Sida 9 av 9
Postat: mån sep 07, 2009 9:27 am
av stecka
Jo dom är bolt on använder 750 skivor oxå 324x30 är dom org är väl 302x24 tror jag.
Jo precis likadant som peppes e30 köpte bultarna på bmw och fick brickorna utskuren. kommer en dålig bild sitter org skivan där oxå kommer jag ihåg kan jag ta en bättre bild.

Postat: mån sep 07, 2009 9:54 am
av Turbokoftan
Okej, kanon med bild. Det är alltså 4-kolvsok? Det fungerar bra också med original bromsservo eller måste man byta till m5/540 cylinder?
Vad kör du för dämpare bak på din? Har du originalfjädrar/höjd?
Många frågor =)
Postat: mån sep 07, 2009 10:00 am
av stecka
jepp 4 kolvs fungerar fint med org bromservo.
Kör med gula koni runt om fjädrar kommer jag inte riktigt ihåg sänker iaf inte så mkt. riktigt impad av koni dämparna.
Postat: mån sep 07, 2009 10:27 am
av Turbokoftan
Okej men det låter ju bra. Ja, jag kan tänka mig att det är som natt o dag mot billigare chassiesatser, har provat ett o annat jag med.. Känns hyffsade första milen men jag tycker de flesta upplevs rätt såsiga efter att ha avverkat några mil. Men du kan justera på separat behållare på de gula va?
Om det blir aktuellt med något mer raktframåka för mig så monterar jag nog originaldämpare bak igen, får nästan för mig att det skulle vara till fördel om man fick hjulen så rak som möjligt i utgångsläge med lite jassiga dämpare skulle man nästan kunna ha dem så pass att de nästan lutar utåt i grundutförande känns de som då den ändå sätter sig tillräckligt, eller ja du förstår nog!
Hur och vad kommer du kunna justera med det kittet, det blir väl i huvudsak på innersta infästningen va? För att räta upp hjulen?
Postat: mån sep 07, 2009 1:34 pm
av stecka
jo helt sant så är de så. nja de finns justering på dämparen fram är enkelt en liten pryl längst upp som man justerar med bak så är de värre då man måste riva bort fjädern sen trycka dämparen i botten och vrida för att justera har på de mjukaste bak å de funkar kanon.
vet faktiskt inte hur man ska göra när de gäller raktfram har fått för mig att org blir i mjukaste laget bak. ska testa med koni bak och orginal dämpare och fjädrar fram.
Blir bara camber justering skulle ju kunna montera toe in oxå men jag vet inte jo blir på den innre jag svetsar fast brickorna just för att få hjulen raka kör man rakt fram kan man ju justera lite negativ camber.
Postat: tor sep 10, 2009 12:00 pm
av Turbokoftan
Okej, låter ungefär som det är likt på de röda koni jag hade till en bil tidigare, men där var de nog så runt om.
Ja det är sant. Den där justering är kanske något att klura på, skulle varit rätt nice om man kunde göra en specialare så det går att justera uppifrån- innifrån bilen?