Vi skriver visst samtidigt på inläggen
Nåja, som Pontus sa, så är jag nybörjare på Tidbaserat sprut, men bilen har ju gått tidigare som sugis med samma setup på spridare och annat.
Så egentligen vart det mest justering på överladdade området, samt lite finlir på landsvägs åka bara.
Söndagen började dock med problem, USB anslutet Haltech smidigt tänkte jag, nu ska det mappas.
Efter ca. 1 timme felsökning visade det sig att 12V adaptern till bärbara datorn skapade så mycket störningar i bilens el att det helt slog ut kommunikationen.
Det räckte att adaptern satt kopplad till batteriet, behövde inte ens ha den kopplad till datorn

(Alltså INTE en såndär 240 V adapter, utan 12-19 Volt)
Äh jag lägger upp ett par bilder jag med.
Tvättat av geggan än Pontus
Mappandes, rak fin väg
Om man bortser från problemet med störningarna med 12V adaptern. (Vilket gjorde att vi använda min laptop då den hade bättre batteri)
Så hade jag mest problem med att Varvtal och last axlarna bytt plats i 2D mappen vilket förvirrade när man navigerade, och att kPA inte anges i Absolut tryck i Haltech.
Bilen funkade kanon hela tiden, och det sista resulterade i 0,7 Bar laddtryck och 15 Grader Förtändning, detta på en Std M20b25 på Bensin.
Vi vart uppe på 19 grader, och det hade nog funkat, men "Better safe then sorry"
Jo just det, ett problem till hade jag, fattade aldrig vilken växel som Pontus körde på.
"Dra på 3an" = Pontus bromsar ner och lägger i trean, när jag trodde vi redan hade 3an ungefär 10ggr. (Har inte alla 3,07 slutväxel?)