Ska modda en mellan axel damask från Audi S4 och se om den håller måttet bättre. Sedan så har vi problem med oljetrycket då vi på slutet föra året bara hade ca 1 kg vid 4000 rpm . Men hoppas att det ska vara något fel på oljepumpen som jag monterade ny förra året. Annars så vetefan kanske provar en betydligt tjockare olja än Mobil 0-40 vi kör med idag. Men den borde ändå ha bättre tryck så något fel måste det vara. Kanske blir det ett motor lyfft igen

Sedan så har vi köpt på oss en till rostfri propeller med lite större diameter och 2 tum mer i signing + att den är 4 bladig men största skillnaden ligger i utformningen av bladen. Denna vill mer framåt den gammla ville även gräva sig neråt men efter monteringen av vingen under fenan så har vi ej så stort behov av kraften neråt för att lyfta nosen, Så det blir spännande att testa.
Problemet är bara att den har 1.25 tum axel 19 splince så jag måste göra en ny utgående axel för att prova den då axeln idag bara är 1 tum 15 splince.
Jag kommer med mer bilder då det tar igång på alvar, Klart man börjar bli sugen nu när det börjar tina ute.
Fore fränt att passera 60 knop i sommar. Då blir det ganska bra ratio mellan Kronor/Knop

Men arbetade timmar/Knop är tyvär ganska lång ifrån 1:1