Sida 9 av 11

pump

Postat: tis feb 23, 2010 8:47 pm
av Digiboost
Kan ju tillägga att om man skickar en pump till Mynä, så kan man kallt räkna med minst 10000kr för uppgraderingen (7mm tappar). Och en Holset Hx55 med 22:ans avgashus är att rekomendera till sexan.

Postat: ons feb 24, 2010 10:07 pm
av Figurt
vilken automatlåda är smart och använda i ett sådant bygge?

Postat: tor feb 25, 2010 8:18 am
av dieselmeken
figurt skrev:vilken automatlåda är smart och använda i ett sådant bygge?
Ingen.

Postat: tor feb 25, 2010 9:12 am
av j björk
dieselmeken skrev:
figurt skrev:vilken automatlåda är smart och använda i ett sådant bygge?
Ingen.
Det är ju vissligen alltid rätt svar :hihi:

Jag tycker väl att det borde finnas lådor att hitta som är lämpliga i usa?

Postat: tor feb 25, 2010 8:41 pm
av Amazon221
j björk skrev:
dieselmeken skrev: Ingen.
Det är ju vissligen alltid rätt svar :hihi:

Jag tycker väl att det borde finnas lådor att hitta som är lämpliga i usa?
Mercas automat ger sig vid 300, beroende på den som kör
Men på andra sidan pölen finns ju gott om stadiga automater, en preppad TH400 eller liknande borde hålla mer än väl

Postat: tor feb 25, 2010 10:27 pm
av Bonden_85
Vet att det finns folk i Finland som bygger om MB's automater men jag har aldrig fått några säkra uppgifter om exakt hur mycket dom pallar.

Kanske någon av våra finsktalande vänner här kan berätta mer?
Och en Holset Hx55 med 22:ans avgashus är att rekomendera till sexan.
Beror ju på om man enbart är intresserad av toppeffekt.
Jag använder min mynäfierade benz till och från jobbet varje dag, då känns en Hx40 helt OK :hihi:
F.Ö en prima pendlarbil som lätt går att köra under litern.

//Johan

Postat: tor feb 25, 2010 11:03 pm
av t_walla
Jag kör med automat och håller på att renovera en och göra så den greppar mer.. Den jag har nu slirar en aning vid 3000-5000 så lite nya lameller å lite fix så ska jag nog få den bra .. Skulle inte vilja byta till en cheva låda i allafall... Mycket jobb och så tror jag inte de blir billigare heller...

Postat: fre feb 26, 2010 12:18 am
av Figurt
kanske blir att byta till manuell då..
hur passa en getrag storleken alltså? eller pallar vilken låda som hellst?
vad gör man med insprutet?

Postat: fre feb 26, 2010 12:20 am
av E.Börjesson
Insprutet? Du har en pump..

Postat: fre feb 26, 2010 12:44 am
av Figurt
E.Börjesson skrev:Insprutet? Du har en pump..
spridare menade jag :)

Postat: fre feb 26, 2010 5:25 pm
av frantzen
räcker väl med att kolla så sprutbilden är fin och shimsa upp dom till 135 bar som det är i turbodieseln orginal

Postat: fre feb 26, 2010 8:26 pm
av Amazon221
Bonden_85 skrev:Vet att det finns folk i Finland som bygger om MB's automater men jag har aldrig fått några säkra uppgifter om exakt hur mycket dom pallar.

Kanske någon av våra finsktalande vänner här kan berätta mer?
Och en Holset Hx55 med 22:ans avgashus är att rekomendera till sexan.
Beror ju på om man enbart är intresserad av toppeffekt.
Jag använder min mynäfierade benz till och från jobbet varje dag, då känns en Hx40 helt OK :hihi:
F.Ö en prima pendlarbil som lätt går att köra under litern.

//Johan
Du såg säkert annonsen på mbsca om ombyggnad av pumpar, var ju nån finne, som nämnde att automaterna skulle hänga med upp mot 300, men de beror ju som sagt på HUR det körs, din körstil kanske inte är så optimalt för en automat. Och vad jag läst mig till så är risken stor att automaten slirar mellan växlingarna

HX40 känns som en lämplig turbo ja, har stora planer på att köra med de på min 603, och att den går köra rätt snålt var ju nått jag längtat efter att höra, kanske är skillnad på 606an och 603an i det fallet, har aldrig kört nån merca med 606 så där kan jag inte uttala mig

Postat: fre feb 26, 2010 11:38 pm
av Figurt
frantzen skrev:räcker väl med att kolla så sprutbilden är fin och shimsa upp dom till 135 bar som det är i turbodieseln orginal
min bil är en turbodiesel orginal :) räcker de då tro du?

Postat: lör feb 27, 2010 2:27 pm
av frantzen
figurt skrev:
frantzen skrev:räcker väl med att kolla så sprutbilden är fin och shimsa upp dom till 135 bar som det är i turbodieseln orginal
min bil är en turbodiesel orginal :) räcker de då tro du?
Ja fan! kolla bara så sprutbilden är ok och att dom inte skiljer i öppningstryck så går det hur bra som helst!

Postat: lör feb 27, 2010 5:22 pm
av Rasmus 85
Som jag har förstått så brukar finska mercedestrimmare plocka flera lameller i lådan så de ska hålla...