Sida 10 av 21

Postat: mån feb 09, 2009 11:18 pm
av Worre
hehe smyger in med en papparazzzzi pickuure på crille boyd linden i högsta hugg lekande plåtslagare :hihi: Bild :hihi: :thumbright:

Postat: ons feb 11, 2009 6:07 pm
av Christian L
Worre skrev:hehe smyger in med en papparazzzzi pickuure på crille boyd linden i högsta hugg lekande plåtslagare :hihi: :thumbright:
Men du :hihi:

Postat: tor feb 12, 2009 6:58 pm
av Jckssn
Norge blev flyttat så jag åker på söndag istället borta resten av februari.

Så det blir nog tight med grenröret, audin ska också igång... :(

Postat: mån mar 09, 2009 6:44 pm
av Christian L
Inte så mycket att ta kort på men nu ska då all rost vara åtgärdad, buren färdigkonsturerad (helsvetsning kvar), börjat göra mallar till plåtningen inv mm mm.

Har även blivit lite ändringar i projektet på motorfronten 302an kommer bytas mot en lite stadigare och större 351w 1976a :twisted:

Har även hunnit beställa lite prylar till motor bygget
Super victor insug, fuelrails, ARP pinnbult till toppar, ramlager och stakar, oljepump, ford motorsport 9mm tändkablar, oljefilteradapter å lite så grejs.

Funderar på att prova köra med orginal kolvar bara för att få igång maskinen ganska billigt, skulle ge ca 8.1:1 i comp ihop med mina toppar.

Har även börjat fundera på cam, liknande en sån här borde ju funka kanska fint till min maskin?

240 grader in och ca 250 ut/0.05" och ca 600 i lyft 115gr lobe sep?

Vad tror ni (Jens) om det?

Postat: mån mar 09, 2009 6:54 pm
av Christian L
Börjar även vara i ganska stort behov av en vettig styrväxel, finns ju mycket tillsalu men ingen som ids mäta, så visste man bara vilken man skulle ha så är det ju inga problem.

Men skulle gissa att sierra eller escort någon modell kanske skulle vara vettig men får ingen att mäta en sån exakt, kan ju inte heller köpa massa styrväxlar bara för att mäta :doh:

Postat: mån mar 09, 2009 7:00 pm
av Steve
Provat med nån bildemontering?

Postat: tis mar 10, 2009 8:20 am
av Christian L
Steve skrev:Provat med nån bildemontering?
Jo men inte hittat någon som vill mäta, dom säger bara vad den kommer ifrån.

Postat: lör mar 14, 2009 11:44 am
av Christian L
Babs skrev:har en lös 240med servo,hur vill du ha den mätt??
Har du mätt den? du vill inte sälja?

Postat: mån mar 16, 2009 8:00 am
av John Rönnbäck
Jag har också en 240 med servo som ligger. kan mäta den i eftermiddag.

Postat: mån mar 16, 2009 6:38 pm
av Mattias Hahlin
Tjena!
Har missat denna tråd! Grymt häftigt bygge :thumbright:
Skulle gärna komma på ett garagebesök!?

Angående styrväxlar så har jag mätt upp både volvo 240 och Escort mk2 för mina byggen.

Volvo 240 cc mellan lederna: 680mm
Escort: 580mm

blir det egentillverkad framvagn?

Postat: mån mar 16, 2009 7:55 pm
av Christian L
Mattias Hahlin skrev:Tjena!
Har missat denna tråd! Grymt häftigt bygge :thumbright:
Skulle gärna komma på ett garagebesök!?

Angående styrväxlar så har jag mätt upp både volvo 240 och Escort mk2 för mina byggen.

Volvo 240 cc mellan lederna: 680mm
Escort: 580mm

blir det egentillverkad framvagn?
Tackar! Garagebesök är nog inga problem bara höra av sej!

Framvagnen sitter redan på bilen en avsmalnad corvette c4.

Har 54cm mellan nedre bärarmarna så jag tor inte det finns någon som är nog smal, har en 240 styrväxel i garaget nu som jag ska se om det går att korta.

Postat: mån mar 16, 2009 9:24 pm
av loop
Christian L skrev:har en 240 styrväxel i garaget nu som jag ska se om det går att korta.
De går att korta, finns beskrivning på www.locostsweden.se i forumet

Postat: mån mar 16, 2009 10:13 pm
av Christian L
Har suttit och letat en stund nu men inte hittar jag då någon som kortat en 240 med servo?

Postat: sön mar 22, 2009 9:00 pm
av Christian L
Har disikerat 240 styrväxeln i helgen och det ser inte ut att bli några stora problem med att korta den ialf.

Har även börjat likna en bil invändigt nu också, bara en bit kardantunnel kvar över vxl lådan sen blir det att gå lös med svetsen och bränna ihop allt :D Tack för hjälpen Worre :thumbright:

Postat: sön mar 22, 2009 10:16 pm
av Thed_J
Har en polare som bygger AC Cobra med Corvetteaxlar. Han kör med styrväxel från en opel postbil som är uppochnervänd. Dom är högerstyrda och har växeln bakom så det stämmer när man vänt den. Den har dom inre lederna alldeles bredvid varann. Den slår som mest en mm under hela fjädringsrörelsen. Kan kanske va värt att prova.