Sida 9 av 16
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Postat: lör mar 24, 2012 8:58 pm
av Fredrik Y
En milstolpe passerades igår då jag helsvetsade chassiet
men det är ännu en bra bit kvar innan den går för egen maskin
bilder kommer väl in efter tisdag.
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Postat: sön mar 25, 2012 10:03 am
av j björk
Jäkla gött stuk
Lite synd att det blir strippbil, i med cumminsdiesel och ut med den på gatan istället

Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Postat: sön mar 25, 2012 8:13 pm
av mattias
Var på besök i helgen (och IS-SM i Överkalix), i brist på annat spännande får ni en bild till på chassit, numera helsvetsat :
Andreas hjälper en kille med större hjulhus för att rymma elaka hjulvinklar så han kan bränna gummi på allvar :
Till min 945 har han fixat en Schwitzer/B&W S200 med borttagen intern wg konverterad till V-band :

Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Postat: sön mar 25, 2012 9:59 pm
av Nicklas Eriksson
Mattias är och smyger i garagen

bra att du hade kameran med dig!
j björk: diesel är för transportfordon av varierande storlekar, bilar för människoarslen, lastbilar för stora kartonger osv. Bensin/sprit/metanol är för fräna grejer som högvarvande tvåtaktare, racebilar och annat kul

Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Postat: ons mar 28, 2012 8:40 am
av Nicklas Eriksson
Igår påbörjades golvet och lockning av öppna rörändar.

Mr Worre in action...

Mittenbiten under lådan är i Aluminium och är tänkt att sitta med dzus underifrån.
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Postat: ons mar 28, 2012 4:50 pm
av storerik
Härligt

Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Postat: ons mar 28, 2012 6:55 pm
av Richard
http://i1124.photobucket.com/albums/l56 ... G_0831.jpg
Nu kanske det är kameravinkeln som luras lite, men hur många cm har ni mellan däcket å rören framåt ?
Jag tänkte på den expansion av däcket som trots allt blir vid lite fart...
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Postat: tor mar 29, 2012 7:42 am
av Nicklas Eriksson
Richard: Vi har drygt 5 cm om jag minns rätt.
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Postat: tor mar 29, 2012 10:00 am
av benkoilovikka
Jag har inga erfarenheter själv, men på de filmer man sett så blir ju riktiga dragracingdäck ganska mycket större i diameter när dom snurrar?
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Postat: tor mar 29, 2012 10:10 am
av Toffe
Ett däck sväller 1-2 tum beroende på storlek, och över 240kmh.
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Postat: tor mar 29, 2012 10:22 am
av Nicklas Eriksson
Storleken på de nya däcken är 33 x 16 om jag minns rätt?
Expansionen måste ju öka med ökad bredd på däcken känns det som.
2 tum = ~5 cm. Då är det på det berömda håret...
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Postat: lör mar 31, 2012 2:16 pm
av Toffe
Hur fort planerar ni att åka med denna farkost? enligt M&T så sväller däcken i dia 1-1-1/2" och främst över 240kmh och uppåt. Som du säger så så har både bredd å höjd betydelse.
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Postat: lör mar 31, 2012 2:42 pm
av j björk
Om däcken aväller 1-1,5" på diametern bör det väl vara rätt lugnt?
Då har ni väl plats för att det ska svälla nästan 4"
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Postat: tis apr 24, 2012 9:40 pm
av SebastianW
hur går det för er?
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Postat: ons maj 09, 2012 12:10 pm
av Robert Markström
ja precis? nu har det väl ändå varit några tisdagar sen sista uppdate?
