Sida 9 av 17
Postat: lör jun 03, 2006 9:34 am
av peppe
Vad är det för mätare?
Defi?
Postat: lör jun 03, 2006 11:59 am
av dannej
ja, dom flesta mätarna är defi
Postat: lör jun 03, 2006 12:18 pm
av peppe
Dom är så sjukt snygga, var inne på handla sådana jag med. Men jag tyckte prislappen var lite väl häftig

Postat: tor jun 08, 2006 3:44 pm
av dannej
handlar man direkt från japan så blir det nästan 1000:- billigare per mätare, men numera kommer man ju inte ifrån moms och tull då blir det inte lika mycket
Postat: ons jun 21, 2006 8:33 pm
av dannej
Nya gradering och märkning
Nolljustering av kamaxeln med indikatorklocka
Anslutning för mätning av avgastemp samt avgasmottryck
En extra uppsättning MK18 8,5" inhandlat, för att slippa
använda olika fälgar när man kör drifting

Postat: tor jun 22, 2006 10:02 am
av Jimmy
hmmm en anan har inte ens råd med EN uppsättning jpMK 8.5 hehe och du har två!!!!

hehe grymnt bygge blir kul å se dig på tvären sen!

Postat: tor jun 22, 2006 10:20 am
av marmander
Man blir allt mer inspirerad till att bygga om 164:an när man ser ditt projekt!
Hoppas du tar ner bilen till Säve och kör lite rattlåsracing.
/Simon
Postat: tor jun 22, 2006 11:48 am
av dannej
marmander skrev:Man blir allt mer inspirerad till att bygga om 164:an när man ser ditt projekt!
Hoppas du tar ner bilen till Säve och kör lite rattlåsracing.
/Simon
164:or är trevliga bilar med stil, fast dom är svårhanterade på tvären tyvärr

Postat: fre jun 23, 2006 3:01 pm
av dannej
Röret till avgasmottrycks mätaren
Bakaxeln färdig
Framvagnen färdig
Spjällhusen syncade
Gas reglaget har utväxling, så det här är halvgas på pedalen.
Det här kommer antagligen bli trevligt särskilt på en överladdad motor,
finkänsligt i början, sen öppnar spjällen snabbt sista biten

Postat: sön jul 09, 2006 4:09 pm
av turbo_sven
de var ett snyggt bygge
men en liten fråga varför har du fyllt halva blocket med betong
och hur mycket tid har de tagit de e juh inget man gör över en helg precis.
Postat: sön jul 09, 2006 9:07 pm
av dannej
turbo_sven skrev:de var ett snyggt bygge
men en liten fråga varför har du fyllt halva blocket med betong
och hur mycket tid har de tagit de e juh inget man gör över en helg precis.
Det gör man främst för hållbarhetens skull, när det blir högt cylindertryck så expanderar cylinderfoderna, till slut så spricker dom.
Postat: mån jul 10, 2006 10:30 pm
av turbo_sven
ok
men när behöver man fylla blocket dvsvid hur många hk

hur många hk har du i din bil:?:
Postat: mån jul 10, 2006 10:40 pm
av dannej
vid 500hk kan man väl säga att det börjar bli aktuellt med betong på ett b230 block, b23 är väl lite sämre så där behövs det nog tidigare
Postat: tor jul 13, 2006 1:29 pm
av turbo_sven
men kan inte betongen fylla igen utloppet för vattnet då

ja e inte så duktig på de me att trima har bara hjälp en kommpis med hans 740 tic.
Postat: tor jul 13, 2006 2:17 pm
av dannej
man får se till så kanalerna inte är täppta