frittjoff skrev:Riktigt snyggt plåt jobb! är han plåtslagare till yrke?
Jag är skit glad att ja slipper nästan allt vad rost heter. Förra ägaren på min 142a har både breddat hjulhusen bak höjt golvet och byggt flip front i glasfiber och dessutom fixat all rost och lackat bilen Men tyvärr så har ägaren efter honom bara låtit bilen stå utomhus så den har börjat få ytrost lite varstanns så ja har planerat att lämna in den hos lokala blästraren och blästra hela underredet, motorrum och golvet inuti bilen då grundar han det också.
Även en bakaxel håller på att byggas med 4länk och uniballs 240 1031 axel.
Fortsätt såhär, riktit fint arbete du gör!
Synd att man bor i skåne för 140 verkar vara mest poppis uppåt i landet!
Ibland önskar man att man var plåtslagare, men annars är jag självlärd.
Tack för att du gilar det, har inte gjort något alls på ett tag , måste få tummen ur nu.
Bra att ni skriver så man kanske får en liten spark i arslelet.
Min kluvna personlighet är något som inte jag har att göra med.
*Host host host* Nu är det dags att vakna till lite.
Har lite annat att göra för tillfället, som jag tagit åt mig bara för att man är snäll och inte känner till det nekande ordet
Har börjat på lite med toppen, köpt ny avgasventil och ska slipa in allihopa + att jag ska åka till det lokala gymnasiet Edströmska för att slipa till toppen lite, annars har det inte hänt något alls.
Nu har toppen blivit pland och rengjord , ventilerna sitter i, färdigslipade, men ska montera fjädrar och nya tätningar i kväll tror jag.
Kanske lite tidigt med tanke på hur bilen ser ut för övrigt, men man måste göra annat också än och bara kapa sönder.
Har du beställt efter sandplåtarna te min bil ännu?
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Sakta men säkert går det framåt har svetsat i ett nytt golv fram på passagerarsidan och kapat ur bak på samma sida.
Har även beställt lite grejer till ombyggnationen när den sätter fart och hälften har dykt upp av det som jag beställt.
Det här lilla lapptäcket som sitter i torpeden är nu snart helt ett minne blott.
Har kapat ur det på hö. sida och bytt det mot ny plåt och ska göra likadant på vä. sida också.
Tröttnade på att det såg för j*****t ut
Bilder kommer när det är klart. för er som är intresserade
Har varit lite dålig på uppdateringar, men har inte tillbringat så mycket tid i garaget.
Har kännts lite hopplöst, bara att kapa, kapa,och kapa, när får man börja bygga
Har visserligen börjat med en av golvplåtarna bak men det tar tid som fasen om man vill ha en bra passform, torpeden är inte klar den heller, har nykapade bitar liggandes , som bara väntar på att få svetsas fast.