Heavy metal bmw:n
- Pimplaren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
- Ort: Stockholm/Norrort
Re: Heavy metal bmw:n
Jisses!
vad ska du ha för rims på den sen?
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Re: Heavy metal bmw:n
Satan så fet den blir, Helrätt. 
Niclas Carnesköld
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Re: Heavy metal bmw:n
Tackar för alla kommentarer
Vad det gäller fälgar har jag väl tänkt att åka på de som sitter på nu..
Sedan går det ju åt ett gäng extra förstås, det blir nog mest bara vad jag hittar.
Vad det gäller fälgar har jag väl tänkt att åka på de som sitter på nu..
Sedan går det ju åt ett gäng extra förstås, det blir nog mest bara vad jag hittar.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
Det är de små framstegens tid, har varit lite hängig och inte fått så mycket gjort.
Fixat lite med hållarna till framlysena eller vad man ska kalla dem:

Gjort om ett par fästen, sedan blev det en välbehövlig vända i blästerskåpet
Fått ihop den i baken:

Ett till foto, för det första blev så skakigt.
Men det var snyggare utan blixt..

Fixat lite med hållarna till framlysena eller vad man ska kalla dem:

Gjort om ett par fästen, sedan blev det en välbehövlig vända i blästerskåpet
Fått ihop den i baken:

Ett till foto, för det första blev så skakigt.
Men det var snyggare utan blixt..

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
-
David Herbertsson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1341
- Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
- Ort: Varberg
Re: Heavy metal bmw:n
Vilket jäkla jobb du har lagt ner, det blir riktigt bra
/David
/David
Camaro Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;
Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;
Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 865
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Re: Heavy metal bmw:n
Vad ska man säga... Jag blir på bra humör när jag ser bilderna... det måste betyda nåt positivt
-
Jonas Ohlsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1929
- Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
- Ort: Umeå
Re: Heavy metal bmw:n
Tackar för alla kommentarer
Blästrat och lackat lykthållarna:

Så här ser den ut fram nu:

Ser aningen tam ut nu kanske, men det ska det nog rådas bot på om mina planer går i lås
Håller på lite med framvagnsdelar:

Ska lackas lite, men skulle vilja ha någon annan ytbehandling till lite smådelar.
Jag köpte kaustiksoda och en stor zinkplatta en gång, då hade jag säkert en plan.
Men jag kommer fanken inte riktigt ihåg nu
Kanske går att elförzinka på något smart vis..
Har svarvat bussningar och hylsor till länkarmarna också, men hade visst inte tagit något kort.
Blästrat och lackat lykthållarna:

Så här ser den ut fram nu:

Ser aningen tam ut nu kanske, men det ska det nog rådas bot på om mina planer går i lås
Håller på lite med framvagnsdelar:

Ska lackas lite, men skulle vilja ha någon annan ytbehandling till lite smådelar.
Jag köpte kaustiksoda och en stor zinkplatta en gång, då hade jag säkert en plan.
Men jag kommer fanken inte riktigt ihåg nu
Kanske går att elförzinka på något smart vis..
Har svarvat bussningar och hylsor till länkarmarna också, men hade visst inte tagit något kort.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
-
subw000fer
- Forumsberoende
- Inlägg: 1304
- Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
- Ort: Norrtälje
- Kontakt:
Re: Heavy metal bmw:n
Hehe, tam? Var då nånstans? 
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
- classe74
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 27
- Blev medlem: fre feb 20, 2009 9:06 am
- Ort: Linköping
- Kontakt:
Re: Heavy metal bmw:n
Jag vet ett ställe du kan lämna in för att få en bra ytbehandling på delarna.j björk skrev:Ska lackas lite, men skulle vilja ha någon annan ytbehandling till lite smådelar.
Jag köpte kaustiksoda och en stor zinkplatta en gång, då hade jag säkert en plan.
Men jag kommer fanken inte riktigt ihåg nu![]()
Kanske går att elförzinka på något smart vis..
Det brukar inte bli så dyrt men det kan ta sin tid.
Om du är intresserad kan du få nr när jag kommer förbi imorgon.
/FC
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 865
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Re: Heavy metal bmw:n
Precis, inte ordet som dyker upp i mitt huvud när jag ser bilden...subw000fer skrev:Hehe, tam? Var då nånstans?
Re: Heavy metal bmw:n
Ser finfint ut jonas! Måste komma o titta lite på dina blästergrejer nån dag!
Ska du ha dimljus i hålen i framspoilern eller luftintag?
Ska du ha dimljus i hålen i framspoilern eller luftintag?
- Lukemeister
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 52
- Blev medlem: tis jan 18, 2011 9:50 am
Re: Heavy metal bmw:n
Eloge, sitter här med snacks och re-capar detta underbara bygge. Trevlig helg!
Mvh Lukas
BMW M535i -87
BMW M5 -91
Audi S4 4.2 6vxl -93
BMW M535i -87
BMW M5 -91
Audi S4 4.2 6vxl -93
Re: Heavy metal bmw:n
Tackar, hålen i fronten är för bromskylning.
Det återstår att se om jag ska använda dem.
Har blästrat lite mer framvagnsdelar ikväll.
Har även pysslat med lite förzinkning.
Lite oklart hur resultatet har blivit, verkar ta tid. Eller också är detr bara jag som inte fattar när det är klart.
Hade ingen strömbegränsning först, då var det drag i baljan
Kör med ett bilbatteri, när startkablarna blev varma misstänkte jag att det gick lite mycket ström genom det hela..
Har nu en 60w lampa i serie och det går ca 5A genom byttan.
Någon som har erfarenhet av det här och har tips på hur man vet att det är klart?
Det återstår att se om jag ska använda dem.
Har blästrat lite mer framvagnsdelar ikväll.
Har även pysslat med lite förzinkning.
Lite oklart hur resultatet har blivit, verkar ta tid. Eller också är detr bara jag som inte fattar när det är klart.
Hade ingen strömbegränsning först, då var det drag i baljan
Kör med ett bilbatteri, när startkablarna blev varma misstänkte jag att det gick lite mycket ström genom det hela..
Har nu en 60w lampa i serie och det går ca 5A genom byttan.
Någon som har erfarenhet av det här och har tips på hur man vet att det är klart?
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
Lite av framvagnsdelarna blästrade:

Förzinkning utrustningen:

Förzinkning pågår:

Lite förzinkade grejer:

Lack pågår på andra delar:


Förzinkning utrustningen:

Förzinkning pågår:

Lite förzinkade grejer:

Lack pågår på andra delar:

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
