Sida 9 av 14
Postat: tor okt 23, 2008 9:32 am
av Jens Gustavsson
jag fatta vad du mena nu med camcynk mm.
peter är en utav de som hjälper till i bygget av bänken så han kommer nog att bromsa här en hel del framöver men bänken kommer bara att testas i vinter och jag vill helst inte köra nån annans motor förens jag kan bänken och allt känns stabilt.
Postat: tor okt 23, 2008 8:51 pm
av palten
Det här bygget är ju hur fränt som helst,kan ingen av er inblandade skriva en spec på sammansättningen,får inget riktigt grepp på bilen när man läser i tråden,jag misstänker att det har uppgraderats och glömts att skriva det.
mvh
Postat: fre dec 26, 2008 8:26 am
av Erik Nygårds
kommer det några nya bilder på denna fina skapelse ? mvh Erik
Postat: fre dec 26, 2008 2:23 pm
av robban
mattias skrev:Jo det är kamsynk som är själva grejen, jag förstog precis vad du var ute efter. Det finns kanske en fin startmapp till dig sen Robban..

Var faktiskt inte ute efter de fixar det nog själv, våra motorer kommer skilja en del.
Själv väntar man på kolvar och lite andra saker, men vem vet vem som nöter på startmotorn först..
Några uppdateringar här fö?
Postat: lör dec 27, 2008 10:49 am
av Jens Gustavsson
jag kan svallra om att peter håller på att bygga ett nytt avgassystem med 4" down pipe sen ett 2.5" med ricktiga ljuddämpare modell bruks bil sen ett kort 3" med en elmotor styrt spjäll som öppnar då man trycker på turboboost knappen.
knappen aktiverar även antilag systemet mm som behövs vid dragrace.
Postat: lör dec 27, 2008 11:46 am
av super7
Jens Gustavsson skrev: sen ett kort 3" med en elmotor styrt spjäll som öppnar då man trycker på turboboost knappen.
Lite mer sofistikerat jämnfört med Bosses vaccumstyrda

Postat: fre jan 02, 2009 3:43 pm
av Jens Gustavsson
super7 skrev:Jens Gustavsson skrev: sen ett kort 3" med en elmotor styrt spjäll som öppnar då man trycker på turboboost knappen.
Lite mer sofistikerat jämnfört med Bosses vaccumstyrda

peter så här ska det bli då du trycker på turbo boost knappen
http://www.youtube.com/watch?v=arL04K3HLMw&NR=1
det har gått åt nåra sånna trans-am ar under inspelning skulle jag tro. den värkar framtung också!
peter har du fått till din photo bucket än annars kan du maila mig dem så lägger jag upp de nya bilderna.
Postat: sön jan 11, 2009 8:47 pm
av Erik Nygårds
kom igen nu och lägg upp lite nya bilder mvh Erik
Postat: tis sep 01, 2009 7:56 am
av chellquist
Hur går det här då. Visst har det pysslats en del i vår sommar

Postat: tis sep 01, 2009 11:01 am
av robban
Ja hur går det för stor-smygarn eg ?

Postat: tis sep 01, 2009 12:54 pm
av Eric Wiklund
Peter är nog en av det som har varit flitigast i år.
Bilen är i drift med mycket nya fräna lösningar

Postat: tis sep 01, 2009 2:46 pm
av bmw02touring
Eric Wiklund skrev:Peter är nog en av det som har varit flitigast i år.
Bilen är i drift med mycket nya fräna lösningar

Och vi vet inte någonting här på sts.
Skärpning

Postat: tis sep 01, 2009 4:50 pm
av mattias
Peter är inte direkt någon internet-knarkare så vi får nog övertala han att göra nån uppdatering, jag är säker på att det finns lite bilder från sista året som är intressanta.
Postat: tis sep 01, 2009 9:49 pm
av mattias
Lite test'n'tune ikväll och Peter dök upp och luftade 02an (med ett alldeles för lågt laddtryck..

)
60-fot: 2.0s/58.1km/h, 2.1s/52.2km/h, 2.1s/51.3km/h
0-100: 4.2s, 4.6s
100-150: 3.4s
201m: 8.1s/147.1km/h, 8.2s/153.6km/h
Så här ser cockpit ut just nu, notera hastighetsmätare och varvräknare på rätt ställe. Den första drivs också av Autronic-styrenheten.

Postat: tis okt 20, 2009 3:33 pm
av robban
mattias skrev:Lite test'n'tune ikväll och Peter dök upp och luftade 02an (med ett alldeles för lågt laddtryck..

)
Vart har det höga laddtrycket tagit vägen ?