Sida 9 av 33

Postat: mån jan 19, 2009 1:54 pm
av turbo_sven
en liten fråga inte för att låta dum. svarvade du dina kolvar eller satte du 3mm packning? har börjat att tänka B230et + 16v topp :twisted:

Postat: mån jan 19, 2009 6:35 pm
av Erlandsson
turbo_sven skrev:en liten fråga inte för att låta dum. svarvade du dina kolvar eller satte du 3mm packning? har börjat att tänka B230et + 16v topp :twisted:
Svarvade kolvar.

Postat: mån jan 19, 2009 6:54 pm
av turbo_sven
okej var svarvade du dom eller du köpte dom sådana?

Postat: tis jan 20, 2009 11:53 am
av Erlandsson
turbo_sven skrev:okej var svarvade du dom eller du köpte dom sådana?
Tommy Luhr svarvade dom åt mig.

Postat: tis jan 20, 2009 6:16 pm
av turbo_sven
Erlandsson skrev:
turbo_sven skrev:okej var svarvade du dom eller du köpte dom sådana?
Tommy Luhr svarvade dom åt mig.
okej använde du orginal turbo kolvar eller 16v kolvar? vad tog han i pris?

Postat: tis jan 20, 2009 7:50 pm
av Erlandsson
turbo_sven skrev:
Erlandsson skrev: Tommy Luhr svarvade dom åt mig.
okej använde du orginal turbo kolvar eller 16v kolvar? vad tog han i pris?
Smidda mahle kolvar från en b23et. Kommer inte ihåg vad priset var. Han fixade lite andra saker åt mig samtidigt.

Postat: tis jan 20, 2009 8:18 pm
av turbo_sven
Erlandsson skrev:
turbo_sven skrev: okej använde du orginal turbo kolvar eller 16v kolvar? vad tog han i pris?
Smidda mahle kolvar från en b23et. Kommer inte ihåg vad priset var. Han fixade lite andra saker åt mig samtidigt.
okej ska nog skicka ett pm till han och fråga om pris och tips

Postat: ons jan 21, 2009 2:12 pm
av Erlandsson
Hämtade ett paket på posten idag. En styck hydraulisk handbroms.
Bild

Mvh

Postat: ons jan 21, 2009 2:31 pm
av turbo_sven
fint fint :thumbright: fel färg bara :roll: hat den ute på någon test runda än?

Postat: ons jan 21, 2009 2:37 pm
av Erlandsson
turbo_sven skrev:fint fint :thumbright: fel färg bara :roll: hat den ute på någon test runda än?
Tanken va att jag skulle ut och provköra i söndas, men när jag vaknade låg det ju massa äcklig snö överallt, så provkörningen blev inställd. Får hoppas snön försvinner så fort som möjligt så man kan köra in motorn några mil och få iväg den på mappning samt bromsning snart.

Mvh

Postat: ons jan 21, 2009 4:08 pm
av turbo_sven
ja att test köra i snö är ingen höjdare. vad ska du mappa den till? menar hur många hk vill du ha ur den?

Postat: ons jan 21, 2009 4:25 pm
av Erlandsson
turbo_sven skrev:ja att test köra i snö är ingen höjdare. vad ska du mappa den till? menar hur många hk vill du ha ur den?
Det får bli så mycket turbon klarar av :lol: Målet från början va 500hk, så allt över det är en ren bonus.

Mvh

Postat: tor jan 22, 2009 2:37 pm
av Erlandsson
Skulle behöva lite hjälp på vad som bör kollas innan man åker iväg och mappar bilen. Vill ju inte stå i bänk och betala dyra pengar för att åtgärda småfel :thumbdown:

Några saker jag kommer på själv samt saker andra redan sagt.

* avgasläckage
* ström till bränslepumparna, så inte strömkablarna är för klena
* så inte tryckrören kan åka isär
* ny olja samt filter. Vilken olja bör man använda?

Mycket mer kommer jag inte på just nu!

Så snälla fyll på med punkter man bör kollat innan man beger sig iväg.

Mvh

Postat: tor jan 22, 2009 3:36 pm
av turbo_sven
det e väl bara att gå in på någon hemsida som håller på med mappning och bromsning så står det nog där lycka till :thumbright: när e det nu dags då bestämt ti5id och datum?

Postat: tor jan 22, 2009 6:22 pm
av Tommy Luhr
är en tråd på allmän motorteknik där vi tar upp det man bör tänka på.
var inte längesedan den var uppe så kika där