Jobbat vidare lite mer, och fick med mig kameran denna gången!!
Här är gaveln till loftet sett framifrån:
Här sett bakifrån in mot loftet, med reglar som motsvarar takstol:
Här är en av plattorna jag gjorde för att jobba uppifrån loftet:
Här är början till inre väggen, har suddat ut lite skit på kommande bilder.
I botten är det en träregel inklädd i svart plåtlåda, sedan syllpapp under, detta motsvarar förhöjda betongkanten runt/under ytterväggarna, för att få rätt höjd med andra ord:
Här har jag fått upp "hammarbandet" på väggen, jag satte dubbla 45mm reglar, eftersom gipsskivorna kommer vara 2400mm, OSB skivorna är okapade 2440mm och därmed kommer jag bygga ner taket ca 27+mm eftersom takgipsskivan kommer ligga över vägg-gipsskivorna, rummet är dessutom 2700mm brett så jag slipper kapa de flesta tak och vägg -gipsskivorna, vilket kändes smidigt:
Här har vi knackat i väggreglarna, de är något för långa o knackades på plats, sedan spikades dom innifrån väggen och ut med distanser 555mm (CC60), en spik uppe och en nere skråspikat, blev mkt stadigt ändå:
Klätt insidan (sett från lilla rummet) med vindväv, eftersom jag ev. kommer ha endel temperaturskillnad mellan rummen kunde det vara bra tyckte jag:
Sett från vänstra rummet:
Fick upp 2,5 OSB skivor, sedan hade jag inte fler liggandes som jag kom åt, skivorna håller reglarna på plats också precis som i ytterväggarna:
Lite bättre översiktsbild:
Det var allt för nu, blir bra som fan tkr jag..