Jag funderade och plockade en hel del med mina fästen och generatorer också innan det nästan passade, vinkelslip och några special distanser senare passade det.
Men man behöver vara två pers för att montera oljefiltret
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Fick lite hjälp av Ecke ikväll och byggde ihop en special-justering till generatorns rem-spänning. Blev smutt!
Allt på plats men jag kommer behöva svarva till en ny remskiva till vattenpumpen så att den blir lite offset. Borde inte vara ett problem för någon som är van att fundera ut bästa lösningen.. Man kan svarva loss gamla centrumet antar jag, och sticka av anläggningsytan och svetsa dit en ny med samma mått på centrerings-ringen (31.9 mm ID). Kan tänka mig några som kan hjälpa så det löser sig. Behöver helst en svarv som kan greppa över hela skivan (15 cm?).
Jag kommer att varva ner vattenpumpen lite, från 7500 till 5500 med motorns varvtal på 6500 rpm. Någon som tycker att det är en jättedum idé ?
Får skaffa en mindre remskiva till den annars.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.