Sida 10 av 16
Postat: ons jan 17, 2007 8:04 pm
av Brandt
Freedrik skrev:satans rå PV
men hur gick det med basätet med den nya upphängningen?
går det att få in ett baksäte endå?
mvh Fredrik
Ska inte vara nått baksäte i, bara bur och 2 rallystolar..

Postat: ons jan 17, 2007 8:06 pm
av Fredrik Forsberg
jo jag misstänkte det
men om man vill köra runt med några brudar då?
frågan är om det går? eller hamnar sätet aldeles för högt upp?
mvh Fredrik
Postat: tor jan 18, 2007 3:59 am
av Brandt
Går gör det säkert, men obekvämt och sen väger det ju..

Postat: tor jan 18, 2007 9:22 am
av * * * NXJ * * *
Postat: tor jan 18, 2007 9:38 am
av Cpt Tuttle
Och får man dem på kroken så ökar bara vikten med åren...
Nej, den där var låg, back to topic nu...

Postat: tor jan 18, 2007 2:58 pm
av Fredrik Forsberg
haha.. okejokej!
jo jag håller med! back to topic
mvh Fredrik
Postat: mån aug 25, 2008 7:22 pm
av Brandt
Var ett bra tag sen man grejade med pvn nu, men nu ska den fram igen.. Håller på å städar garaget å slänger ut lite bilar..
Den här motorn ska i:
Byggde motorfästena i framvagnsbalket efter en b23et med 240 fästen, så tror motorn ska passa direkt, och växellådstunneln är ju byggd efter supra lådan..
Motorn gick skapligt i 240in för att vara original, bör gå ännu bättre i 400kg lättare bil?
http://www.garaget.org/video/f3kxvdi8bk4s
http://www.garaget.org/video/8wk8jy4h9r6x
Slänger på lite bilder i helgen, ska iväg och jobba ett par dagar nu...
Postat: mån aug 25, 2008 7:28 pm
av Tobias Kuru
Postat: mån aug 25, 2008 8:57 pm
av j björk
Postat: tor aug 28, 2008 9:19 pm
av Brandt
Fick grejat lite idag.. Dagen började (eller kvällen efter det förbannade jobbet) med att rensa fram pvn under all skit...
(Ja, 240 styrväxeln ska bytas ut mot nått annat)
Efter det lyftes motorn ur 240in...
Vad kan dölja sig under huven tro?..
Jo, 5an som passade rätt i motorfästena
Kändes ju kul att den passa direkt, så nu får det nog bli en hel helg i garaget.. Massor att göra på karossen....
På återseende...
Postat: fre aug 29, 2008 7:26 am
av * * * NXJ * * *
Härligt att se att du är igång med Pv:n Brandt
Var det inte en T5:a det var tänkt att bli när du började projektet
Ska bli spännande att följa fortsättningen.

/NXJ
Postat: fre aug 29, 2008 12:48 pm
av Brandt
* * * NXJ * * * skrev:Härligt att se att du är igång med Pv:n Brandt
Var det inte en T5:a det var tänkt att bli när du började projektet
Ska bli spännande att följa fortsättningen.

/NXJ
Ja, nu känns det ju kul att gå ut i garaget för engångs skull
Har varit många motorer i men aldrig blivit klart (Från ford V6, till B23ET, till B5204t, till B6284t, till B5254t.) Och Nu B5234t
Hitta lite gamla papper för ett tag sen.. Bilen byggdes med V6an och renoverades -79. sen var den stående från -82 till -01 då jag köpte den.. Jag åkte med den i ett halvår ungefär, sen har den stått igen..
Kanske körde runt 500mil så i snitt har den gått 19mil per år dom senaste 26 åren...
Men nån gång nästa år hoppas jag den kommer ut lite igen..
Postat: fre jan 02, 2009 6:06 pm
av PeddaIndian
jobbas de nåt på pv:n då?

Postat: mån jan 05, 2009 12:17 pm
av Brandt
PeddaIndian skrev:jobbas de nåt på pv:n då?

Nä, tyvärr inte.. Funderar på och skicka den till skrot eller nått..
Postat: mån jan 05, 2009 12:29 pm
av PeddaIndian
Brandt skrev:PeddaIndian skrev:jobbas de nåt på pv:n då?

Nä, tyvärr inte.. Funderar på och skicka den till skrot eller nått..
Nej det vore tråkigt. Den kommer bli grym med 5:a och du bygger klart snabbt
