Sida 9 av 39
Postat: lör jun 16, 2007 5:02 pm
av Driddler
Fan Klabbe skulle inte du spela basket istället

Postat: mån jun 18, 2007 8:11 pm
av bmw02touring
Följer ditt projekt med mycket dregel hängande i mungipan,
Så jävla cool
//Niclas
Postat: tis jun 19, 2007 9:31 pm
av Klabbe Persson
bmw02touring skrev:Följer ditt projekt med mycket dregel hängande i mungipan,
Så jävla cool
//Niclas
Tackar för den komentaren

Postat: tis jun 26, 2007 6:54 pm
av Klabbe Persson
Här kommer en liten mini uppdate!
Jag fick lite små grrejor från summit igår.
I övrigt händer det inte så värst mycket, väntar på att grenrörs flänsarna ska komma och att infästningarna till framvagnen också ska komma sen kan jag börja ösa på lite igen.
Det var nya uniballs till min framvagn

Crome Molly, fina grejor!

Sen kom mitt olje tråg också, perfekt att de fanns obehandlade så jag kan svetsa i det, måste dock modifieras lite , vevslängarna tog i

Sen har jag börjat polera kompressor huset på snurran också, nu har jag iaf tagit det grövsta ska fixa lite till så de blir blankt o fint

Uppdatering!
Postat: lör jun 30, 2007 11:16 pm
av Klabbe Persson
Jag har grejat lite idag.

Jag har svarvat nya svetsändar till min framvagn, och dom blev rätt denna gången

Sen kapade jag till Rören som ska vara till framvagnen. En kanon såg som fassan köpt funkar perfekt till sånt här smått.

Rören kapade!

Klart för svetsning.

Här är dom svetsade, blev hyfsat iaf tycker jag. Det är knepigt att följa något som är runt, man hinner liksom inte med... Men de får duga iaf.

Länklagerna prov monterade.

Sen tänkte jag att jag skulle mäta hur långa insugs kanaler jag hade i toppen så, jag fick fram mitt gamla "stativ" så man enkelt kan jobba med toppen.

Fick användning av min Hemma byggda Facom kopia till ventilfjäder komprimerare

Ventil och fjäder.

En bild på kanalen, finns ju lite o fila på

Jag kom iaf fram till att kanalen är 135mm, så nu är de bara till att börja med insugs konstruering.

Plockade även fram mina vevstakar, så de blir uppmätning av dom i morgon, så får vi se om dom e något o ha
Med allra största säkerhet så kommer jag att få mina avgas flänsar och mina nya infästningar till framvagnen vattenskurna på måndag, de kommer bli kalas.
Postat: lör jun 30, 2007 11:47 pm
av Driddler
Underbara bilder Klabbis. Jahapp ,e väl bara att handa igen

Postat: lör jun 30, 2007 11:52 pm
av Driddler
Som jag kämpat för att få lite stil på mina ventiler och fjädrar, Jag var helnöjd till att jag såg dina??
Vilket medel kör du med? Jag putsade upp mina lite på toppen?
Skit samma mina är monterade och raceready, Inte

Postat: sön jul 01, 2007 1:47 am
av Tommy Luhr
ventilerna är ju nya och ser ju ut så..
annars om du vill få fason på gammla är det svarven eller pelarborren och sandpapper som gäller...
fint bygge för övrigt klabbe.
sådan såg är jag med sugen på faktiskt:)
Postat: sön jul 01, 2007 7:17 pm
av Klabbe Persson
Driddler skrev:Som jag kämpat för att få lite stil på mina ventiler och fjädrar, Jag var helnöjd till att jag såg dina??
Vilket medel kör du med? Jag putsade upp mina lite på toppen?
Skit samma mina är monterade och raceready, Inte
http://img55.imageshack.us/img55/5572/v ... ingwt7.jpg
Ja som Volvo140turbo skriver så medlet jag har använt det är pengar

flong nya grejer.
Jag blev lite besviken på mina toppar bara, men dom får tjänstegöra iaf en säsong så får vi se sen.
Dom är fint gjutna utanpå men sämre i kanalen iaf denna som jag tittade på, så är de när de spårar ur efterhand

Målet med dessa toppar var 350-400 hk förgasar hästar i min camaro -84a, som sagt det har spårat ut totalt.

Postat: sön jul 01, 2007 7:18 pm
av Klabbe Persson
När jag renoverade motorn i camaron så tog jag en mässings borste på vindelslipen o rengjorde ventilerna med, det gick hur fint som helst.
Postat: sön jul 01, 2007 7:43 pm
av Driddler
Det ordnar sej säkert, Skojade lite bara. Tyckte kontrasten var lite rolig mellan ventilerna
Jag har blästerskiva med nylonspröt till borrmaskin som jag tror ska gå att rumpa upp ventilerna med.
Postat: mån jul 02, 2007 1:44 am
av tzanek
finfina bygget detta.
bessar man en sån där kärra å ruppar runt på gator eller är det en ren race bil?
Postat: mån jul 02, 2007 3:32 pm
av Klabbe Persson
tzanek skrev:finfina bygget detta.
bessar man en sån där kärra å ruppar runt på gator eller är det en ren race bil?
Borde inte vara några större bekymmer o besiktiga som amatörbyggt fordon, dock inte med denna motorn kanske.
Postat: tis jul 03, 2007 8:39 pm
av Klabbe Persson
Liten mini uppdate!
Jag har mätt upp mina vevstakar ikväll, och jag tycker iaf dom får godkänt, ligger på ca 5 tusendelar övermått, i genomsnitt. Tycker det känns som alldeles förlite för att bry sig om, dessutom är de ju på rätt håll. Så jag ska bara byta bultar till riktiga ARP så ska de nog funkar bra till mig.

Upplagda och märkta.

Cylinderindikator med tusendels klocka.

Noga dokumenterat, så man kan gå tillbaka o kolla iframtiden.

Sen var jag hos polaren o hämtade lite vattenskuret. Blev dock bara framvagns grejorna men, de va dom jag behövde nu. Så jag kan fixa klart den. Ska beställ ledlager till det i morgon sen ska jag kunna fixa de sissta på länkarmarna, sen ska styrväxlen flyttas.
Jag har också köpt en MSD Dis 4 High Output, kommer förhoppnings vis i början på nästa vecka.

Inte för att jag behöver den nyu, men de e ju så roligt med speedparts

Postat: tor jul 26, 2007 9:41 pm
av Klabbe Persson
Har hänt lika mycket i garaget som i denna tråden sen senast

ungefär, iaf tills häromkvällen. Jag fick ett litet ryck då.
Svarvade koppar till ledlagerna som är till dom nya länkarmarna.
Fick ett litet lass med grejor till det. Fick även uniballs till styrväxlen.

Började med lite 2541 axel.

Svarvade lite så började de likna något.

Här är dom klara. Ska svetsa dom i änden som spindel led.

En liten bild på grejorna. Ska svarva ner styrväxelns gänga till M10 Istället för M14.
I morgon bär det av till Mantorp för lite avkoppling

Sen jobbar jag en vecka till, efter det hoppas jag att de kanske kan bli lite fart i garaget.