blev det nån ledig-vecka att spendera i garaget? isåfall vill vi ha lite uppdate!!
Tackar tackar, jag kan säga att jag längar lite ocksåAsconaXtreme skrev:så snyggt, vill nästan stjäla bilen av dejhehe, längtar till att få se det färdiga resultatet
You got itCpt Tuttle skrev:Hmm, med andra ord så går Volvo 7/900 bakfjädrar att använda på en Rekord C, för fjäderfästen, bärarmar etc. där bak är väl ännu original?![]()
Har du koll på om de är hårdare eller så? Lär ju iaf. vara lättare hitta såna i diverse roliga varianter...
Så kapar man bort kröken så är fjäderns diameter samma som Rekordens med andra ord?piraten skrev:Tackar tackar, jag kan säga att jag längar lite ocksåAsconaXtreme skrev:så snyggt, vill nästan stjäla bilen av dejhehe, längtar till att få se det färdiga resultatet
You got itCpt Tuttle skrev:Hmm, med andra ord så går Volvo 7/900 bakfjädrar att använda på en Rekord C, för fjäderfästen, bärarmar etc. där bak är väl ännu original?![]()
Har du koll på om de är hårdare eller så? Lär ju iaf. vara lättare hitta såna i diverse roliga varianter...Inget är förändrat förutom att jag kapade av sista kröken på fjädern (och lite till
) som hade mindre diameter. Ambulansfjädern har jag antagit är hårdare än en vanlig 7/900 bakfjäder då totalvikten är 1 ton mer. Sortimentet är garanterat större än till Rekord C iaf.
Gode nära iaf, det är liiiite större ytterdiameter på fjäden, men absolut inget som hindrar att den passar på bilen.Cpt Tuttle skrev: Så kapar man bort kröken så är fjäderns diameter samma som Rekordens med andra ord?
Oj då. Jag var inte så imponerad när jag tog ut dem ur förpackningen och det blev inte bättre nu.Maruder skrev:Är det dom där "standard" 5mm alu spacers du har? Måste ge ett varningens finger i så fall, det är VÄLDIGT varierande kvalite på dom. Så här såg en av mina ut efter en sommar, inte konstigt att bilen slingrade sig..
Åtdraget med handkraft är det också...
I övrigt är det tummen upp!
mvh