Kör fortfarande passat 02a lådan odiffad.
Men tänkte köpa nån diff och bygga om lådan så den ska hålla bättre i vinter så är det bara att köra till våren
Kanske blir en bromsning till då vem vet
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Spände fjädern i gasspjället, då blev tomgången bättre.
Tomgången ligger på ganska stadiga 1500varv. Om man varvar upp går den ner fort till ca 3000 sen går den ganska sakta ner helt. Men blev mycket bättre alle fall när jag spände fjädern.
Får se om jag testar med tomgångsmotor sen kankse det blir bättre.
Har monterat ur motorn nu. Ska slänga i original och besikta och se hur det går
Ska du köra med tomgångsmotor ska du se till att huvudspjället är helt stängt när du släppt gasen så att all luft styrs av motorns styrbox. Då lär det ju bli lite enklare kanske, och så är det original på de flesta bilar vad jag vet (?).
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
jo precis det jag tänkte. Blir nåt skumt när man släpper gasen den vill inte varva ner som en original bil om man säger så.
Men ska testa med spjället helt stängt och en tomgångsmotor senare.
Då var det kanske läge att uppdatera lite.
Nu sitter originalmotorn i bilen och den är ny besiktad, så är det bara köra ett år igen
Jag har köpt på mig en 02j växellåda med quake diff.
Sen har jag kladdat lite färg på ventilkåpan, tryckrör m.m.
Det som står här näst blir att riva ur motorn och lacka om bilen
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Beror ju på hur mycket effekt du ska ha, men du borde kunna bottna turbon du har med dom. Men du behöver nog 3 för att bottna spridarna. För visst hade du 1680cc?
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem