Sida 10 av 77
Postat: sön feb 14, 2010 8:28 pm
av Pro-Mille
392HEMI skrev:Blir riktigt stiligt det där du

blir kul att se den färdig på en youtube rulle

Tackar!

Hmm.. menar du att du har sett den färdig?!
Näe den är inte färdig än..
Postat: sön feb 21, 2010 7:44 pm
av Pro-Mille
Var till Meca och köpte lite 3.5" simonz rör.
Började måtta lite hur rören ska dras.
Ska ta och beställa silikonslang och klämmor under veckan.
Blir lite trångt under/brevid AC-paketet.
Får nog tillverka ett trekantigt rör med samma area som ett 3.5".
Ska dra ut röret ovanför eller i ventilationshålet.
Sedan över innerskärmen och ut här.

Postat: tis feb 23, 2010 12:39 pm
av Pro-Mille
Postat: tis feb 23, 2010 12:57 pm
av Kadett4wd
Måste det dras inuti bilen?
Corvette, den nyaste karossen finns det 'svansturbo' satser att köpa.
de drar tryckröret i tröskellådan.
lek med tanken du drar från turbon direkt till höger mot höger hjulhus bak.
sen in i skärmen ovanför innerskärmen, då komemr du fram vid dörren.
dra röret i nederkant av dörröppningen och hugg av dörren nedtill(inte ytterplåten) låt passagerarna få en hög tröskel in i bilen. gör juh inge
då kommer du ända till A-stolpen ganska lätt. och därifrån borde det vara lätt att svänga vänster ut över passagerarens fötter och ut genom torpeden.
Postat: tis mar 02, 2010 8:28 pm
av Pro-Mille
Kadett4wd skrev:Måste det dras inuti bilen?
Corvette, den nyaste karossen finns det 'svansturbo' satser att köpa.
de drar tryckröret i tröskellådan.
lek med tanken du drar från turbon direkt till höger mot höger hjulhus bak.
sen in i skärmen ovanför innerskärmen, då komemr du fram vid dörren.
dra röret i nederkant av dörröppningen och hugg av dörren nedtill(inte ytterplåten) låt passagerarna få en hög tröskel in i bilen. gör juh inge
då kommer du ända till A-stolpen ganska lätt. och därifrån borde det vara lätt att svänga vänster ut över passagerarens fötter och ut genom torpeden.
Det hade ju oxå funkat
Men nu blev det så här, gjorde hål vid växellådstunneln/torpeden.
Ska ta och svetsa igen växelspakshålet, blir ju ingen växelspak till lådan
Röret som är grundmålad blir fastsvetsad i torpeden.
Får ta och kapa lite i baksätet så röret får plats under den.

Postat: tis mar 02, 2010 9:56 pm
av Jonathan_
Sätt dumpen lite gömd under mattan så den ej syns vetja.
Tänk så förvånad passageraren/-na ska bli när ventilen öppnas.

Postat: ons mar 03, 2010 9:56 pm
av Lepsyl
Måste säga att du har gjort ett extremt snygg jobb med allt!
Men med tryckröret tycker jag det skälpte lite. Finns det någon spec anledning till att du drar det i bilen förutom möjligtvis ont om plats och komma bort från värmen från avgassystemet?
Postat: ons mar 03, 2010 10:00 pm
av JohanK
Du lär ju inte få några problem med värmen i kupén iaf

Postat: tor mar 04, 2010 6:34 am
av Pro-Mille
Jonathan_ skrev:Sätt dumpen lite gömd under mattan så den ej syns vetja.
Tänk så förvånad passageraren/-na ska bli när ventilen öppnas.

Det vore något
Lepsyl skrev:Måste säga att du har gjort ett extremt snygg jobb med allt!
Men med tryckröret tycker jag det skälpte lite. Finns det någon spec anledning till att du drar det i bilen förutom möjligtvis ont om plats och komma bort från värmen från avgassystemet?
Tackar!

Mest är det pga ont om plats under bilen.
Kommer bygga konsoll över tryckröret från ac-paketet bak till baksätet.
JohanK skrev:Du lär ju inte få några problem med värmen i kupén iaf

Teoretisk blir tempen på luften runt 50grader vid 0.5bar men kommer även klä röret med isolermatta.
Beställde ett lass med silikonslang och klämmor från
http://www.do88.se
Han även att börja med tryckrören från torpedväggen till ICen.
Ska ta ett par bilder idag.

Postat: fre mar 05, 2010 12:15 am
av Pro-Mille
Blev inte så mycket gjord ikväll, hann med att kapa och svetsa om "fläktkåpan" till kupéfläkten så att tryckröret går fritt vid torpedväggen.
Glömde såklart att ta några bilder idag.
Sedan kom "Svinto" över med ett par Saab V4 toppar som jag ska porta.
Postat: fre mar 05, 2010 11:45 am
av Pro-Mille
Postat: sön mar 07, 2010 6:52 pm
av Pro-Mille
Låg hela kvällen igår på soffan bakfull som få, blev en hård kryssning
Fick lite gjort i garaget idag.

Kapade och punktade ihop tryckröret från torpedväggen till ICen.
Blir skapligt diskret.
Ska hänga upp röret med ett par gummiupphängningar så det inte ligger mot innerskärmen.

Klockers
Postat: mån mar 08, 2010 3:22 pm
av SvartNova
Ser mycket bra ut Jimmy.
Gillar det cleana stuket. Sleeper is the shit.
/Charlie
Postat: mån mar 08, 2010 4:30 pm
av ergu
snitsigt

börjar nästan ångra att jag sålde min camaro-72 när man ser sånt här, man blir ju riktigt jänk sugen

Postat: mån mar 08, 2010 8:20 pm
av Pro-Mille
Tackar!

Ja en sleeper är aldrig fel.
Fick ett samtal idag.. "It's Christmas Time Over Here".... Vad gör man då, jo man åker över så fort man kan
Blev fullt i min lilla Smart
Rejäl hög med delar blev det.
Rostfri 4tums dämpare, 6tum utvändigt.
Fjäll på insidan borde hjälpa till
Fina Mahle kolvar
6tums Eagle stakar
Coatade vevlager, ARP pinbult till topparna, ARP bult till flexiplate och kam och nållager till kam.
Flexiplate
Kort aluvattenpump
Moroso tråg med uttag för mer slaglängd.
Packningar och pinbult
Moroso oljepump med fastsvetsad pickup
CompCams kamkedjekit med nållager.
Edelbrock alukamkåpa
TrickFlow 1260cc spridare
Aeromotive sopparegulator
Förfilter till SX-pumpen
