Sida 10 av 17

Postat: tor jul 13, 2006 5:32 pm
av Tommy Luhr
finns dom som bromsat över 900hk utan betong....

Postat: lör aug 19, 2006 11:17 am
av dannej
Här kommer lite uppdateringar, det går ganska långsamt framåt nu eftersom jag håller på att flytta, göra i ordning hus, tomt samt bygga garage/verkstad, och sätta ihop en vinterbil måste jag med göra. Men bilen blir klar nångång i vinter, så hela sommaren ska ägnas åt att köra för ovanlighetens skull.


Dubbla krängningshämmare
Bild


Krängningshämmarna igen
Bild


Panhard staget kortat och färdigt med Powerflex bussningar
Bild


Snart dags att börja lägga i kabelhärvan till sprutet
Bild

Postat: lör aug 19, 2006 11:44 am
av * * * NXJ * * *
Det borde bli dubbelt så bra med dubbla :!: . Bra idé :)

:arrow: /NXJ

Postat: lör aug 19, 2006 6:28 pm
av powerpak
ett välkänt gammalt rallyknep med dubbla krängare, funkar riktigt bra faktiskt.

Postat: lör apr 14, 2007 10:15 pm
av dannej
Jaha då börjar det hända lite här igen, hus, garage och all annan skit nerlagt på obestämd tid, ska köra i sommar :lol:

Styrboxen diskret monterad
Bild


Kabelhärvan påbörjad och sorterad
Bild


Kabehhärvan i motorrummet klar, alla kontakter färdiglödade
Bild


Batteriet (100A Torrbatteri) monterat i baljan bak
Bild


Locket modifierat och huvudströmbrytare monterad
Bild


Bagageutrymmet andra sidan
Bild


Vattenkylningen ombyggd med rör p.g.a eventuella värmeproblem.
Bild

Postat: sön apr 15, 2007 9:41 am
av Jimmy Nilsson
Såg bilderna på vevhusventilationen, har du satt skvalpplåt under själva ventilationsgrejen? farssan hade inga i ventilkoporna på bilen så motorn sög ut all olja rätt ut i avgassystemet. Vet ej om det blir samma, kansk liten varning bara. Snyggt bygge!

Postat: sön apr 15, 2007 9:49 am
av dannej
boosted_142 skrev:Såg bilderna på vevhusventilationen, har du satt skvalpplåt under själva ventilationsgrejen? farssan hade inga i ventilkoporna på bilen så motorn sög ut all olja rätt ut i avgassystemet. Vet ej om det blir samma, kansk liten varning bara. Snyggt bygge!
Det är inbyggd "skvalpplåt" i den kromade burken.
Sen skvätter det inte så mycket olja i fördelarhålet, har man däremot uttaget i toppen och inte använder plåten som brukar sitta där så skvätter nog kammen ut en hel del olja som fäljer med ut.

Postat: sön apr 15, 2007 10:21 am
av Limpan 200sx
Har läst igenom hela tråden nu, mycke intressant läsning.
Hoppas man får se dig på tvären i sommar.

Postat: sön apr 15, 2007 11:32 am
av bergman
Kul att du är igång med detta fina bygge igen :)

MVH

Postat: mån apr 16, 2007 8:14 am
av Jimmy Nilsson
dannej skrev:
boosted_142 skrev:Såg bilderna på vevhusventilationen, har du satt skvalpplåt under själva ventilationsgrejen? farssan hade inga i ventilkoporna på bilen så motorn sög ut all olja rätt ut i avgassystemet. Vet ej om det blir samma, kansk liten varning bara. Snyggt bygge!
Det är inbyggd "skvalpplåt" i den kromade burken.
Sen skvätter det inte så mycket olja i fördelarhålet, har man däremot uttaget i toppen och inte använder plåten som brukar sitta där så skvätter nog kammen ut en hel del olja som fäljer med ut.
sorry missade den lilla detaljen att du satt den där :)
Riktigt snyggt bygge, väntar ivrigt till att man får se den på strippen och allt i sommar.

Postat: tis apr 17, 2007 8:27 pm
av dannej
Kylfläns tillverkad till tändmodulen, färdig för montering
Bild


Hela tändnings systemet klar med kabelstam
Bild

Postat: tis apr 17, 2007 8:29 pm
av dannej
boosted_142 skrev: Riktigt snyggt bygge, väntar ivrigt till att man får se den på strippen och allt i sommar.

Strippen kommer den knappt synas på, kanske kör någon repa för att få en tid, men det jag kommer koncentrera mig på är drifting och allt annat som inkluderar hög däckförbrukning :lol:

Postat: fre apr 20, 2007 12:51 am
av dannej
Lite styrförmåga inhandlat, Toyo Proxes R888 235x40x17
Bild

Postat: lör maj 26, 2007 7:25 pm
av 740r
otroligt snyggt

Postat: tor maj 31, 2007 9:54 pm
av dannej
2 stycken 8,5" MK18 till inhandlade
Bild


Adapterplatta till Spjälläges givaren tillverkad
Bild