matt svart sierra 10,418 / 222 km/h
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1711
- Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
om du åkt frikopplat 10sek så lamellen är kall måste du kanske vänta ett par millisekunder innan den nyper 100%
när jag värmer däck tvärsmäller det inte till när jag dumpar kopplingen på 2an utan blir mer som slir i nån hundradel. sen blir det samma sak när jag står på startlinjen fast man nyligen värmt däck.
när jag värmer däck tvärsmäller det inte till när jag dumpar kopplingen på 2an utan blir mer som slir i nån hundradel. sen blir det samma sak när jag står på startlinjen fast man nyligen värmt däck.
Utför provtryckning av tryckplattor
070-3367069
070-3367069
-
- SFRO-snubben
- Inlägg: 2642
- Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
- Ort: Skellefteå
- Kontakt:
jo vi vet att det inte är den bästa koplingen för stripen men man tar vad man har, köpt begad och legat på hyllan före sierran blev trimmad
sierra axlarna är ju inte så mycket att ha för dom vrider sig inget före dom går av. sen hade det nog varit bättre med mindre luft i däcken
sierra axlarna är ju inte så mycket att ha för dom vrider sig inget före dom går av. sen hade det nog varit bättre med mindre luft i däcken
You Can Never Go Fast Enough
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1711
- Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
jag tror dom kommer med vw bubblacentrum.therealpinto skrev:Vilka centrum finns till dem då, kan man få tag på 1" x 23 splines (Ford)?
För priset (runt 190 dollar?) kan det ju vara värt att testa.
/Gustaf
men det är ju bara att kapa bort och nita dit ett vanligt som man göra på alla sinterlameller.
dalhems brukar ha lite olika centrum om man vill köpa löst
Utför provtryckning av tryckplattor
070-3367069
070-3367069
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jo gillar man att spinna bort sig i ett måln av däckrök i starten och om man gillar att byta drivaxlar, mellanaxlar och växellådor är den inte nå braMikael S skrev:Ja låter ju kanon för strippen men för för nån som gillar att åka sidledes låter det inte lika bra

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Kanske dags att göra sig av med skygglapparna och inse att det finns ner att göra med bilen än att köra dragraceJens Gustavsson skrev:jo gillar man att spinna bort sig i ett måln av däckrök i starten och om man gillar att byta drivaxlar, mellanaxlar och växellådor är den inte nå braMikael S skrev:Ja låter ju kanon för strippen men för för nån som gillar att åka sidledes låter det inte lika bra


nu är felet till växlings problemet hittat och det var inte spaken utan axeln mellan spak och lådan som är gjord av tenn eller känns som det iallafall
så det blir att bygga nåt nytt när man kommer på nåt bra
lite tider från fällfors
60foot 402 201
1,626 12,143/ 192km/h 8,014/151km/h den här var utan 2:an tror vi
1,962 11,709/ 201km/h 7,777/161km/h
2,055 11,767/ 202km/h 7,868/162km/h
dom andra tidkorten är bort raklade så vi vet inte om det var bästa 60foot där

lite tider från fällfors
60foot 402 201
1,626 12,143/ 192km/h 8,014/151km/h den här var utan 2:an tror vi
1,962 11,709/ 201km/h 7,777/161km/h
2,055 11,767/ 202km/h 7,868/162km/h
dom andra tidkorten är bort raklade så vi vet inte om det var bästa 60foot där
You Can Never Go Fast Enough
Oki säger ni att det funkar utmärkt att åka i 20knyck hålla in koppling varva ut fullt och dumpa av på trean utan att sliret blir för stort så ska jag rekomendera polaren som letar ny koppling att testarobban skrev:Mikael S skrev:Ja låter ju kanon för strippen men för för nån som gillar att åka sidledes låter det inte lika bra
jodå funkar alldeles utmärkt till de så mycket slirar den inte
Låter kanske som jag är negativ men en koppling som tål stryk och klarar dom oehörda påfrestningar det blir av kopplingssparkande låter nästan lite för bra. Men litar på er om ni säger att det funkar utmärkt och man kan göra det nån gång per dag utan att byta lamell varje år
-
- SFRO-snubben
- Inlägg: 2642
- Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
- Ort: Skellefteå
- Kontakt:
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1711
- Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt: