MHR`s garage dragrace 144 med n/a sbc
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 2304
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
- Ort: lit/jämtland
- Kontakt:
Re: MHR`s garage
Nu fick du gräva djupt Jens ska försöka uppdatera när jag har nån timme till övers.
MHR
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
Re: MHR`s garage
Är det inte bara typ ett '"spännjärn" med en utbytbar borrbussning i änden?Tegheim skrev:Snyggt! Jag är nyfiken på borr/gäng-fixturen
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: MHR`s garage
hur gick det på midsommar racet?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 2304
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
- Ort: lit/jämtland
- Kontakt:
Re: MHR`s garage
Var ner i Orsa och körde i midsommar. Nja gick väl sådär, segt, strul, regn och saneringar. Så det blev bara 5repor på 3dar . I Sundsvall körde jag 1.36 60f och 9.54s som bäst som bilen stod. Det ända jag gjort på chassit sen Sundsvall var att justera lite pinionvinkel då jag fortfarande har vibrationer vid mål.
Så målet var att ta vid där och sen höja lite laddtryck. Men första repan var hal för alla så även för mig.
Gjorde inget på bilen utan hoppades på bättre bana. 2:a repan blev lite bättre 1.39 60 f 9.61s . 3:e repan strulade gran för motståndaren så jag släppte av och råkade hoppa ur stage. 4:e (lör) justerade jag bort mig 1.45 60f 9.7s . 5:e (sön)samma tid som innan körde jag en test o tune repa för att justera lite lamda. Går lite fett över 8000rpm. Sen jag bytte till 2st 044 pumpar och höjde grundtrycket till 3.8bar. Även om jag talade om det för sprutet. Men gamm pumparna var på gränsen och spridarna på 95% och då kan det ju bli lite knas. Tror jag far ner till edps och tunar vidare om ett par veckor.
Så målet var att ta vid där och sen höja lite laddtryck. Men första repan var hal för alla så även för mig.
Gjorde inget på bilen utan hoppades på bättre bana. 2:a repan blev lite bättre 1.39 60 f 9.61s . 3:e repan strulade gran för motståndaren så jag släppte av och råkade hoppa ur stage. 4:e (lör) justerade jag bort mig 1.45 60f 9.7s . 5:e (sön)samma tid som innan körde jag en test o tune repa för att justera lite lamda. Går lite fett över 8000rpm. Sen jag bytte till 2st 044 pumpar och höjde grundtrycket till 3.8bar. Även om jag talade om det för sprutet. Men gamm pumparna var på gränsen och spridarna på 95% och då kan det ju bli lite knas. Tror jag far ner till edps och tunar vidare om ett par veckor.
MHR
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 2304
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
- Ort: lit/jämtland
- Kontakt:
Re: MHR`s garage
Hittade en bild på Facebook jag lånar
MHR
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 556
- Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:27 pm
- Kontakt:
Re: MHR`s garage
De börjar bli fart i grejorna!
jävligt go bild!
åkte du th400 nu? vad för turbin? är den byggd efter din spec?
ja skulle hitta en vettig turbin som inte är så seg stallad
ja orkar inte beställa en byggd för den motorn som ja kör nu... den ska sitta i en annan bil framöver
Mvh Wigge
jävligt go bild!
åkte du th400 nu? vad för turbin? är den byggd efter din spec?
ja skulle hitta en vettig turbin som inte är så seg stallad
ja orkar inte beställa en byggd för den motorn som ja kör nu... den ska sitta i en annan bil framöver
Mvh Wigge
Sgracing vi fixar de mesta!
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 2304
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
- Ort: lit/jämtland
- Kontakt:
Re: MHR`s garage
Tack, 2011 när jag var klar kom jag fram till edps på eftermiddagen
Och han testa 2repor och på sista Sundsvalls tävlingen klippte jag alla hjulbultar och förstörde fälgarna efter 3 repor sen blev det inget mer och 2012 var jag klar till sista tävlingen i Sundsvall och körde 4 repor. Hitills i år har jag kört 15 repor så nu borde det börja bli lite fart i bitarna.
Lådan är en pg med reid hus converten är en turboaction custom 7" samma som Jens Gustavsson har.
Och han testa 2repor och på sista Sundsvalls tävlingen klippte jag alla hjulbultar och förstörde fälgarna efter 3 repor sen blev det inget mer och 2012 var jag klar till sista tävlingen i Sundsvall och körde 4 repor. Hitills i år har jag kört 15 repor så nu borde det börja bli lite fart i bitarna.
Lådan är en pg med reid hus converten är en turboaction custom 7" samma som Jens Gustavsson har.
MHR
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 2304
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
- Ort: lit/jämtland
- Kontakt:
Re: MHR`s garage
Min brorsdotter tog några bilder i Orsa och här är ett par favoriter.
MHR
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: MHR`s garage
häftiga bilder!
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: MHR`s garage
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 2304
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
- Ort: lit/jämtland
- Kontakt:
Re: MHR`s garage
Var ner på edps i s-svall idag o körde 3 svängar.
Målet var kontrollera så vibrationerna innan mål var borta och så har jag tunat laddtryck
då jag gått från mekanisk till att styra elektriskt med mottryck och allt verkar funka
dock så kom det andra problem, insugstempen stack iväg till 90grader vid 8000rpm vid 2bar. Valde att släppa på trycket vid tempraturer över 90grader så vet inte om det stannat där eller ökat mycket mer
om jag haft fullt tryck in i mål. får ta o felsöka lite i veckan för det kan väl inte va så illa att 55an börjar
tycka det är jobbigt redan.
Målet var kontrollera så vibrationerna innan mål var borta och så har jag tunat laddtryck
då jag gått från mekanisk till att styra elektriskt med mottryck och allt verkar funka
dock så kom det andra problem, insugstempen stack iväg till 90grader vid 8000rpm vid 2bar. Valde att släppa på trycket vid tempraturer över 90grader så vet inte om det stannat där eller ökat mycket mer
om jag haft fullt tryck in i mål. får ta o felsöka lite i veckan för det kan väl inte va så illa att 55an börjar
tycka det är jobbigt redan.
MHR
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
Re: MHR`s garage
Bara för att stilla den inre intressesmurfen så måste jag fråga, vad kom du fram till var boven i dramat om vibbarna ?
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: MHR`s garage
temp före eller efter laddluft kylaren?
hur varmt ute?
vilken tid och slutfart på 60fot, 201 och 402m? blev det?
vi bromsade 750+hk på boströms 16v och på connys MB 300 utan att märka att det vart nå tydliga tecken på att 66mm in (80-82mm/25#twin entry) ut HX55 turbon blev för liten iallafall.
vad har du för avgastryck (vist loggade du det?)
vad va det för kam och nock vinkel?
kul att det börjar lira allt nu och att den håller ihop så du kan börja mappa på lite mer effekt
mvh jens
hur varmt ute?
vilken tid och slutfart på 60fot, 201 och 402m? blev det?
vi bromsade 750+hk på boströms 16v och på connys MB 300 utan att märka att det vart nå tydliga tecken på att 66mm in (80-82mm/25#twin entry) ut HX55 turbon blev för liten iallafall.
vad har du för avgastryck (vist loggade du det?)
vad va det för kam och nock vinkel?
kul att det börjar lira allt nu och att den håller ihop så du kan börja mappa på lite mer effekt
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 2304
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
- Ort: lit/jämtland
- Kontakt:
Re: MHR`s garage
Rickard: yoken på bakaxel hade för stort spel mot korset. Men jag har också vänt rotation på däcken.
Så jag vet inte med 100% om det var yoken.
Jens: det är i insuget, men det är nå fuffens. Har kollat lite loggar och mat har ökat från 42 till 71 grader vid samma tryck. Så jag ska felsöka lite först innan jag säger för mycket. Nä jag mäter inte mottryck. Vad har du för mat över mål Jens tex vid din 9.5s repa ?
Så jag vet inte med 100% om det var yoken.
Jens: det är i insuget, men det är nå fuffens. Har kollat lite loggar och mat har ökat från 42 till 71 grader vid samma tryck. Så jag ska felsöka lite först innan jag säger för mycket. Nä jag mäter inte mottryck. Vad har du för mat över mål Jens tex vid din 9.5s repa ?
MHR
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: MHR`s garage
mat över mål?
insugs temp?? jag brukar ha ca 40-50 grader över mål om det är 20 grader ute. jag kan kolla mer exakt sen.
du kanske har nån läcka nånstans så turbon jobbar som attan? eller nån glapp i kablel? har du nån extra ingång så du kan logga avgastrycket? det är bra på så väldigt många sätt att ha koll på det i loggarna.
mvh jens
insugs temp?? jag brukar ha ca 40-50 grader över mål om det är 20 grader ute. jag kan kolla mer exakt sen.
du kanske har nån läcka nånstans så turbon jobbar som attan? eller nån glapp i kablel? har du nån extra ingång så du kan logga avgastrycket? det är bra på så väldigt många sätt att ha koll på det i loggarna.
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/