Morotskadetten 16v-Till salu som rullande, nu med pris!
De var ett tag sen du uppdaterade, står den klar nu å väntar på EDPS??
Amazon turbo -65 Dragrace/Streetrace
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
Nä hinner tyvärr inte, har haft fullt upp med massa annat så har inte hunnit helt enkelt, ska börja mäta i lådan ikväll nu och se var vi ska kapa svepet från volvo och i bmw lådan sen är det bara svetsa ihop det då vi gjort klart centreringenTAXI674 skrev:Jojje!smyg skruvar du ihop kärran till EDPS!?
- Perkele70
- Forumsberoende
Nä hinner tyvärr inte, har haft fullt upp med massa annat så har inte hunnit helt enkelt, ska börja mäta i lådan ikväll nu och se var vi ska kapa svepet från volvo och i bmw lådan sen är det bara svetsa ihop det då vi gjort klart centreringen
Är en massa smågrejjer som ska göras också, och vill inte slarvstressa ihop nåt, kommer fler tillfällen att få snyta ur den. Ska ta lite bilder nu snart och uppdatera[/quote]
ta lite bilder på operationen mellan volvo/BMW sammanfogningen!
ta lite bilder på operationen mellan volvo/BMW sammanfogningen!
har inga roliga bilar!;)
- johanedstrom
- För mycket laddtryck
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Kontakt:
haha fan va ni mobbas
Är väl dags att uppdatera läget lite.
Vi har fått ihop lådan, och har typ allt för att stoppa ner motorn för gott tills den sprängs eller dylikt.
Men har inte smetat nog med underredsmassa i tunneln än, drog ett varv idag. Har både varit slö och sen så har det dragit ut på en massa smågrejjer, har inte dokumenterat allt men lite bilder kommer här
Låda under kapning i en kap för trä

Voila

Hade inte kamera under operationen, men kan ta bilder på det sen om nån är intresserad hur vi gjorde. Kan länka dit vi utgått från http://www.projekteffekt.se/topic.asp?TID=50

Är svetsat med en fet-mig för övrigt med alutråd.
Nya fälgarna med breddarna provmonterat

Fyller ut ganska bra med 15" bara och 205or

Första delen av oljeretur

På plats

Sen är det mesta i karossen färdigsvetsat nu, kan va nån smågrejj bara, här är förstärkningar på mina stag

Stolsunderredena är på plats, bara att skruva in stolarna, ska göras när allt är färdigmålat i bilen,

Har för övrigt haft målarhjälp idag, så det ser bättre ut än på föregående bilder, men men. Fick inte ta bild på henne med overall på

Har också svetsat förstärkningar på min vxl låds balk så nu borde den va stadig.

Som sagt så åker motorn i snart så då ska det tas bilder när allt är på plats och sånt, håll till godo
Är väl dags att uppdatera läget lite.
Vi har fått ihop lådan, och har typ allt för att stoppa ner motorn för gott tills den sprängs eller dylikt.
Låda under kapning i en kap för trä

Voila

Hade inte kamera under operationen, men kan ta bilder på det sen om nån är intresserad hur vi gjorde. Kan länka dit vi utgått från http://www.projekteffekt.se/topic.asp?TID=50

Är svetsat med en fet-mig för övrigt med alutråd.
Nya fälgarna med breddarna provmonterat

Fyller ut ganska bra med 15" bara och 205or

Första delen av oljeretur

På plats

Sen är det mesta i karossen färdigsvetsat nu, kan va nån smågrejj bara, här är förstärkningar på mina stag

Stolsunderredena är på plats, bara att skruva in stolarna, ska göras när allt är färdigmålat i bilen,

Har för övrigt haft målarhjälp idag, så det ser bättre ut än på föregående bilder, men men. Fick inte ta bild på henne med overall på

Har också svetsat förstärkningar på min vxl låds balk så nu borde den va stadig.

Som sagt så åker motorn i snart så då ska det tas bilder när allt är på plats och sånt, håll till godo
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Kontakt:
nice nice
vad var det för size på nyfälgarna, så väldigt litet ut med skärmbreddarna, lite spacning och sänkning kanske?
nä, ska sluta gnälla på dina fälgar nu, det blir nog bra det där! Kanske kommer förbi i helgen. Ska nog till garaget själv för första gången på ett tag. Har inte fått mina stolar än, men däremot beställt lite andra pryttlar.
vad var det för size på nyfälgarna, så väldigt litet ut med skärmbreddarna, lite spacning och sänkning kanske?
Nja kan inte säga att jag hållt mig från garaget, är där varje dag, men har väl inte jobbat som vanligt alltid men på senaste tiden har det varit typ 11-12 timmars pass, börjar känna att det inte så långt ifrån nuTAXI674 skrev:är det hon som har gjort att du hållit dej borta från garaget!?
Det är 15piraten skrev:nice nice![]()
vad var det för size på nyfälgarna, så väldigt litet ut med skärmbreddarna, lite spacning och sänkning kanske?nä, ska sluta gnälla på dina fälgar nu, det blir nog bra det där! Kanske kommer förbi i helgen. Ska nog till garaget själv för första gången på ett tag. Har inte fått mina stolar än, men däremot beställt lite andra pryttlar.
Lova edström bilder så det är bäst man håller vad man lovar, tack för hjälpen i garaget föresten
Har nyss kommit hem efter en natt i garaget och ett 14 timmars pass
Motorn har inte kommit sig ner än, det var en massa småpyssel på den innan den började blir representabel, men nu börjar den vara färdig för nersänkning.

Baksida, med slaktad fördelare bak som lock

En till vy

Kommit till ett spakställ med kortade lägen, Tack edström, å light!

Tänkte visa några bilder på vårat svetsa-låda block med centreringsröret och bussningar

Svarvat så det passar på röret som urtrampningslagret sitter på.

Gått lös lite mer på skärmarna i natt.

Lite diskretbreddning i ett försök att rymma 28"arna

innifrån
Var ju tvungen göra samma på andra sidan också så det inte skulle se så knasigt ut.

Tycker då inte det märks nå nämnvärt

Här färdigsvetsat, slipat och målat med underredsmassa

Nu åker motorn i ikväll, och sen ska jag popnita dit breddaren också, och se så att MT hjulen passar
Har nyss kommit hem efter en natt i garaget och ett 14 timmars pass
Motorn har inte kommit sig ner än, det var en massa småpyssel på den innan den började blir representabel, men nu börjar den vara färdig för nersänkning.

Baksida, med slaktad fördelare bak som lock

En till vy

Kommit till ett spakställ med kortade lägen, Tack edström, å light!

Tänkte visa några bilder på vårat svetsa-låda block med centreringsröret och bussningar

Svarvat så det passar på röret som urtrampningslagret sitter på.

Gått lös lite mer på skärmarna i natt.

Lite diskretbreddning i ett försök att rymma 28"arna

innifrån
Var ju tvungen göra samma på andra sidan också så det inte skulle se så knasigt ut.

Tycker då inte det märks nå nämnvärt

Här färdigsvetsat, slipat och målat med underredsmassa

Nu åker motorn i ikväll, och sen ska jag popnita dit breddaren också, och se så att MT hjulen passar