thedsha skrev:Ser ut att bli ett riktigt finåk Hoppas allt kommer gå bra för er.
Det tackar vi för .. har stött på patrull bara, eländet vill inte frikoppla med nya prylarna, ska ringa KG trimning i morrn o kolla varför :/
PiLlEvAN skrev:angående regulatorn så har jag sett 2st som inte kan kompensera trycket på ladd utan bara ökat 1kg på 2kg laddtryck
Hmmm ok... Vi ska köra med denna och se om det funkar. Om inte får vi reklamera den och ta det med Krister på KL.
Känns som att det är ett par som har haft problem, men ingen som reklamerat?
Hur kan det komma sig?
För mig är det steg ett så att jag 1. kan få cash back 2. Leverantören får veta att han säljer defekt vara...
Om det är 618 plattan måste ni antingen schimsaplattan 1mm eller få en "platå" på 1mm svarvad på svänghjulet. Hoppas ni förstår vad jag menar.
Fint projekt hoppas det går bra för er.
keuken405 skrev:Om det är 618 plattan måste ni antingen schimsaplattan 1mm eller få en "platå" på 1mm svarvad på svänghjulet. Hoppas ni förstår vad jag menar.
Mvh Roger.
Det är en 618 tryckplatta ja. dock beställde jag den ihopa med ett nytt svänghjul lättat och anpassat för tryckplattan .. så nog är det inte det som är fel .. jag var nere under bilen och kollade in i lådan. Ser ut som om lagret är flera cm för tunt ?
har förresten en fråga till alla som läser tråden.. har funderat över var man kan hämta trycket till wg ifrån .. vanligt vis tar man det direkt ifrån turbon. men funderade på vad som händer om man hämtar det ifrån insuget efter gasspjället.. blir det skumt ? eller .. får man bättre respons med tanke på att så fort man släpper gasen så vill den öka trycket.. det trycket släpps ut av dump ventil. och så fort man gasar stängs dumpen och man har full tryck igen ? fast jag kanske e helt ute och cyklar ? känns så .. känner mig lite dum..
P.Hellberg skrev:har förresten en fråga till alla som läser tråden.. har funderat över var man kan hämta trycket till wg ifrån .. vanligt vis tar man det direkt ifrån turbon. men funderade på vad som händer om man hämtar det ifrån insuget efter gasspjället.. blir det skumt ? eller .. får man bättre respons med tanke på att så fort man släpper gasen så vill den öka trycket.. det trycket släpps ut av dump ventil. och så fort man gasar stängs dumpen och man har full tryck igen ? fast jag kanske e helt ute och cyklar ? känns så .. känner mig lite dum..
keuken405 skrev:Om det är 618 plattan måste ni antingen schimsaplattan 1mm eller få en "platå" på 1mm svarvad på svänghjulet. Hoppas ni förstår vad jag menar.
Mvh Roger.
Det är en 618 tryckplatta ja. dock beställde jag den ihopa med ett nytt svänghjul lättat och anpassat för tryckplattan .. så nog är det inte det som är fel .. jag var nere under bilen och kollade in i lådan. Ser ut som om lagret är flera cm för tunt ?
Då har du kortlagret, o behöver således långlagret ist ! Det har KG.
P.Hellberg skrev:
Yesss.. Fick mail svar från dom ..
KG-trimning skrev:"Det långa lagret är ersatt av UL-2122, 395:-.
Men kan på M46/M47 osv behöva modifieras för att passa på gaffeln (en rund del måste slipas ner/kant).
Andra tips/info:
Lamellen ska sitta med den långa delen mot växellådan. Troligen rätt.
Med lättat svänghjul, annan tryckplatta mm så kanske man behöver längre lager eller på annat sätt justera kopplingen.
Viktigt är också att urtrampningslagret ligger rätt an mot tryckplattan dvs att den trycker ner fjädrarna/mitten på tryckplattan.
Något större centrum/hål på specialtryckplattan."
keuken405 skrev:
Yesss.. Fick mail svar från dom ..
KG-trimning skrev:"Det långa lagret är ersatt av UL-2122, 395:-.
Men kan på M46/M47 osv behöva modifieras för att passa på gaffeln (en rund del måste slipas ner/kant).
Andra tips/info:
Lamellen ska sitta med den långa delen mot växellådan. Troligen rätt.
Med lättat svänghjul, annan tryckplatta mm så kanske man behöver längre lager eller på annat sätt justera kopplingen.
Viktigt är också att urtrampningslagret ligger rätt an mot tryckplattan dvs att den trycker ner fjädrarna/mitten på tryckplattan.
Något större centrum/hål på specialtryckplattan."
Lite småflummig men..
395kr fattigare
Som sagt, oerhört flummigt kan vi konstatera i efterhand. Är väldigt missnöjd med KG trimning, inte första gången dom är klantiga med vårt bygge
Näväl .. När vi kom till KG idagg förklara han att det inte finns någon färdig lösning som det ser ut
Har köpt denna och hoppas att det kanske kan funka ändå .. återstår att se... (snälla håll tummarna!)