Sida 10 av 12
Postat: ons dec 09, 2009 10:08 pm
av vejne
Kör fortfarande passat 02a lådan odiffad.
Men tänkte köpa nån diff och bygga om lådan så den ska hålla bättre i vinter så är det bara att köra till våren
Kanske blir en bromsning till då vem vet

Postat: ons dec 09, 2009 10:37 pm
av mattias
Alla ni som är sugna på att köpa en ny Golk Mk I måste skynda på innan de slutar tillverkas.
http://www.worldcarfans.com/10911122301 ... -citi-golf
Postat: sön dec 13, 2009 11:28 pm
av vejne
Spände fjädern i gasspjället, då blev tomgången bättre.
Tomgången ligger på ganska stadiga 1500varv. Om man varvar upp går den ner fort till ca 3000 sen går den ganska sakta ner helt. Men blev mycket bättre alle fall när jag spände fjädern.
Får se om jag testar med tomgångsmotor sen kankse det blir bättre.
Har monterat ur motorn nu. Ska slänga i original och besikta och se hur det går
Kommer lite bilder imorn

Postat: mån dec 14, 2009 1:04 am
av mattias
Ska du köra med tomgångsmotor ska du se till att huvudspjället är helt stängt när du släppt gasen så att all luft styrs av motorns styrbox. Då lär det ju bli lite enklare kanske, och så är det original på de flesta bilar vad jag vet (?).
Postat: mån dec 14, 2009 7:26 am
av vejne
jo precis det jag tänkte. Blir nåt skumt när man släpper gasen den vill inte varva ner som en original bil om man säger så.
Men ska testa med spjället helt stängt och en tomgångsmotor senare.
Postat: tor jan 21, 2010 9:38 pm
av vejne
Då var det kanske läge att uppdatera lite.
Nu sitter originalmotorn i bilen och den är ny besiktad, så är det bara köra ett år igen
Jag har köpt på mig en 02j växellåda med quake diff.
Sen har jag kladdat lite färg på ventilkåpan, tryckrör m.m.
Det som står här näst blir att riva ur motorn och lacka om bilen
Bjuder på lite bilder.

Står ute och fryser.

Orginal

Står och väntar.

Postat: tor jan 21, 2010 11:02 pm
av RoGGaH
Snyggt jobbat

Postat: fre jan 22, 2010 8:25 am
av vejne
RoGGaH skrev:Snyggt jobbat

Tackar
Har du kvar dina gamla bränsle pumpar du skulle sälja?
Postat: fre jan 22, 2010 8:44 am
av RoGGaH
Ja dom är kvar har inte orkat skruva lös dom från bilen än

Postat: fre jan 22, 2010 10:54 am
av vejne
Räcker det med 2st såna pumpar eller vad tror du?
Postat: fre jan 22, 2010 11:52 am
av RoGGaH
Beror ju på hur mycket effekt du ska ha, men du borde kunna bottna turbon du har med dom. Men du behöver nog 3 för att bottna spridarna. För visst hade du 1680cc?
Postat: fre jan 22, 2010 12:13 pm
av vejne
japp det har ja.
Men om 2 st räcker till 500whp så är jag nöjd.
Då kan jag köpa dom om du fixar ett fint pris

Postat: sön jan 24, 2010 11:23 am
av vejne
Postat: fre jan 29, 2010 11:16 pm
av vejne
Nu har man handlat lite grejer
Bilen slipas det på och hoppas man kan lacka den snart.

Stödgördel och arpbult

Vevaxel skrapa

Vevlager och friktionshims mellan vevaxel och svänghjul.
Postat: sön jan 31, 2010 8:16 pm
av vejne