Sida 10 av 12
Postat: tor dec 10, 2009 12:11 pm
av Jens Gustavsson
som jag sa mät tjockleken på gamla packningen sen far och handla packnings matreal av jill på momentum och klipp sen till en egen.
Postat: tis dec 15, 2009 11:06 pm
av Simon Jonsson
Är det där sidan du snackade om när vi träffades senast?
Får väll kolla ut artikelnummer och åka på bmw och höra vad dom säger.
Har inte hunnit nått på bilen sista tiden, hela familjen har magsjuka

Postat: ons dec 16, 2009 12:15 am
av mattias
Japp, det där är sidan jag pratade om. Alla nummer på delar finns i den databasen, man kan även kolla referenser och se på vilka bilar en del satt.
Postat: tis mar 09, 2010 5:29 pm
av Jens Gustavsson
kul at du och emil har hunnit så mycket på bilen i helgen. bilder?
ventilerna sitter snart i toppen.
Postat: ons mar 10, 2010 1:35 pm
av Roger Berglund
nu vill vi se bilder simon

Postat: tor mar 11, 2010 7:45 am
av Simon Jonsson
Jo det är tur man fick hjälp av Emil han är ju 8,5 månader och jag tycker att han jobbade bra , men syrran Indra är fortfarande en bra mycke grymmare mekaniker

Postat: tor mar 11, 2010 9:51 am
av Magnus
Vilket team av mekaniker du har.Jag kanske svänger förbi dig i helgen om du är hemma?
Re: Simon Jonssons 144 B21 TIC
Postat: mån mar 28, 2011 11:17 am
av Jens Gustavsson
är det bara skoter körning eller blir det nått mekat på 142:an?
vi skulle väckt den till liv så fort som möjligt nu, blir ju så rätt konseptet käns det som
tror vi satsar på brytare och msd trigger styrning av hestec systemet till en början då är elsystemet klart på 2 timmar.
hörde KL hadde på gång trigger kitt så det blir lätt att uppdatera till nåt sånt sen skulle jag tro?
Re: Simon Jonssons 144 B21 TIC
Postat: ons okt 19, 2011 8:27 pm
av Erland Cox
Vad händer med den här bilen då? Jag har en likadan grå 144 som ursprungligen kommer från Östersund.
Fick du göra något med flottörerna på Weberförgasarna för att de skulle klara laddtryck?
mvh. Erland
Re: Simon Jonssons 144 B21 TIC
Postat: ons okt 19, 2011 10:31 pm
av Simon Jonsson
Flottörerna är utbytta till plast.
Vad som händer med bilen är väll att det sakta,mycket sakta går mot en uppstart.
Håller just nu på att byta topp och fixa till en 98as 945 classsic. Det blir en 531 med vx3 kam och lite uppställt laddtryck.
Många tycker kanske att man borde lägga ner den tiden på att få 144an att gå, men jag känner at det är kul att meka med en annan bil och det har gjort att min garage tid har ökat betydligt , det har även gjort att mitt sug att få 144an klart har ökat.
För ibland kan det vara lite svårt att hitta motivation med en bil man skruvat i 10 år med.
// Simon
Re: Simon Jonssons 144 B21 TIC
Postat: ons okt 19, 2011 10:36 pm
av mattias
Jag har 531an du pratar om i min egen 945a, dock inte monterad på motorn utan i baksätet.

Imorrn när jag är mindre förkyld hör jag av mig så dyker jag förbi med toppen och tar en titt på 945an du köpt.
Re: Simon Jonssons 144 B21 TIC
Postat: tor okt 20, 2011 1:05 pm
av Jens Gustavsson
det är mina gamla förgasare som jag körde med från början. jag har uppskrivit lite olika bestyckningar i nån gammal perm om jag letar lite skulle jag tro? weber plast flotörer finns hos KG bland annat. det är viktigt att man provtrycker och set till att flötör trycket inte pyser ut nånstans också annars är allt bara fel än hur man försöker bestycka
Re: Simon Jonssons 144 B21 TIC
Postat: tis okt 09, 2012 8:33 am
av Erik Nygårds
Hoho här var det länge sen hänt något? mvh erik
Re: Simon Jonssons 144 B21 TIC
Postat: tis okt 09, 2012 9:52 pm
av Simon Jonsson
Det har väll tyvärr inte hänt så mycket, ska försöka fota och lägga ut lite nya bilder.
Re: Simon Jonssons 144 B21 TIC
Postat: fre feb 15, 2013 8:00 am
av Erik Nygårds
Tjena komm inga nya bilder? mvh Erik