ivars e30 backhalf - 8s

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
gniraz
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 84
Blev medlem: lör dec 08, 2007 11:00 am
Ort: Enköping
Kontakt:

Inlägg av gniraz »

Följer bygget med stort intresse även här snackar dock mindre..

Ser riktigt bra ut gör inte slut på all energi inför elmia nu bara sommaren är lång... :)
Sierra 2.0 lastbilsturbo
201m 6.77 174
402m 10.53 213

NoControl.se
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:39 am

Inlägg av r.ivars »

fint o höra :)

fick loss lite trisslotter på jobbet, så nu banan tänkte jag... Inte bestämt mig vad jag ska göra med pengarna än.. hade planer på att resa till Åland men nuvettifan, skule nog räcka till finland tillochmed! Vann 25 spänn totalt..

Bild

början på gearboxfäste

Bild

mina specialbeställda bussnignar ifrån e-mek.. ville öka på castern lite

Bild

så härlig coilverlösning, känns brutalt mycket rejälare och smidigare

Bild

mekonomen västerås fixade till schyssta priser på delar.. men det behövdes så mycket prylar så man blir ruinerad endå..

Bild

adapterhyslor på g på :) 5-bult måste det vara på en racebil!

Bild

Bild

provade frontrunnern, tyvärr finns det ingen direkt annan lösning för mig än att de kommer vara rätt långt ut...

Bild

tyvärr sket det sig med 10" fram också.. SER JU ASFRÄNT UT!! Men jag blir nog tvingad att köra med smalare fälg fram.. och därav smalare fälgbana.. vilket jag hatar...

Bild

vore lite optimistiskt att valsa skärmen såhär hårt.. + att det nog skulle se lurigt ut mot bakändan..

Bild

en till

Bild

coilover komplett

Bild

framvagnen komplett, förutom kränghämmare, ska fixa den också.

Bild

Bild

bästa grejerna

Bild

växellådsfäste klart

Bild

höll på att gänga stolsfästena med helicoil... KUL....

Bild

växellådsfäste klart, skönt, nu hänger motor och lådpaket utan domkraft!

Bild

Kan jag vara den enda här som gillar underredsmassa i hjulhusen? =) Man sliper sten i kakburk ljudet och det är ju snyggt?

Bild

Bild

så långt fram hamnade hjulen.. enligt en dragracer fantom i stan är det bra med hjul långt fram och spikraka.. och till banvärlden ska de vara längre fram för mer direktstyrdhet.. dock en annan cambersetup ;)

Bild

linjer

Bild

snart på jorden igen, för den ska på resa till avesta på måndag

Bild

härva, ligger prylar överallt efter varje pass

Bild

lördag morgon

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Är sågott som själv jämnt i det här garaget... fördelen är att man får saker gjorda utan att vara otrevlig.. men nackdelen är att man blir grottmänniska.. så nu tar jag fram flaskan och drar ut på partystråk!!!
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Sjukt fin den kommer bli Ivars ;)
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:39 am

Inlägg av r.ivars »

peppe skrev:Sjukt fin den kommer bli Ivars ;)
hope so :D

:twisted:

Bild

den ser lite bögig ut bak.. krävs nog en liten alu-snipa där bak :)

Bild

fräst rent från rost

Bild


dagens fail, håller i fronten på bilen.... tyckte dom vägde lite mycket i dom stora vikterna bakåt... bakfull och jävligt kapade jag av dom och sen vart det löst allting... var ju gummiupphängt i.. äh, gick att fixa till, var perfekt hål för att helicoila en m12a och sen svetsa ett lock på.. (ingen vits att förklara grundligt, aldrig någon som jag kommer rekomendera att tjäna 500gram på det där jäkla haveriet...

Bild
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
G.Nauta
Forumsberoende
Inlägg: 835
Blev medlem: tis dec 25, 2007 1:59 pm
Ort: Linköping

Inlägg av G.Nauta »

En liten sån rak vinge där bak så ser den nog mindre "bögig" ut :hihi: :lol:
"Good looking from a far, but far from good looking!"
Användarvisningsbild
auspuff
Forumsberoende
Inlägg: 1347
Blev medlem: tis jun 05, 2007 7:33 pm
Ort: Hallabro

Inlägg av auspuff »

Blir så jävla bra Ivars. Snacka om att Whitetrash-bilen kommer synas och pratas om 2010..

Keep on rockin'
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:39 am

Inlägg av r.ivars »

tog en skåpbil och brassade iväg med huven på lunchen

Bild

http://www.youtube.com/watch?v=UACtATttjEk

smokey,

Bild

and the bandit

Bild

2010, ingen sketen trans-am längre ;) ralliart och sveriges mustigaste lt31...

