7,50 140 med mettis4:a & lenco> startad film sid 99

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Det ser väl inte så dumt ut :thumbright:
Ös på med mer bilder, vad har du gjort hela helgen egentligen :hihi:
Pitebo
För mycket laddtryck
Inlägg: 377
Blev medlem: tor jun 03, 2004 2:21 pm
Ort: Piteå

Inlägg av Pitebo »

Vid blästring med för hårda medier mot en mjuk metall som aluminium så slår man in material i aluminiumets utskickt, på gryns av detta används nästan aldrig sand vid blästring i flygbranchen, utan valnöt föredras, eller iskristaller, vilket oftast används i hydraulkomponenter eller detaljer i smörjsystem

Den som prövat att svetsa i nåt som är vattenskuret vet att samma problem finns där, då man använder tillsatsmedel i jetstrålen för bättre skäreffekt...

Smärgelrullar har en tendens att smeta in skräp i metallen oxå, därför är vanligt hederligt slipstift att föredra..

Sen kan jag varmt rekommendera att använda bromsbengöring innan svetsning, luktar inte, dunstar fort och finns på sprayburk!

OBS ha inte burken stående på bänken då du svetsar...utan på golvet!
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Pitebo skrev:Vid blästring med för hårda medier mot en mjuk metall som aluminium så slår man in material i aluminiumets utskickt, på gryns av detta används nästan aldrig sand vid blästring i flygbranchen, utan valnöt föredras, eller iskristaller, vilket oftast används i hydraulkomponenter eller detaljer i smörjsystem

Den som prövat att svetsa i nåt som är vattenskuret vet att samma problem finns där, då man använder tillsatsmedel i jetstrålen för bättre skäreffekt...

Smärgelrullar har en tendens att smeta in skräp i metallen oxå, därför är vanligt hederligt slipstift att föredra..

Sen kan jag varmt rekommendera att använda bromsbengöring innan svetsning, luktar inte, dunstar fort och finns på sprayburk!

OBS ha inte burken stående på bänken då du svetsar...utan på golvet!
Jag gjorde det sistnämnda igår och flamberade hela arbetsbänken och insuget haha.
Mitt ibland stog ett par sprayburkar som blev trevligt spray varma haha..
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Bigbaraboom? :) Har du skickat kolvarna så ja snart kan stansa? :) He he..
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

skickade kolvarna förut, du skall få id nummret så du kan hämta dom, misstänker att du inte hinner få ett brev.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Tommy Luhr skrev:skickade kolvarna förut, du skall få id nummret så du kan hämta dom, misstänker att du inte hinner få ett brev.
Ja får via sms om du skickat med posten..

Men smsa nummeret så kan ja kolla..
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10198
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

Kadett4wd skrev:mina lashcap har 2mm styrning och en har velat hoppa av flera ggr för mig.

jag tröttna o tog tigen o häfta fast den i lyftaren.
tattarlösing jag vet.. men det får fixas i vinter.
nu har jag rivit toppen på min och hittat felet.
ventilskaftet har på något vis blivit slipat något 'konkavt' då jag slipade längden på ventilerna.
man kan se lashcapen har legat längst längst ut på kanten på ventilen bara, och inuti är där juh en radie i laschcapen där ventilen ligger an.
jag antar den kunnat 'rida' runt på radien och vickat lite, och då den vickat har det inte varit långt kvar alls av styrningen på 2mm.
Ändå såg jag det här felet i somras, och slipade en fas på ventilerna.
den verkar inte blivit nog stor nog.

jag ska även för säkerhetsskull gå upp i sätestryck på ventilerna.
förut var det 30kg vilotryck.
Nu blir det 47kg och med fullöppen ventil 78kg.
så nu vore det väl fan
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Vi får hoppas att det blir bra såhär.. :)
Försöka få iväg dom i morgon!

Bild
alex b
För mycket laddtryck
Inlägg: 147
Blev medlem: tis feb 19, 2008 7:10 am
Ort: Los Angeles

Inlägg av alex b »

Hmm. Ser ut att vara rättså lite gods kvar på ytterkanten av urtagen. Blir väl rätt stor risk för att det smälter där vid "vanlig" gång på maxlast?
Ante Karlsson
Forumsberoende
Inlägg: 570
Blev medlem: tis nov 11, 2003 5:50 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Ante Karlsson »

alex b skrev:Hmm. Ser ut att vara rättså lite gods kvar på ytterkanten av urtagen. Blir väl rätt stor risk för att det smälter där vid "vanlig" gång på maxlast?
Det där materialet kommer nog inte att vara kvar när motorn sätts ihop. :wink:

Mvh Ante
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Ante Karlsson skrev:
alex b skrev:Hmm. Ser ut att vara rättså lite gods kvar på ytterkanten av urtagen. Blir väl rätt stor risk för att det smälter där vid "vanlig" gång på maxlast?
Det där materialet kommer nog inte att vara kvar när motorn sätts ihop. :wink:

Mvh Ante


Troligt vis kommer herr luhr slipa ner
kanterna endel som ante säger.. :roll:
Vi hade räknat med detta..
Har bara gjort som han ville ha det.. ;)
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Kadett4wd: ja det är inte lätt att få med allt i beräkningen i en motor.
Kul du fann felet på den iaf:)


Ja men visst får man choppa av lite material annars görs det automatiskt hehe:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
EklundTPR
Lite mer laddtryck
Inlägg: 21
Blev medlem: ons jan 17, 2007 11:08 pm
Ort: Åland/Stockholm

Inlägg av EklundTPR »

brukar kolla in din tråd Tommy, det blir skitbra det här!
Hoppas du får mycket mos ur puffran! (håller tummarna för dig)
Mvh Rikard
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Tackar :D

Skall förhoppningsvis komma igång lite med allt nu strax.
Ligger hemma med feber och halsfluss så det är dålig motivation nu.

Skall ringa till landstinget nu och tvinga dom att laga mig, dom få ord halsen klarar av att säga hehe.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Börjar piggna till lite nu.
Skall se om inte motorn blir ihop plockad imorgon kväll.


Insuget skall jag och Ante (mest Ante) svetsa ikväll så det kommer nog en bild på det med:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Låst