Jag uppdaterar nu så att Tommy och diverse felklickare kan råka läsa skiten i sann reklamfinansierad public service-anda. Bara att jag inte har reklam. Tyvärr.
Lastbilen brummar! Om än besvärat.
Buren sitter kvar verkar det som.
Bältena räknas nog som stöldgods vid det här laget.
Jag fick en HX40w 58/64 om jag minns rätt av en sävarprofil som befattar sig med en hel del turboaggregat. Fick, efter ett utbyte av elektroniska kontanter. Sålde även gamla kopplingen till PBM Racing som jag hoppas han trivs med. Med intern WG som jag givetvis blockerade av bara farten. Bad en bön och Jenson Gustavsonien VII svarade med att han skulle fixa ett avgashus utan WG för rätt summa, tills han kom på att han inte hade något. När folk ser hur miserabelt jag har det så bubblar begäret att hjälpa till. Då lovade han att han skulle sno ett av någon inte ont anande kamrat.
Stölden uteblev då avgashusägaren krävde pengar så det vart inget, helt på grund av min bedrövliga snålhet.
Fick dit skiten men jag ruttnar på idioten som bygger skiten, han tänker ju inte igenom tillräckligt så resultatet blir långt under vad man bör kunna förvänta sig av en vuxen (nja) karl. Systersönerna bygger sandslott med mer genomtänkta lösningar än mig.

Här sitter rören trots allt, efter fyra skensjälvmord och tvångsmatning av antideppar och starksprit.
Kan ju inte svetsa så jag körde smältlim jag målade över.

Här sätter jag mitt feta schizoida arsel och en påhittad vän (snygg) och knäpper fast oss.

Här ställde jag turbolådan på rörhögen och kom på att ingenting passar längre.

Det står Volvo. Gick att övertala en av fars bekanta att den var original. Men han frågade även om wastegaten, dumpventilen, silikonslangarna, ja allt blått, om det "är turbo".
Lite krigsärrat kompressorhus, som det ska vara.

Försöker reda ut vad som är vad, vad som ska vart, vem som är vem, samt hur och varför. Kom fram till mat och kaffe.

En bild på en motor i en bil på en garageuppfart den aldrig kommer lämna.

Såg vid det här laget att kamaxeln har vridit sig ur läge. Där tappar jag säkert 2.5hk. Latheten och förnuftet debatterar vidare om det är lönt att göra något åt saken.

Farsans kumpan som är bilmek frågade hur jag bytte stift. Jag svarade : "Det är inga problem, det är bara att ta bort turbon och avgassystemet.", varpå han skakade på huvudet och skrattade åt min idioti.

Började även på ett till rör, med rör som Tommy var snäll och tog hem, för han kan sånt.
Silikonslangar till originalflänsen om det går. Men ser inte ut att hålla tätt än. Och har inget spjäll.
Så nu kan du passa på att gnälla på den fula skiten för jag kan inte bättre och jag hör gladeligen hur fel jag har gjort. För det är det enda jag är konsekvent med, och gör bra!
Nu till framtiden.
Som spåtanten hade sagt: -Det ser mörkt ut.
Så jag hoppas din bil går bättre än min bil för din bil kanske funkar.
Stila vidare!