Sida 9 av 11
Postat: ons jun 09, 2010 1:45 pm
av mh
Postat: ons jun 09, 2010 2:01 pm
av mh
Gamla skärmen lite skillnad på jobb!

Finns inget som lite spackel kan dölja!

Postat: ons jun 09, 2010 5:19 pm
av mh
Hade nån bild till då.
Blir fina linjer tycker jag, orginal liknande fast lite större.

Postat: tor jun 10, 2010 8:22 am
av j björk
Vilket jobb på karossen
Det verkar ju bli lite skillnad

Postat: tor jun 10, 2010 12:16 pm
av mh
j björk skrev:Vilket jobb på karossen
Det verkar ju bli lite skillnad

Perfekt ska den bli! 100%
Postat: sön jun 13, 2010 5:39 pm
av mh
Så då har vi börjat pilla lite på motorn.
Det blir ford stakar istället, då de ska vara 6,2" långa istället för 6,135.
Då de vänder lite väl långt ner....
Scat veven vill ha längre stakar än std längd, då skinkorna är större.
de fattas 1,78mm för att de ska snurra utan att ta i med std staklängd.
Men de är löst nu. Med ford staken slipper jag byta kolvar.
Plus att kolvbulten inte hamnar i ringlandet.
Samt att kompan blir bra mycke högre nu också.
Hoppas att de blir mer tid nu till motorbygget.
Motor har även fått en ny comp cams turbo kamaxel, samt att de ska bli en stor precision turbo (bakom bakaxel el över.)
Insuget blir också nytt mot de tidigare, längre kanaler.
Postat: sön jun 13, 2010 6:05 pm
av Blom
värden på kamaxeln??
Postat: sön jun 13, 2010 7:31 pm
av mh
Blom skrev:värden på kamaxeln??
jo de kan du få, inget hemligt där inte.
Men jag har inte har kam värdena här hemma..
Postat: sön jun 13, 2010 8:05 pm
av Blom
kalas, jag har kollat lite smått på comp cams "turbokammar" till min nya motor men inte hittat nån som riktigt passar tycker jag. men du kanske har hittat nån jag inte sett.
Postat: mån jun 14, 2010 1:59 pm
av mh
Blom skrev:kalas, jag har kollat lite smått på comp cams "turbokammar" till min nya motor men inte hittat nån som riktigt passar tycker jag. men du kanske har hittat nån jag inte sett.
0,050 in 232 ut 237
lob sep 114.0
Postat: mån jun 14, 2010 7:29 pm
av Blom
hydraul kammen med .547 i lyft???
Postat: mån jun 14, 2010 7:37 pm
av Jens Gustavsson
Blom skrev:kalas, jag har kollat lite smått på comp cams "turbokammar" till min nya motor men inte hittat nån som riktigt passar tycker jag. men du kanske har hittat nån jag inte sett.
finns inget som heter så iallafall inte nått som är ämnat för seriöst tävligs bruk.
finns tusentals kam profiler med olika lyft, dur och acc mm att välja bland och sen en hel del alternativ gällande olika lyftare, stomme, så allt är custom när man ska beställa.
som jag sa till mh så finns det ändå en del färdiga kammar som kan bli bra på en viss turbonmotor också tex om man vill ha en rull kam som är lite snällare för fjädrar, vippor, stänger mm så kan man välja en marin mek rull kam med lämplig duration och nock vinkel.
men sen kan man också gå väldigt djupt och specifikt in i olika grejor om man vet vad man vill ha?

Postat: mån jun 14, 2010 8:33 pm
av mh
I höst så vet vi om de är rätt eller fel då.. Då är de upp till bevis.

Postat: mån jun 14, 2010 9:03 pm
av Blom
Jens Gustavsson skrev:Blom skrev:kalas, jag har kollat lite smått på comp cams "turbokammar" till min nya motor men inte hittat nån som riktigt passar tycker jag. men du kanske har hittat nån jag inte sett.
finns inget som heter så iallafall inte nått som är ämnat för seriöst tävligs bruk.
Det vet jag också Jens, det var därför jag satte sånna här " "
Men eftersom jänkarna (iaf comp cams i detta fall) använder uttrycket "turbokammar" så skrev jag också det då det var dom kammarna vi pratade om.
Men om det nu är Comp cams 11-404-4 vi pratar om, är inte den lite väl snäll då??
Jag har kollat lite smått på 11-694-8
255 in och 262 ut @ .050
.652 lyft
114 lobe sep.
Men jag är tveksam på om den är för snäll iaf.
men som sagt jag har bara kollat lite smått än så länge.
Lycka till MH

Postat: tis jun 15, 2010 12:33 am
av Daniel J #43
Jag har en rullkam i min ena motor med ca 650 i lyft och 240-250 pounds i inspänningstryck. Drar kanske till 6500 rpm, har inte hela specen. Problemet om du ska ha en massa lyft, duration och laddtryck är ju att du får gå upp mycket i fjädertryck, vilket sliter väldigt mycket på hela ventilmekanismen och du får byta fjädrar ofta.
Edit: Kompressormotor.