HemmabyggeBänk. diverse pick å pack
- dundersmurfen
- Forumsberoende
Re: 200sx (rödblock 16v) nya planer serieladdning?
Ja du får snart komma förbi med 16v bra att ha extra delar. Ska ha din extra motor att bygga detta på tänkte jag 

Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl
ska all luft gå genom lilla kompressorhuset? eller menar du tvärtom? eller läser jag tvärtom som du menar?dundersmurfen skrev: *ladda stora genom lilla

Serieladdningar som man vanligast ser dom (typ traktorpulling), är väl att både kompressorluft samt avgaser leds i serie genom aggregaten, jag är fundersam om den idén är så bra om man inte använder lika stora snurror, den lilla kommer ju annars att sätta gränsen för flöde både vad gäller luft och avgas.
Med tvåstegsladdning fungerar det ju däremot med olika storlekar, men då lär man bygga ett bra/tätt spjällsystem på trycksidan så man inte skickar laddluft i retur in i den andra snurran.
Med tvåstegsladdning fungerar det ju däremot med olika storlekar, men då lär man bygga ett bra/tätt spjällsystem på trycksidan så man inte skickar laddluft i retur in i den andra snurran.
- dundersmurfen
- Forumsberoende
Jo den stora ska blåsa genom den lilla. Inga spjäll eller andra konstigheter.
2st 60mm wg någonstans i avgassystemet som "självregulerar" och börjar öppna upp avgasröret för större flöden efter att man byggt upp lite tryck. Dom ska få göra det som dom är gjorda för, fast i fel ände så att säga.
2st 60mm wg någonstans i avgassystemet som "självregulerar" och börjar öppna upp avgasröret för större flöden efter att man byggt upp lite tryck. Dom ska få göra det som dom är gjorda för, fast i fel ände så att säga.
Jag förstår, det blir en typ av parallell variant på avgassidan alltså.
- dundersmurfen
- Forumsberoende
Re: 200sx (rödblock 16v) nya planer i garaget
Snubblade över ett litet rör och fick en ide!

Tveksamhetskommitten står och tvekar;

Liten dosa med display, ska försöka koppla in map och lambda till denna utöver varvtalsmätning

Det lilla röret väger 1,75ton och har en diameter på 610mm. Hemma balanserat, verkar dugligt upp till 2000varv eller 230km/h. Stackars den gamla sukizukin som fick stå för all testning.

Försöker göra ett program för att redovisa resultaten. Detta är slumpade kurvor, programmet ej färdigt ännu!

Tveksamhetskommitten står och tvekar;

Liten dosa med display, ska försöka koppla in map och lambda till denna utöver varvtalsmätning

Det lilla röret väger 1,75ton och har en diameter på 610mm. Hemma balanserat, verkar dugligt upp till 2000varv eller 230km/h. Stackars den gamla sukizukin som fick stå för all testning.

Försöker göra ett program för att redovisa resultaten. Detta är slumpade kurvor, programmet ej färdigt ännu!

Re: 200sx (rödblock 16v) nya planer i garaget
jag har en Nissan 200 s14 som står utan motor och låda om du behöver något att stoppa merca åttan i 

- dundersmurfen
- Forumsberoende
Re: Hemmabygge inertia rulle. sid 9
Ny låda för el prylera

Den brutala 244, 7800häst enl första körningen!

Den brutala 244, 7800häst enl första körningen!

- dundersmurfen
- Forumsberoende
banan vilket rör du fått tag på! kört 230kmh med motorcyckeln?
vad har du för axel 50mm?
vad har du för axel 50mm?
402m 10.096 @226km
201m 6.54 @180km
201m 6.54 @180km
- dundersmurfen
- Forumsberoende
Japp 230 med hojen, stackare, rödmarkeringen var vi rätt länge på och ingen fartvind för kylning (luftkyld).
244 har vart uppe över 220 nåt.
Axeln är 60mm. Tyckte det fick räcka eftersom lagerbockarna var specade lagom överdimensionerat i den storleken.. Priserna springer iväg rätt ordentligt vid större dimensioner
Axeln är 60mm. Tyckte det fick räcka eftersom lagerbockarna var specade lagom överdimensionerat i den storleken.. Priserna springer iväg rätt ordentligt vid större dimensioner
ok fränt projet iaf! om du råkar tröttna på röret så vet du vart det kan finnas en köparedundersmurfen skrev:Japp 230 med hojen, stackare, rödmarkeringen var vi rätt länge på och ingen fartvind för kylning (luftkyld).

föressten hur ballancerade du rullen?
402m 10.096 @226km
201m 6.54 @180km
201m 6.54 @180km
- dundersmurfen
- Forumsberoende
Balanseringen, började svetsad järnbitar invändigt. För att se om det gjorde nytta så satte jag upp lagerbocken på 2 motorkuddar. Då kunde man se om det gungade mer eller mindre
Balansering the bonnaway!

Balansering the bonnaway!
Ok! Vart fick du tag på röret? Har letat själv efter ett liknande
402m 10.096 @226km
201m 6.54 @180km
201m 6.54 @180km
- dundersmurfen
- Forumsberoende
Det var bara flaks att jag hittade det röret. Låg hos en lokal järnhandlare, hade legat många år ute i en blandat hög. Fick det för skrotpengar, att köpa ett nytt skulle nog gått på 25.000 minst.
Men har du inte vattenbroms och grejer, behöver väl inte en broms till? Har allt sett din tråd om vattenbromsen
Du får komma och testköra hos mig annars, det är inte så långt till vara!
Nu ska jag försöka få snits på mätsystemet.
Men har du inte vattenbroms och grejer, behöver väl inte en broms till? Har allt sett din tråd om vattenbromsen

Nu ska jag försöka få snits på mätsystemet.