Sida 10 av 14

Postat: fre okt 05, 2007 2:55 pm
av T Fahlgren
B20TicPower skrev:Ser ju redigt ut det där.. ;)

Har dom nå acc pumpar..? :)

Själv e man ju löjligt förtjust i dellortos.. ;) :thumbright:
jag hoppas att det kommer fungera bra.
de har inga accpumpar. när det är vacumtrottlar så får motorn inte samma tendens att kvamna vid snabbt gaspådrag. :)

jag har pressa några 40mm långa rörstumpar till insuget nu, så det tar sig sakta men säkert. delorto är mer beprövat och verkar fungera bra, men som sagt dyrare än mc-förgasare.

Postat: fre okt 05, 2007 6:03 pm
av Wezzli
Kåpan med oljereturen från turbon
Bild

Strombergdumpen börjar arta sig, nu med slanganslutning i mässing och brickor och rör i aluminium
Bild

Korv

Postat: lör okt 06, 2007 9:33 am
av johanedstrom
vad är det för turbo du har? kollade igenom tråden med det står inge om turbon..

Postat: lör okt 06, 2007 7:11 pm
av T Fahlgren
johanedstrom skrev:vad är det för turbo du har? kollade igenom tråden med det står inge om turbon..
det är ett gammalt holset 3ld aggregat med måtten ca 55mm in och 62mm ut, med enkel ingång i avgashuset. den är fräsch i lagringarna. så den bör fungera bra, men ett hx40 eller liknande modärnt aggregat vore självklart bättre. :)

Postat: mån okt 08, 2007 9:27 pm
av T Fahlgren
nu är det ändrade planer, annan turbo, tror de hette holset h2a. ca 50-52mm in, 65-66mm ut, 16 avgashus, twinentry. borde bli klockrent. lite glapp i lagrena, men den funkar säkert :thumbright:

Postat: mån okt 08, 2007 9:55 pm
av T Fahlgren
hur bra passar detta h2a aggregat till min b20 egentrtligen?

Postat: tis okt 09, 2007 3:16 am
av larsat
låter ganska lik en hx35a som jag körde med & jag hade ladd vid 4000 rpm både med orginal b18 & med 2,1 liters b20 med F-kam
jag hade dock bättre bottendrag me nya motorn & mer effekt, men laddtrycket kom ungefär lika
det beror nog på att jag hade lite för dålig topp, du som har bättre grejjer kan nog få igång den lite tidigare..

Postat: fre okt 12, 2007 9:30 am
av Andersson_89
Snyggt projekt :thumbright:

Postat: sön okt 14, 2007 12:24 pm
av T Fahlgren
lite bilder på diverse saker.

holset h2a. nån tidigare ägare av aggregatet har svetsat på en rörstump över utlopp på kompressorhuset, jag hade tänkt kapa bort den och tig-svetsa fast en fin slanganslutning.
Bild
Bild

wastegateavagasrör på g.
Bild

generatorfäste också på g.
Bild

en till bild på förgasarna
Bild

Postat: mån okt 22, 2007 10:28 pm
av Roger Persson
Du vill inte köpa ett osvetsat kompressorhus istället för det du har nu..? Antingen komplett med lagerdel ev utan axel, tror inte den passar i din ändå.. Axeln är ju till ett hx35W agg.. Vad ja vet så har det inte snurrat många varv.. Färgen e kvar på insugsturbinen tom.. röd färg.. Frågan e bara om de e samma diameter.. :) Tänkte bara höra.. Köpte de bara för avgashus och turbinens skull..

Vad händer på din turbo front då?

Postat: mån okt 22, 2007 11:25 pm
av T Fahlgren
B20TicPower skrev:Du vill inte köpa ett osvetsat kompressorhus istället för det du har nu..? Antingen komplett med lagerdel ev utan axel, tror inte den passar i din ändå.. Axeln är ju till ett hx35W agg.. Vad ja vet så har det inte snurrat många varv.. Färgen e kvar på insugsturbinen tom.. röd färg.. Frågan e bara om de e samma diameter.. :) Tänkte bara höra.. Köpte de bara för avgashus och turbinens skull..

Vad händer på din turbo front då?
det låter intressant. :)

jag har svetsat ihop en ny kolektor idag för twinwnentry-turboaggregat. det kommer bli mellanvägg ända upp till wastegateventilen. min gamla kolektor var ju för enkel ingång :doh:

två steg framåt och ett bakåt. :)

Postat: ons okt 31, 2007 8:31 pm
av Roger Persson
Blir de några barn gjorda..? ;)

Postat: ons okt 31, 2007 8:33 pm
av Wezzli
Kommer nog nya bilder inom kort, glömde kameran vid senaste besöket.

Postat: tor nov 01, 2007 4:08 pm
av Simon Jonsson
T Fahlgren skrev:hur bra passar detta h2a aggregat till min b20 egentrtligen?
När jag ser på bilderna på turbon så ser den exakt ut som en sån som jag kör med. Jag är mycket nöjd med den, funkade även bra när inte bilen var så trimmad, typ lättprtad topp och f-kam
Min turbo har typ 51mm inlopp lite svårt att mätta när det är koniskt.

//simon

Postat: tor nov 01, 2007 5:32 pm
av T Fahlgren
Simon Jonsson skrev:När jag ser på bilderna på turbon så ser den exakt ut som en sån som jag kör med. Jag är mycket nöjd med den, funkade även bra när inte bilen var så trimmad, typ lättprtad topp och f-kam
Min turbo har typ 51mm inlopp lite svårt att mätta när det är koniskt.

//simon
jag har tittat på några bilder på din turbo nu och den ser identisk ut. min har 51 in och 65 ut, så det är nog samma. :thumbright:

ungefär vid vilket varv började du få laddtryck och när hade du max laddtryck?