Sida 10 av 71
Postat: fre maj 22, 2009 11:25 pm
av Kökarmicke
brorsan har en projekttråd om starleten här på forumet, men hittade den inte nu.
Femmorna låter bra mycket råare än fyrorna jo! kommer nog få det svårt att åka snabbare än martin tror jag

men trimma trimma så kanske det går!
Turbobekymret löste sig idag med en Hx50 med 16#hus på 61mm in 72ut. Räckte till 620hk på polarens beemer, så den räcker helt klart till min motor oxå! Passade nästan bolt on, så bilen startades igen efter ett par timmars gullande med turbon och bilen. Tack ronnie för hjälpen med turbon!
Ska ut å mappas igen bara de blir bättre väder ute.
Postat: fre maj 22, 2009 11:36 pm
av Kökarmicke
Kan ju bjuda på en bild på dödarkardan (89mm) från svea bil och ett bevis på att bilen varit ut ur garaget oxå!

Postat: lör maj 23, 2009 6:57 am
av turon09 (AnTe)
-TLM- skrev:Frän bil! Har sett den många gånger i sin förra skepnad med automatlådan. Nu är den bra mycket ballare, och lär låta mycket coolare med 5cyl och jerico! = )
Du har inga fler bilder på den asballa starleten? Ingen projekttråd ?
tjenare här har du min projekt tråd det har inte hänt så mycket på ett tag har lite dålig ekonomi för stunden så ja håller på att jobba upp den nu..
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... sc&start=0
MvH AnTe
Postat: lör maj 23, 2009 12:49 pm
av G.Nauta
banan va snygg den är

Dom där oreanga fälgarna var inte fula
Hoppas man kan få se bilen i sommar nån gång

Postat: lör maj 23, 2009 1:41 pm
av alex b
Den ser hård ut. Gillar stuket skarpt

Postat: sön maj 24, 2009 3:03 am
av micke999
ska du sälja fälgarna så säg till!!
Postat: sön maj 24, 2009 7:02 am
av turon09 (AnTe)
kan sticka in en lite fusk...
han var ut o prov körde i går kväll o ladda runt 1,6 i ladd så det ser ut som det blir kjula...

:)
Postat: sön maj 24, 2009 8:46 am
av Kökarmicke
Va ute och provkörde lite igår jo! verkar funka fint! bilen går spikrakt och greppar helt sjukt bra på R-däcken på våran kassa åländska asfalt , så jag är sjukt nöjd med den!
Laddade som sagt 1.6bar, då gick spridarna på 73%duty på full last, 0.84 i lambda. 1680cc spridare, hur mycket effekt matar man in soppa för då på en 5-cylindrig motor om nån orkar räkna?
Hardock något bekymmer med laddet, den ville bara ladda runt 1.5 sen när vi började mecka laddtrycksstyrning och efter det spelade det ingen roll hur vi flyttade slangarna, körde tillockmed bara fjädertryck i gate men den ville ändå inte ladda mera.
Och så blev det mörkt så vi gav upp för dagen. Så det blir lite felsökning under veckan!
Postat: sön maj 24, 2009 8:47 am
av Kökarmicke
micke999 skrev:ska du sälja fälgarna så säg till!!
Jag har bara lånat fälgarna

Men dom kommer synas på en riktigt arg vit 240traktor inom en snar framtid!!

Postat: sön maj 24, 2009 6:48 pm
av Kökarmicke
Postat: sön maj 24, 2009 7:51 pm
av Fredde Holmgren
Mycket märkligt! har yoken bottnat i lådan pga för lång kardanaxel?
Postat: sön maj 24, 2009 7:56 pm
av Kökarmicke
det bör den inte ha gjort, kardanen har mätts upp enligt Svea kardans mätformulär, så det fanns ca 2cm till godo på yoken.. Tråkigt som fan e de i varje fall! Ska åka runt och prata med raggarna här på ön imorrn om någon kunde ha något liggandes som passar, utväxlingen ställer väl till vissa bekymmer, är 3.89 i min axel. Och så måste jag ringa Svea och höra om dom kan byta rör i min kardan.
Postat: sön maj 24, 2009 8:36 pm
av -TLM-
Fyyfan vad trist! Måster ju ha varit något knasigt med delarna? För det lär väl vara ganska svårt att lyckas med det på ren kraft på gata?
BTW, snygga skor på bilden med kardanen!

Nya modet på Åland i garagen ser man!

Postat: sön maj 24, 2009 8:48 pm
av Fredde Holmgren
Kanske var nåt fel med bakaxelklumpen då som gjorde att den låste sig.
Postat: sön maj 24, 2009 8:59 pm
av Blom
fan så tråkigt..
hoppas du får ihop den till kjula så man får se den live.