
Har du ordnat styrsystem?
riktigt så lätt är det inte..subw000fer skrev:Ser skitbra ut
men du har ju en 75a? Då kan du ju regga med turbo! Det som är grejjen ju :p bara ställa på noll i ladd så du inte kommer över effektkraven.
Vad mer skulle vara ett större problem?Roger Berglund skrev:riktigt så lätt är det inte..subw000fer skrev:Ser skitbra ut
men du har ju en 75a? Då kan du ju regga med turbo! Det som är grejjen ju :p bara ställa på noll i ladd så du inte kommer över effektkraven.
Aldrig hört att det måste vara 1bar laddRoger Berglund skrev:nu vet jag inte vad en sån där motor har för grundeffekt men.
säger vi att den är på cirka 160? och laddar 1 bar som bilprovningen kräver så blir det en bit över 300 kusar..
och sen försöka hitta någon som vill göra ett falskt bromsintyg på motorn dvs fara och bromsa motorn med lågt ladd sen försöka på något sjuktvis få det godkänt och säga det är 1 bar till Svenska bilprovningen.
Det går säkert om man är en jäkel på hitta tjuvhål i lagboken
sorry för offtopic
reine skrev:subw000fer det går att regga en 75a med m50 turbo. dock endast som ombyggt fordon. dvs 4-länk, andra bromsar osv.
har aldrig hört att de går som utbytt motor bara?
och då går dom ju efter hk/kg. 15kW/100kg.
alltså en 240i med m50 = 1450kg ungefär får då ha runt 290-300hk
dock som Roger Berglund säger måste man ha ett normalt ladd. man måste inte ha 1bar men man får inte ha o,1 heller. så det bör gå fint med att regga med kanske 0,5 ladd och få bromspapper på detta.
det här e vad jag läst mej till och frågat runt lite om. kan hända att det kommit nya regler oxå.