Sida 84 av 100

Postat: mån nov 03, 2008 11:06 am
av j björk
Hur känns det att svetsa, slipa och fräsa i nya unik röret då :wink:

Postat: ons nov 05, 2008 4:46 pm
av Lantzen
Grymt tommy snart bromsning? ;) :)

Postat: ons nov 05, 2008 4:50 pm
av Tommy Luhr
Tjena!

Ja det är faktiskt inte långt undan!

Får väll kolvbultar framöver här inom någon vecka så man får ta en kväll att byta det.
Sen skall toppen skruvas på och dra moment på.

Sen är det på med grenrör och turbo osv.. inte så mycket byggande kvar faktiskt.

Ante har köpt en egen alu svets med nu så nu blir det hög kvalité på svetsandet framöver!
Eller hur Ante ;)

Är bara plenumboxen kvar och lite små pyssel..

Sen skall den plågas i bänk:)

Postat: ons nov 05, 2008 4:53 pm
av Lantzen
Ska bli mycket intressant :)

Postat: ons nov 05, 2008 10:28 pm
av Ante Karlsson
Tommy: Japp nu blir det mycket kvalitets svetsande. Och möjligheterna att bygga saker åt sig själv och andra ökade med ett par 1000%. :hihi:

Fint å slippa låna svets för å få ihop grejerna. :D

Får inviga den nya 320A växelströms Tig`en på ditt plenum Tommy.

/Ante

Postat: ons nov 05, 2008 11:00 pm
av Tommy Luhr
skall bli kul at se vad det kommer lämna för effekt med dina supersvetsar :thumbright:

Postat: tor nov 06, 2008 12:47 pm
av Steve
Splittade tråden lite, den andra diskussionen finns i avancerat

Börjar va dags för en ny gul tråd snart, den här börjar va för många sidor ;)

Postat: tor nov 06, 2008 3:08 pm
av Tommy Luhr
Steve skrev:Splittade tråden lite, den andra diskussionen finns i avancerat

Börjar va dags för en ny gul tråd snart, den här börjar va för många sidor ;)
Ja jag har tänkt på det.
Men måste finna en bra brytpunkt.
Kanske att det blir en ny tråd när motorn är bromsad som kanske ligger 3-4månader fram.

Då kan man ju börja en ny tråd när man börjar köra med den..

Det är ju helt omöjligt att läsa igenom allt i denna tråden snart..

Postat: tor nov 06, 2008 10:17 pm
av Tommy Luhr
garagetimmar avverkade:)

laschcapsen passade inte så bra, alla på insug fick jag till men avgas var alla för tighta (sm tur var).
Har stått i ventilslipen hela kvällen och slipat och slipat och mätt..
Men bra blev det och bra känns det.

Toppen är klar :thumbright: :thumbright: :twisted:
Bild

bild på planade insuget, skall matchportas nu innan finisch.
Bild

den blir det slipning och blästring för att få tillbaka lite finish.
Men det krävdes mycket material ur det så det behövs lite svets på det

Postat: lör nov 08, 2008 7:23 pm
av Tommy Luhr
japp då var det dags för ler testet av kolvar vs ventiler i motorn..

Jag och min sambo svängde ner till leksaksaffären och köpe lera.

skulle bara ta en kaffe innan jag åkte till verkstaden och började kleta med leran.
Men orkade inte hejda mig utan fick upp ett par burkar redan hemma på bordet..

Kanske skulle byta hobby:)

Bild
Bild


sen så blev det gjort det som jag var tänkt att göra
Bild
Bild
Bild

nollade kammar och drog runt den, den gick runt iaf och lät inget konstigt i ventilmekanismen heller.
Men det var tighta spel på kolven för ventilen.
Djupet var bra men nära till väggen
Bild
Bild

bara att slänga upp dom i fräsen det:)
Dock inge kul men jag skall ju ändå byta kolvbult samt svetsa oljeretur i tråget.

Postat: lör nov 08, 2008 7:26 pm
av Ante Karlsson
Du blir fan sjukare å sjukare för varje dag Tommy! haha :hihi:

Synd det var så tight vid ventilerna. Upp med dem i fräsen!! :thumbright:

Postat: lör nov 08, 2008 7:27 pm
av Blom
snygga biler, gillar fruntimmret skarpt :hihi:

Postat: lör nov 08, 2008 9:42 pm
av j björk
Är nog säkrast att justera lite i urtagen, det där kan nog bli problem annars.
Fan, dina kammar ser riktigt elaka ut..

Postat: lör nov 08, 2008 9:46 pm
av Tommy Luhr
:shiftyninja:

Postat: sön nov 09, 2008 8:33 pm
av Tommy Luhr
tänkte plocka isär underdelen och matchporta insuget idag.
Jo tjenare!!! :doh:
Det tog ju liiite längre tid att matcha än vad jag trodde.
Sen började jag ju med finischen på insuget med.

Bara att fortsätta slipa så blir det bra kanske:)

Bild

Bild