Ös på med mer bilder, vad har du gjort hela helgen egentligen

Jag gjorde det sistnämnda igår och flamberade hela arbetsbänken och insuget haha.Pitebo skrev:Vid blästring med för hårda medier mot en mjuk metall som aluminium så slår man in material i aluminiumets utskickt, på gryns av detta används nästan aldrig sand vid blästring i flygbranchen, utan valnöt föredras, eller iskristaller, vilket oftast används i hydraulkomponenter eller detaljer i smörjsystem
Den som prövat att svetsa i nåt som är vattenskuret vet att samma problem finns där, då man använder tillsatsmedel i jetstrålen för bättre skäreffekt...
Smärgelrullar har en tendens att smeta in skräp i metallen oxå, därför är vanligt hederligt slipstift att föredra..
Sen kan jag varmt rekommendera att använda bromsbengöring innan svetsning, luktar inte, dunstar fort och finns på sprayburk!
OBS ha inte burken stående på bänken då du svetsar...utan på golvet!
nu har jag rivit toppen på min och hittat felet.Kadett4wd skrev:mina lashcap har 2mm styrning och en har velat hoppa av flera ggr för mig.
jag tröttna o tog tigen o häfta fast den i lyftaren.
tattarlösing jag vet.. men det får fixas i vinter.
Ante Karlsson skrev:Det där materialet kommer nog inte att vara kvar när motorn sätts ihop.alex b skrev:Hmm. Ser ut att vara rättså lite gods kvar på ytterkanten av urtagen. Blir väl rätt stor risk för att det smälter där vid "vanlig" gång på maxlast?![]()
Mvh Ante