Sida 10 av 11
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
Postat: tis maj 17, 2011 5:16 pm
av Stoffe_Turbo
Kan tänka mig att man har en fram och en bak, två bultade ihop gör ju bara det stummare. beter ju sig som en väldigt tjock hardy.

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
Postat: tis maj 17, 2011 6:10 pm
av robban
Har du en fram och en bak får du dubbla vridslaglängden och får bort de värsta momentpikarna som dödar allt i drivlinan.
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
Postat: ons maj 18, 2011 7:50 am
av ogge
då hajjar jag. funkar bara på en med deladbakvagn då kardanen ite rör på sig uåå och ner.
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
Postat: lör maj 21, 2011 2:24 pm
av Stoffe_Turbo
lådan nästan svetsad nu

sugen att få ihop bilen. någon som har en 750 e32 klump att sälja?
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
Postat: lör maj 21, 2011 7:16 pm
av ogge
härligt

du lär ju ut å mosa lite snart igen ju !
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
Postat: tor maj 26, 2011 6:08 pm
av ogge
åker du med hx60in?:)
får man fråga var du hittade downpipeflänsen till denna. behöver en till min för att kunna starta den!
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
Postat: tor maj 26, 2011 6:28 pm
av Stoffe_Turbo
ogge skrev:åker du med hx60in?:)
får man fråga var du hittade downpipeflänsen till denna. behöver en till min för att kunna starta den!
Yes hx60in sitter kvar, är faktiskt nöjd med den. fick svarva en egen fläns, hittade ingen som passade. V-bandsklämman hittade jag inte heller, tog en som var något större, kortade av den och svetsa ihop.
Kolla på Scania, tror hx60 sitter i någon lastbil men jag ides inte forska i det

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
Postat: tor maj 26, 2011 6:32 pm
av ogge
haha okej. har ingen lust att göra det jag heller

får vel ställa mig å veva fram en ja med då

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
Postat: tor maj 26, 2011 6:41 pm
av Stoffe_Turbo
Lite grejer har nu hänt iallafall..
Lådan ihopsvetsad:
Testat med koppling och svänghjul i de läget som det kommer att sitta:
Samtliga lamellcentrum omsvetsade:
Får kardan och spakställ imorgon, så efter lite modifieringar kan man nog testköra lite

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
Postat: tor maj 26, 2011 6:47 pm
av Stoffe_Turbo
ogge skrev:haha okej. har ingen lust att göra det jag heller

får vel ställa mig å veva fram en ja med då

Jo, det är nog lättast, hittar man en fläns på scania kanske den sitter ihop med avgasbromsen

fast det är nog ingen som provat, kanske man får fina bromsar då..

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
Postat: tor maj 26, 2011 7:42 pm
av beaver6
Ser ju helt kanon ut, nu är det nära

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
Postat: tor maj 26, 2011 9:11 pm
av ogge
kanske kan använda den som cotout spjäll till avgaset med om man e klurig .haha

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
Postat: fre maj 27, 2011 9:56 am
av r.ivars
kul att det verkar ha hjälpt lite med mina dikeskörningar under inpassningen.
tips är att klämma i 2st pilotlager i veven och använda cylindrisk fastsättning så de inte kliver ur. fungerar på m50 vevar iallafall.
det första jag gjorde sen med min låda var att krasha 2ans syncring för det inte kopplade ur. så var noga med det för syncringarna är visst pisskänsliga i de här lådorna.
ps. hör gärna av dig ifall du M5-SPRÄNGER den här lådan, då vill jag ha din 2ans syncring

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
Postat: fre maj 27, 2011 10:26 am
av Henrik Braun
Härligt med pulver =)
Är nyfiken på registret i den, har du någon effektkurva du kan ladda upp?
Hur stor är din HX60 ut?
Åker själv med HX60 fast på en 3.6 motor så det är ju skoj att se hur det skiljer. Dom är inte helt värdelöa, holset klumparna=)
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
Postat: fre maj 27, 2011 10:41 am
av Stoffe_Turbo
r.ivars skrev:kul att det verkar ha hjälpt lite med mina dikeskörningar under inpassningen.
tips är att klämma i 2st pilotlager i veven och använda cylindrisk fastsättning så de inte kliver ur. fungerar på m50 vevar iallafall.
det första jag gjorde sen med min låda var att krasha 2ans syncring för det inte kopplade ur. så var noga med det för syncringarna är visst pisskänsliga i de här lådorna.
ps. hör gärna av dig ifall du M5-SPRÄNGER den här lådan, då vill jag ha din 2ans syncring

Jo har läst din tråd och satt två pilotlager i min också, även en hylsa på pilotaxeln med ett spel på ca 1mm, då kan ju lagret omöjligt kliva ur. Även limmat lagrena..
Hör av mig om lådan ger sig så löser vi det med reservdelar! Hur verkar dessa hålla i övrigt? mvh