NU kom snön här hemma, Vintern 2010-2011 är här.
Fy fan vilket skit
Ibland undrar man vad man gör i det här landet..
En kompis är i thiland, jag är här och lagar hans bil
(vissligen rasade den på väg till flygplatsen så han fick allt lida lite också
)
Tur att man inte ska fram med den här:

(det är alltså en bil under all förbannad snö, även om det börjar bli svårt att se)
2 gånger har vattnet frusit den här vintern, har aldrig hänt förut.
I fredags kväll när jag kom hem hade en bonde plogat åt mig, kanon tänkte jag när jag svängde in..
Ända tills jag fick se snövallen framför garageporten
Han hade alltså kört rakt in, och bara plogat all snö rakt in framför porten.
Höll på i 1,5tim. med att skotta bort skiten, uppskattar att det var ca 2m3
Kört i diket en gång (någon jäkel hade flyttat på vägen under snön)
Sedan dess vågar man knappt köra om när man inte ser vägen, så man kommer försent till jobbet.
Hade man inte haft så mycket att göra jämt, så skulle man gå i ide..
Smälter det här jäkla skiten så flyter väl huset bort..
Kul grej, de som inte får allt förstört av den jäkla snön får vattenskador när skiten smälter.
Man skulle ha en stor glaskupa över hela tomten

Ibland undrar man vad man gör i det här landet..
En kompis är i thiland, jag är här och lagar hans bil

(vissligen rasade den på väg till flygplatsen så han fick allt lida lite också

Tur att man inte ska fram med den här:

(det är alltså en bil under all förbannad snö, även om det börjar bli svårt att se)
2 gånger har vattnet frusit den här vintern, har aldrig hänt förut.
I fredags kväll när jag kom hem hade en bonde plogat åt mig, kanon tänkte jag när jag svängde in..
Ända tills jag fick se snövallen framför garageporten

Han hade alltså kört rakt in, och bara plogat all snö rakt in framför porten.
Höll på i 1,5tim. med att skotta bort skiten, uppskattar att det var ca 2m3
Kört i diket en gång (någon jäkel hade flyttat på vägen under snön)
Sedan dess vågar man knappt köra om när man inte ser vägen, så man kommer försent till jobbet.
Hade man inte haft så mycket att göra jämt, så skulle man gå i ide..
Smälter det här jäkla skiten så flyter väl huset bort..
Kul grej, de som inte får allt förstört av den jäkla snön får vattenskador när skiten smälter.
Man skulle ha en stor glaskupa över hela tomten

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
-
- Lite mer laddtryck
Re: NU kom snön här hemma, Djävlar vilken vinter.....
Är medlem i facebook-gruppen "Vi som roas av det årliga trafikkaoset som uppstår i Stockholm pga 1cm snö"
Kul att södra sverige också får uppskatta glädjen med vita vintrar
Kul att södra sverige också får uppskatta glädjen med vita vintrar

Peter Strandberg
Alfa kombi
Alfa kombi
- Daniel-635
- Forumsberoende
"Vi som roas av det årliga trafikkaoset som uppstår i Stockholm pga 1cm snö"
Det kan jag definitivt hålla med om, det kan ibland vara löjeväckande.
Nu är det dock ett ganska ovanligt läge på de flesta håll här i söder.
Husen som byggs här beräknas att klara snölaster på 100-150 Kg per Kvm. till skillnad från tex. Kiruna med 450 Kg Kvm.
Just vårt tak där jag jobbar är det beräknat till att klara 130 Kg per Kvm.
Vilket vi nu troligen tangerar, ett medel djup på taket verkar vara ca 45cm. men det har sjunkt ihop mycket genom värmestrålningen inifrån mäter man på marken är här nu ca 60 cm, vilket är mer än på över 30 år.
Idag började 23 man att skotta vårat 42´000 kvadratmeter stora tak, alltså i storlek lika som 7 fotbollsplaner.
Vi har haft mycket stora problem att få tag på redskap eftersom allt är slut, det finns på fullt allvar inte en snöskyffel att köpa ALLT är slut.
Idag hämtade vi 40 snöslädar i Göteborg
Det kom även 4 st snöslungor till oss tre kom med budbil från Östersund alltså ca. 90 mil från oss, och en kom från Norge strax söder om Oslo ca 45 mil.
Problemet är ju dock byggnadens storlek, med 150 m på smalaste stället.
I morrn gissar jag att 50-60 man kommer att jobba med detta av de ca. 200 anställda vi har, flera personer hade med sina "privata" skyfflar idag.
Bjuder på en bild till från i lördags, på ett kalhygge på gränsen mellan Småland och Halland.

Nu kanske jag verkar gnällig, men jag försöker bara skildra hur det ser ut, och personligen är jag inte mer drabbad än lite träningsvärk ännu, så jag klagar egentligen inte.
Jag lider dock med dem som både skadat sig eller värre, och killarna på jobbet som skottat 10 timmar idag och ska fortsätta i morrn.....
Det kan jag definitivt hålla med om, det kan ibland vara löjeväckande.
Nu är det dock ett ganska ovanligt läge på de flesta håll här i söder.
Husen som byggs här beräknas att klara snölaster på 100-150 Kg per Kvm. till skillnad från tex. Kiruna med 450 Kg Kvm.
Just vårt tak där jag jobbar är det beräknat till att klara 130 Kg per Kvm.
Vilket vi nu troligen tangerar, ett medel djup på taket verkar vara ca 45cm. men det har sjunkt ihop mycket genom värmestrålningen inifrån mäter man på marken är här nu ca 60 cm, vilket är mer än på över 30 år.
Idag började 23 man att skotta vårat 42´000 kvadratmeter stora tak, alltså i storlek lika som 7 fotbollsplaner.
Vi har haft mycket stora problem att få tag på redskap eftersom allt är slut, det finns på fullt allvar inte en snöskyffel att köpa ALLT är slut.
Idag hämtade vi 40 snöslädar i Göteborg
Det kom även 4 st snöslungor till oss tre kom med budbil från Östersund alltså ca. 90 mil från oss, och en kom från Norge strax söder om Oslo ca 45 mil.
Problemet är ju dock byggnadens storlek, med 150 m på smalaste stället.
I morrn gissar jag att 50-60 man kommer att jobba med detta av de ca. 200 anställda vi har, flera personer hade med sina "privata" skyfflar idag.
Bjuder på en bild till från i lördags, på ett kalhygge på gränsen mellan Småland och Halland.

Nu kanske jag verkar gnällig, men jag försöker bara skildra hur det ser ut, och personligen är jag inte mer drabbad än lite träningsvärk ännu, så jag klagar egentligen inte.
Jag lider dock med dem som både skadat sig eller värre, och killarna på jobbet som skottat 10 timmar idag och ska fortsätta i morrn.....
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo