Sådär, blev en repa idag. Slirade på kopplingen igen + att huvudcylindern för kopplingen började läcka... Vi la ner verksamheten efter det. Imorgon blir det riva bort låda, koppling+svänghjul för att sen stoppa dit lite bättre prylar. Blir modifiering av växellänkaget för det måste bli lättare att hitta växel nr. 2...
Efter demontering. Svänghjul, tryckplatta & lamell är skrot.
Johan: Ska göra så, onödigt med gummi då allt annat är stumt monterat! Volvos spakställ till M50-lådan är enligt mig en bättre konstruktion än BMW:s spakställ. Skulle kortat volvostället jag hade istället för att byta till BMW:s, lätt att vara efterklok...
Jaha, här var det länge sen man skrev! Kört sparsamt i somras kan man säga. Fortsatt strul med vxl och en slirande koppling har gjort att resultaten uteblivit. Vxl är nu pensionerad, det blir nåt annat istället. Kopplingen uppdaterad, ska klara 700+ Nm nu iaf.
Äntligen har man fått ett garage!
Blir lite uppdateringar inför 2010. Bl.a. Autronic SM4 + MSD-tändning ska stå för motorstyrningen. En HX55:a på ett nytt grenrör blir det också, kanske lite mer grejor också. Det kommer lite bilder här om ett tag.