa något som är runt, man hinner liksom inte med... Men de får duga iaf.

Länklagerna prov monterade.

Sen tänkte jag att jag skulle mäta hur långa insugs kanaler jag hade i toppen så, jag fick fram mitt gamla "stativ" så man enkelt kan jobba med toppen.

Fick användning av min Hemma byggda Facom kopia till ventilfjäder komprimerare

Ventil och fjäder.

En bild på kanalen, finns ju lite o fila på

Jag kom iaf fram till att kanalen är 135mm, så nu är de bara till att börja med insugs konstruering.

Plockade även fram mina vevstakar, så de blir uppmätning av dom i morgon, så får vi se om dom e något o ha

Med allra största säkerhet så kommer jag att få mina avgas flänsar och mina nya infästningar till framvagnen vattenskurna på måndag, de kommer bli kalas.
Som jag kämpat för att få lite stil på mina ventiler och fjädrar, Jag var helnöjd till att jag såg dina??
Vilket medel kör du med? Jag putsade upp mina lite på toppen?
Skit samma mina är monterade och raceready, Inte

Senast redigerad av Driddler den sön jul 01, 2007 1:55 am, redigerad totalt 1 gånger.
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Kontakt:
ventilerna är ju nya och ser ju ut så..
annars om du vill få fason på gammla är det svarven eller pelarborren och sandpapper som gäller...
fint bygge för övrigt klabbe.
sådan såg är jag med sugen på faktiskt:)
annars om du vill få fason på gammla är det svarven eller pelarborren och sandpapper som gäller...
fint bygge för övrigt klabbe.
sådan såg är jag med sugen på faktiskt:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
Ja som Volvo140turbo skriver så medlet jag har använt det är pengarDriddler skrev:Som jag kämpat för att få lite stil på mina ventiler och fjädrar, Jag var helnöjd till att jag såg dina??
http://img55.imageshack.us/img55/5572/v ... ingwt7.jpg

Jag blev lite besviken på mina toppar bara, men dom får tjänstegöra iaf en säsong så får vi se sen.
Dom är fint gjutna utanpå men sämre i kanalen iaf denna som jag tittade på, så är de när de spårar ur efterhand

- Klabbe Persson
- Forumsberoende
Det ordnar sej säkert, Skojade lite bara. Tyckte kontrasten var lite rolig mellan ventilerna
Jag har blästerskiva med nylonspröt till borrmaskin som jag tror ska gå att rumpa upp ventilerna med.

Jag har blästerskiva med nylonspröt till borrmaskin som jag tror ska gå att rumpa upp ventilerna med.
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
Liten mini uppdate!
Jag har mätt upp mina vevstakar ikväll, och jag tycker iaf dom får godkänt, ligger på ca 5 tusendelar övermått, i genomsnitt. Tycker det känns som alldeles förlite för att bry sig om, dessutom är de ju på rätt håll. Så jag ska bara byta bultar till riktiga ARP så ska de nog funkar bra till mig.

Upplagda och märkta.

Cylinderindikator med tusendels klocka.

Noga dokumenterat, så man kan gå tillbaka o kolla iframtiden.

Sen var jag hos polaren o hämtade lite vattenskuret. Blev dock bara framvagns grejorna men, de va dom jag behövde nu. Så jag kan fixa klart den. Ska beställ ledlager till det i morgon sen ska jag kunna fixa de sissta på länkarmarna, sen ska styrväxlen flyttas.
Jag har också köpt en MSD Dis 4 High Output, kommer förhoppnings vis i början på nästa vecka.
Inte för att jag behöver den nyu, men de e ju så roligt med speedparts 
Jag har mätt upp mina vevstakar ikväll, och jag tycker iaf dom får godkänt, ligger på ca 5 tusendelar övermått, i genomsnitt. Tycker det känns som alldeles förlite för att bry sig om, dessutom är de ju på rätt håll. Så jag ska bara byta bultar till riktiga ARP så ska de nog funkar bra till mig.

Upplagda och märkta.

Cylinderindikator med tusendels klocka.

Noga dokumenterat, så man kan gå tillbaka o kolla iframtiden.

Sen var jag hos polaren o hämtade lite vattenskuret. Blev dock bara framvagns grejorna men, de va dom jag behövde nu. Så jag kan fixa klart den. Ska beställ ledlager till det i morgon sen ska jag kunna fixa de sissta på länkarmarna, sen ska styrväxlen flyttas.
Jag har också köpt en MSD Dis 4 High Output, kommer förhoppnings vis i början på nästa vecka.

- Klabbe Persson
- Forumsberoende
Har hänt lika mycket i garaget som i denna tråden sen senast
ungefär, iaf tills häromkvällen. Jag fick ett litet ryck då.
Svarvade koppar till ledlagerna som är till dom nya länkarmarna.
Fick ett litet lass med grejor till det. Fick även uniballs till styrväxlen.

Började med lite 2541 axel.

Svarvade lite så började de likna något.

Här är dom klara. Ska svetsa dom i änden som spindel led.

En liten bild på grejorna. Ska svarva ner styrväxelns gänga till M10 Istället för M14.
I morgon bär det av till Mantorp för lite avkoppling
Sen jobbar jag en vecka till, efter det hoppas jag att de kanske kan bli lite fart i garaget.

Svarvade koppar till ledlagerna som är till dom nya länkarmarna.
Fick ett litet lass med grejor till det. Fick även uniballs till styrväxlen.

Började med lite 2541 axel.

Svarvade lite så började de likna något.

Här är dom klara. Ska svetsa dom i änden som spindel led.

En liten bild på grejorna. Ska svarva ner styrväxelns gänga till M10 Istället för M14.
I morgon bär det av till Mantorp för lite avkoppling