Sida 89 av 100
Postat: ons jan 21, 2009 7:25 pm
av EklundTPR
Tommy Luhr skrev:Börjar piggna till lite nu.
Skall se om inte motorn blir ihop plockad imorgon kväll.
Insuget skall jag och Ante (mest Ante) svetsa ikväll så det kommer nog en bild på det med:)
Vad skönt..
skynda med bilder

Postat: ons jan 21, 2009 9:12 pm
av Tommy Luhr
ja bilder finns men photobucket krånglar så jag får inte upp dom.
skall prova sen igen.
Lurade photobucket

Så här kommer motorn få mat:)
Skall nog kapa fästena till fuelrailsen, eller vad tycker ni hehe:)
Men känner nu efter lite pill i garaget att jag inte är direkt pigg, satansförkylning/feber/halsont/hosta
Tror jag kommer starta en ny tråd nu när jag skall sätta ihop motorn, börjar bli så mycket i denna tråden så det är nästan omöjligt för en som inte hängt med att fatta nått.
Postat: ons jan 21, 2009 10:02 pm
av EklundTPR
Helvete vad mat den kommer att få
Snyggt e de me

Postat: ons jan 21, 2009 10:09 pm
av Erlandsson
Porrnografi
Såg att ppf hade 5200cc spridare. Nått för dig kanske

Postat: ons jan 21, 2009 10:10 pm
av Lantzen
Oj då blir mycket sås

Ser grymt ut

Postat: ons jan 21, 2009 10:36 pm
av j0jje
såg riktigt nice ut

är det dubbla rader 1600cc eller?
Postat: ons jan 21, 2009 10:40 pm
av Ante Karlsson
Ja du får krya på dig nu Tommy. Men idag var du ju allt bra pigg ändå!
Vi måste ju fortsätta å bygga klart insuget nu. I princip bara plenumet kvar på det nu ju!
jOjje: Tre 1680cc per cylinder. (12x1680)

Postat: ons jan 21, 2009 10:46 pm
av sleeper pv
Tommy: Helt seriöst,mår du bra??? Hur perverst är det inte med trippla spridar rader

Satan så coolt

Mitt insug ser ju ut som ett moppe insug i jämförelse, hahaha

Men jag har iofs bara 1450 cc....
Snyggt jobbat, intressant att se hur det kommer sluta.
// F.
Postat: ons jan 21, 2009 11:34 pm
av Martin Lundkvist

hydraulik?!
eller du ska åka nitro..
Mkt snyggt iaf!!
Vad blir de för soppa pump?
Postat: tor jan 22, 2009 1:06 am
av larsat
Postat: tor jan 22, 2009 12:31 pm
av Tommy Luhr
Tack för kommentarerna
Det blir ju tyvärr aeromotives röda beltdrive pump.
Den är väll kanske för liten, men kassan tryter och då får det bli såhär iår iaf.
skall ta snuggare bilder såg jag.
D60in fick inte vara med i garaget igår.
Erlandsson: ja jag hörde dom hade stora monster
Har inte känt efter ännu hur kroppen mår idag men kan bli lite motor ikväll om allt vill sig rätt:)
Postat: tor jan 22, 2009 4:44 pm
av j0jje
Ante Karlsson skrev:Ja du får krya på dig nu Tommy. Men idag var du ju allt bra pigg ändå!
Vi måste ju fortsätta å bygga klart insuget nu. I princip bara plenumet kvar på det nu ju!
jOjje: Tre 1680cc per cylinder. (12x1680)

Haha fan va blind jag är

Postat: sön jan 25, 2009 7:05 pm
av Tommy Luhr
sakta men säkert går det frammåt.
Är lite seg faktiskt, hoppas det lossnar snart.
Men har gjort klart insuget som jag tyckte det fick bli nu, skall bara i tillbkaka med spjällen.
Sen skall det sättas i en nippel i varje runners så man har till mappsensor och diverse prylar.
Lite blandade bilder bjuder jag på:

coatade grenröret:

en iordning filad kolv:

en avgaskanal, några droppar vatten innuti för er som tycker er se några genomskilniga bölder

Postat: sön jan 25, 2009 7:12 pm
av weber-power
trippla spridarrader.. nu har man sett allt haha
den kommer nog gå ganska friskt känns de som...

Postat: sön jan 25, 2009 7:15 pm
av Tommy Luhr
man har trippla spridare /cylinder för att man är snål
Så var det förr iaf när man inte hade råd att köpa dyra stora tuffa spridare.
Nu har det blivit riktigt billigt med spridare
Eller så har man trippla spridare för att det är fränt hehe, kanske för att det behövs med hehe
