Projektrådar med information och bilder om olika byggen
vampyren
För mycket laddtryck
Inlägg: 264 Blev medlem: sön jun 24, 2007 9:49 pm
Ort: sibbhultaskogen
Inlägg
av vampyren » tor jan 01, 2009 10:43 pm
satt läste igenom hela din tråd precis.så jävla rå!
dennis P
herrejösses!
Mr Garrett
För mycket laddtryck
Inlägg: 155 Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
Ort: Luleå
Inlägg
av Mr Garrett » fre jan 02, 2009 8:02 am
Tack för kommentarer och tips !
Kjelle.G: Länken fungerar inte ?
Det finns alltså rejäla ingående axlar att köpa !
Ska ändå kolla lite mer på möjligheten att göra en egen axel för att hålla nere kostnaden.
Kjelle.G
För mycket laddtryck
Inlägg: 201 Blev medlem: sön mar 05, 2006 4:13 pm
Inlägg
av Kjelle.G » fre jan 02, 2009 12:17 pm
Hoppsan jaja nu fugerar länken
Mvh Kjelle.G
Moggemx
Forumsberoende
Inlägg: 1331 Blev medlem: sön maj 28, 2006 12:52 pm
Ort: Pajala
Inlägg
av Moggemx » tor feb 19, 2009 12:33 pm
Riktigt Snyggt bygge!
Kollade igenom några tidigare sidor och började fundera lite över var i oljefilterhuset du tagit ut oljan?
Har du borrat in nippeln i "Baljan" där oljefiltret sitter? eller är det i kanalerna mellan "Baljan" och blocket?
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
Mr Garrett
För mycket laddtryck
Inlägg: 155 Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
Ort: Luleå
Inlägg
av Mr Garrett » tor feb 19, 2009 9:25 pm
Tackar !
Oljeanslutningen sitter i den del av filterhuset som är närmast blocket, i ovankant av anslutnings flänsen mot blocket.
Moggemx
Forumsberoende
Inlägg: 1331 Blev medlem: sön maj 28, 2006 12:52 pm
Ort: Pajala
Inlägg
av Moggemx » fre feb 20, 2009 9:33 am
Aha! okej!
Nu måste jag också ut och borra
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
Mr Garrett
För mycket laddtryck
Inlägg: 155 Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
Ort: Luleå
Inlägg
av Mr Garrett » sön maj 03, 2009 5:50 pm
Då har jag börjat med vårens meck för att kunna köra EDPS den 6 juni i Piteå
Förstärkt ingående axeln till Opel bakaxeln med ett 35 mm rör, bredvid ligger originalaxeln som är rätt krokig efter 4 starter med street radialer....
RampagE_740
För mycket laddtryck
Inlägg: 101 Blev medlem: fre okt 03, 2008 8:01 am
Ort: Norge
Inlägg
av RampagE_740 » sön maj 03, 2009 9:41 pm
Grymt bygge!
skogsboo
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 77 Blev medlem: sön jun 15, 2008 10:43 pm
Ort: enköping
Inlägg
av skogsboo » sön maj 03, 2009 9:58 pm
nice som satan
burn on!!
bmw 2002 turbo
Herman
Forumsberoende
Inlägg: 507 Blev medlem: sön jan 06, 2008 8:08 pm
Ort: Finnerödja
Inlägg
av Herman » sön maj 03, 2009 10:32 pm
Gött mos, hoppas det håller för dig nu.
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Inlägg: 865 Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
Ort: Norrbotten
Kontakt:
Inlägg
av Nicklas Eriksson » tis maj 12, 2009 9:37 pm
har läst igenom hela tråden nu
mailade realcar om hastighetsmätaren vi pratade om, men fick nåt autosvar om att dom hade mycket att göra bla bla bla. om mätaren går att använda utan att behöva nån roddig givarlösning så verkar den ju vara ett prisvärt alt.
Patrik H
Forumsberoende
Inlägg: 1283 Blev medlem: ons mar 01, 2006 7:09 pm
Ort: Götene
Inlägg
av Patrik H » ons maj 13, 2009 5:23 am
varför inte en sån här då får du klart och tydlig fart och varning för kameror och enkel att flytta mellan brukis och racebil
nackdelen är väl att den kostar ca1400kr. men min svåger har en sådan funkar kanon
En annan nack del är väl att den inte hänger med om man accsar riktigt snabbt
http://www.adteknik.se/swedish/gps.htm
Elias_
Forumsberoende
Inlägg: 1581 Blev medlem: lör okt 13, 2007 5:10 pm
Ort: Sundsvall
Inlägg
av Elias_ » ons maj 13, 2009 8:57 am
gps funkar bra
går att besiktiga med också.
Rba
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 91 Blev medlem: sön aug 19, 2007 11:53 am
Ort: Moviken
Inlägg
av Rba » tor maj 14, 2009 3:43 pm
GPS-baserade hastighetsmätare kan man väl inte besikta med?