Bild

tack mr bäckis för kvällsskiftet med att få av trucken :) + samla ihop alla performance parts :)

Bild

Bild

fabriksny vevaxel med tillhörande lager.. synd... :twisted:

Bild

Bild

fantastiskt snabba puckar och grym support av ppf, snacka om att dom är storspelare i matchen inför säsongen!!

får även tacka robin som trots di wife, ställer upp i ur och skur när det behövs hjälp!
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
nicerpm
För mycket laddtryck
Inlägg: 146
Blev medlem: mån jan 12, 2009 1:30 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av nicerpm »

det ser sjukt bra ut...
onej inte igen
micke999
Förvisad
Inlägg: 813
Blev medlem: tis apr 03, 2007 9:41 am
Ort: västerås

Inlägg av micke999 »

ca 138 tittar per dag i snitt värkar ju vara stort intresse :thumbright:
J_Lindgren
För mycket laddtryck
Inlägg: 412
Blev medlem: ons aug 06, 2008 12:48 pm
Ort: Norrköping

Inlägg av J_Lindgren »

Fan vad grymmt!
Spruce
Lite mer laddtryck
Inlägg: 13
Blev medlem: tis dec 30, 2008 10:56 pm
Ort: Västerås

Inlägg av Spruce »

Som många andra tittar man nyfiket utan att kommentera så mkt.

Men självklart gör du ju ett kanonfint jobb!! all cred to you :thumbright:
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:39 am

Inlägg av r.ivars »

superlagom tajmat är bilen borta, och alla motordelar inte klara från motorfirma än.. Tajmat med en högintensiv vecka på jobbet med kurs torsdag/fredag på arlanda..

händer detso mer med bilen.. PPF ÄR VÄRST!!!!! och fördelen med dom är att jag inte behöver bry mig, liter på dom till 100% både vad gäller funktion och utseende.

enl plan blev det ett pulssplitt grenrör med ett försök på att få turbon under huven..

Bild

i mailet från ärtan star det "go big or go home"..

Bild

Bild

dock har lite problem uppstått.. jag fixade ju ordning årets jävla rör för att åka sidepipe... med ett spirorör och lite plåtbitar... vart skitbra... (så snyggt ett jävla spirorör i en bil kan bli)..

Placeringen av det var enkelt, då det tidagre var årets häckigaste lösning på sidepipe.. nån hade tagit en motorsåg och kapat ur torpedvägg och sågat upp skärmen på fyllan.. Så jag tänkte enkelt, här kan avgaset gå man behöver bara snygga till "lite"..

Nu sitter toppen i princip för det 16cm breda röret.................. FAIL!

har terapiat lite i det tomma garaget med att rigga för snabb ihopmontering av motor...

där jag råkade fixa till dubbla satser lager till motorn... vill nån köpa så har jag en uppsättning extra.. eller så är det nån jättedålig SIGN att jag kommer behöva 2 uppsättningar :(

Bild

var iväg till ett bläster och pulverlack företag på lunchrasten stressad som en raket... sen bankade jag i brallorna när han berättade ungefär vart det skulle landa...


Bild

tvättar block på jobbet, först roterande ståltrissa, sen hettvattentvättmaskin

Bild

ur med pluggarna och högtryck

Bild

min nya favorit färg.. flüggers matta metallfärg!! SÅ GRYM!!!!!!!!

Bild

tråg och skit fick sig en omgång ståltrissa och flügger

Nu är blocket hos en av profilerna som lurat mig ifrån BPU träsket och förklarat alla grunder i motorbygge, jocke på jospeed.. Han får slipa in ringarna på min 3dje racemotor.. Ett vinnande koncept ;)
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Norbäck
För mycket laddtryck
Inlägg: 194
Blev medlem: mån nov 09, 2009 2:16 am
Ort: Gimo

Inlägg av Norbäck »

Blir fint det där gosse! :thumbright:

Lösning på problemet eller att skapa fler problem. Tilta upp motorn ist för att ha den liggandes där som en halv boxer tolva så borde det bli ganska mkt mer utrymme. Men de kanske man skulle gjort innan man byggt klart grenröret. Sen ett tråg fräst ur ett aluminium billet, avsuget av en verdipump skulle ju va mumma.
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:39 am

Inlägg av r.ivars »

Norbäck skrev:Blir fint det där gosse! :thumbright:

Lösning på problemet eller att skapa fler problem. Tilta upp motorn ist för att ha den liggandes där som en halv boxer tolva så borde det bli ganska mkt mer utrymme. Men de kanske man skulle gjort innan man byggt klart grenröret. Sen ett tråg fräst ur ett aluminium billet, avsuget av en verdipump skulle ju va mumma.
de är ju de, vill inte mixtra med lutet på motorn utan att sätta torrsump, bmw lär har grejat lutningen for a reason =) inte minst för trågets skull..
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Norbäck
För mycket laddtryck
Inlägg: 194
Blev medlem: mån nov 09, 2009 2:16 am
Ort: Gimo

Inlägg av Norbäck »

r.ivars skrev:de är ju de, vill inte mixtra med lutet på motorn utan att sätta torrsump, bmw lär har grejat lutningen for a reason =) inte minst för trågets skull..
Hoppas de inte är några probelm med att luta upp motorn några grader, annars lär det ju bli general-ras på rätt många bmw byggen. :thumbdown:

De där med torrsump är alltid bara ett telefonsamtal bort, det vet du, eller jag kanske aldrig surrade om det på fyllan i våran lilla motor-fest?
Har nån pump liggandes. hehe.

Hur ballt bygge som helst!! Mantorp i början av april?
Skriv svar