Sida 9 av 39

Postat: lör jun 16, 2007 5:02 pm
av Driddler
Fan Klabbe skulle inte du spela basket istället :hihi:

Postat: mån jun 18, 2007 8:11 pm
av bmw02touring
Följer ditt projekt med mycket dregel hängande i mungipan,
Så jävla cool :thumbright:
//Niclas

Postat: tis jun 19, 2007 9:31 pm
av Klabbe Persson
bmw02touring skrev:Följer ditt projekt med mycket dregel hängande i mungipan,
Så jävla cool :thumbright:
//Niclas
Tackar för den komentaren :)

Postat: tis jun 26, 2007 6:54 pm
av Klabbe Persson
Här kommer en liten mini uppdate!
Jag fick lite små grrejor från summit igår.
I övrigt händer det inte så värst mycket, väntar på att grenrörs flänsarna ska komma och att infästningarna till framvagnen också ska komma sen kan jag börja ösa på lite igen.

Det var nya uniballs till min framvagn
Bild
Crome Molly, fina grejor!

Bild
Sen kom mitt olje tråg också, perfekt att de fanns obehandlade så jag kan svetsa i det, måste dock modifieras lite , vevslängarna tog i :?

Bild
Sen har jag börjat polera kompressor huset på snurran också, nu har jag iaf tagit det grövsta ska fixa lite till så de blir blankt o fint :)

Uppdatering!

Postat: lör jun 30, 2007 11:16 pm
av Klabbe Persson
Jag har grejat lite idag.

Bild
Jag har svarvat nya svetsändar till min framvagn, och dom blev rätt denna gången :thumbright:

Bild
Bild
Sen kapade jag till Rören som ska vara till framvagnen. En kanon såg som fassan köpt funkar perfekt till sånt här smått.

Bild
Rören kapade!

Bild
Klart för svetsning.

Bild
Här är dom svetsade, blev hyfsat iaf tycker jag. Det är knepigt att följa något som är runt, man hinner liksom inte med... Men de får duga iaf.

Bild
Länklagerna prov monterade. :)

Bild
Sen tänkte jag att jag skulle mäta hur långa insugs kanaler jag hade i toppen så, jag fick fram mitt gamla "stativ" så man enkelt kan jobba med toppen.

Bild
Fick användning av min Hemma byggda Facom kopia till ventilfjäder komprimerare ;)

Bild
Ventil och fjäder.

Bild
En bild på kanalen, finns ju lite o fila på :)
Jag kom iaf fram till att kanalen är 135mm, så nu är de bara till att börja med insugs konstruering.

Bild
Plockade även fram mina vevstakar, så de blir uppmätning av dom i morgon, så får vi se om dom e något o ha :D

Med allra största säkerhet så kommer jag att få mina avgas flänsar och mina nya infästningar till framvagnen vattenskurna på måndag, de kommer bli kalas.

Postat: lör jun 30, 2007 11:47 pm
av Driddler
Underbara bilder Klabbis. Jahapp ,e väl bara att handa igen :hihi:

Postat: lör jun 30, 2007 11:52 pm
av Driddler
Som jag kämpat för att få lite stil på mina ventiler och fjädrar, Jag var helnöjd till att jag såg dina??

Vilket medel kör du med? Jag putsade upp mina lite på toppen?

Skit samma mina är monterade och raceready, Inte :hihi:

Bild

Postat: sön jul 01, 2007 1:47 am
av Tommy Luhr
ventilerna är ju nya och ser ju ut så..

annars om du vill få fason på gammla är det svarven eller pelarborren och sandpapper som gäller...


fint bygge för övrigt klabbe.

sådan såg är jag med sugen på faktiskt:)

Postat: sön jul 01, 2007 7:17 pm
av Klabbe Persson
Driddler skrev:Som jag kämpat för att få lite stil på mina ventiler och fjädrar, Jag var helnöjd till att jag såg dina??

Vilket medel kör du med? Jag putsade upp mina lite på toppen?

Skit samma mina är monterade och raceready, Inte :hihi:

http://img55.imageshack.us/img55/5572/v ... ingwt7.jpg
Ja som Volvo140turbo skriver så medlet jag har använt det är pengar :) flong nya grejer. :hihi:

Jag blev lite besviken på mina toppar bara, men dom får tjänstegöra iaf en säsong så får vi se sen.
Dom är fint gjutna utanpå men sämre i kanalen iaf denna som jag tittade på, så är de när de spårar ur efterhand :) Målet med dessa toppar var 350-400 hk förgasar hästar i min camaro -84a, som sagt det har spårat ut totalt. :thumbright:

Postat: sön jul 01, 2007 7:18 pm
av Klabbe Persson
När jag renoverade motorn i camaron så tog jag en mässings borste på vindelslipen o rengjorde ventilerna med, det gick hur fint som helst.

Postat: sön jul 01, 2007 7:43 pm
av Driddler
Det ordnar sej säkert, Skojade lite bara. Tyckte kontrasten var lite rolig mellan ventilerna :wink:

Jag har blästerskiva med nylonspröt till borrmaskin som jag tror ska gå att rumpa upp ventilerna med.

Postat: mån jul 02, 2007 1:44 am
av tzanek
finfina bygget detta. :hihi:

bessar man en sån där kärra å ruppar runt på gator eller är det en ren race bil?

Postat: mån jul 02, 2007 3:32 pm
av Klabbe Persson
tzanek skrev:finfina bygget detta. :hihi:

bessar man en sån där kärra å ruppar runt på gator eller är det en ren race bil?
Borde inte vara några större bekymmer o besiktiga som amatörbyggt fordon, dock inte med denna motorn kanske.

Postat: tis jul 03, 2007 8:39 pm
av Klabbe Persson
Liten mini uppdate!

Jag har mätt upp mina vevstakar ikväll, och jag tycker iaf dom får godkänt, ligger på ca 5 tusendelar övermått, i genomsnitt. Tycker det känns som alldeles förlite för att bry sig om, dessutom är de ju på rätt håll. Så jag ska bara byta bultar till riktiga ARP så ska de nog funkar bra till mig.

Bild
Upplagda och märkta.

Bild
Bild
Cylinderindikator med tusendels klocka.

Bild
Noga dokumenterat, så man kan gå tillbaka o kolla iframtiden.

Bild
Sen var jag hos polaren o hämtade lite vattenskuret. Blev dock bara framvagns grejorna men, de va dom jag behövde nu. Så jag kan fixa klart den. Ska beställ ledlager till det i morgon sen ska jag kunna fixa de sissta på länkarmarna, sen ska styrväxlen flyttas.

Jag har också köpt en MSD Dis 4 High Output, kommer förhoppnings vis i början på nästa vecka. :) Inte för att jag behöver den nyu, men de e ju så roligt med speedparts :hihi:

Postat: tor jul 26, 2007 9:41 pm
av Klabbe Persson
Har hänt lika mycket i garaget som i denna tråden sen senast :) ungefär, iaf tills häromkvällen. Jag fick ett litet ryck då.
Svarvade koppar till ledlagerna som är till dom nya länkarmarna.
Fick ett litet lass med grejor till det. Fick även uniballs till styrväxlen.


Bild
Började med lite 2541 axel.

Bild
Svarvade lite så började de likna något.

Bild
Här är dom klara. Ska svetsa dom i änden som spindel led.

Bild
En liten bild på grejorna. Ska svarva ner styrväxelns gänga till M10 Istället för M14.

I morgon bär det av till Mantorp för lite avkoppling ;) Sen jobbar jag en vecka till, efter det hoppas jag att de kanske kan bli lite fart i garaget.