Sida 10 av 11

Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad

Postat: ons mar 23, 2016 3:44 pm
av MB 4 ME
Tackar! Det är som små gummituttar orginal i kompressorerna som man skruvar fast dom i. Men tänker ändå hänga upp dom i Extra gummi för att få dom så ljudlös som möjligt. Självaste lådan blir också ljuddämpad. Någon form av ventilation på lådan ska också dit

Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad

Postat: ons mar 23, 2016 3:52 pm
av gottlieb
Ta nå bättre än originalets små oringar till gummiupphängningar jag har det på rodden och den lever om som satan och jag har bara en..finfina jobb du gör förövrigt.

Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad

Postat: ons mar 23, 2016 7:49 pm
av dahla
MB 4 ME skrev:Med en sick/falsmaskin , "beadroller" säger jag som snabbast 8)
Attans då... jag som hoppades på att du skulle komma med något billigt förslag... hammare och dorn i en springa i golvet eller nånting sånt :)

Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad

Postat: lör jan 14, 2017 12:10 am
av MB 4 ME
länge sedan sist. Men det står inte stilla. Det går bara lite trööögt :hihi:




Har lite bilder på vad som hänt å gjorts. Är extremt less på hur segt photobucket funkar å får ju sitta i timmar för att bara kunna ladda upp bilderna så då orkar jag inte skriva så mycket text. Låter bilderna få tala för sig istället





Har sedan sist hunnit plocka fram min andra bil å besiktat den. 7år sedan sist å det kändes kul. Dock en del skruvning med motorbyten inför bes osv. Blev en del snygga snabba lagningar på den som funkar rätt bra

Bild

Bild

Bild










Till fenan har jag gjort tanken klar. Blev på ca 42liter. Byggde direkt för dubbla pumpar .


Bild



Bild



Bild

Bild

Bild


Bild

Bild









Den fyrkantiga delen under locket är gängad och svetsades fast på insidan av tanken.



Bild










Gjorde rostfria tankband i 0.8mm plåtremsor




Bild





Satt upp motorn i motorstöd för att kunna koppla in orginalhärvan för att bena ur kabelhärvan lite.


Bild









Passade på att kapa tråget


Bild


Bild

Bild










Byggt ihop handbromshistorian. Blev en del snickrande där då jag ville ha mercedes parkeringsbromspedal tilsammans med 240bakaxelns orginalhandrbroms



Bild

Bild








Fäste för bromslangar fram

Bild

Bild









Dragit lite kabel inne i trösklarna i bilen. Sökte efter kabelskydd till ett vettigt pris i lite större diameter och det hela slutade upp i 12m dammsugarslang. Olje och kemikalieresistent.



Bild

Bild


Bild



Bild










Gjorde en strömfördelare/kopplingsplint som ska sitta på torpedväggen. 50mm2 kabel från bagaget fram till denna där det blir 25mm2 vidare sista biten till startmotor. laddning kommer också att kopplas hit.



Bild











ny instrumentering på plats. Slaktade allt innehåll i orginalet och ersatte den med digitala prylar




Bild

Bild

Bild

Bild











Jag blev riktigt nöjd med resultatet.

Bild

Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad

Postat: lör jan 14, 2017 9:17 am
av Performance_seeker
Grymt fint arbete du gör! :thumbright:

Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad

Postat: lör jan 14, 2017 10:44 am
av fugazi
MB 4 ME skrev:ny instrumentering på plats. Slaktade allt innehåll i orginalet och ersatte den med digitala prylar
Först tänkte jag: Neeeeeej... han har mördat världens coolaste instrumenthus...
Men sen blev det ju inte sämre när man såg resultatet!
Riktigt snyggt! (Gäller ju inte bara instrumenthuset dårå....)

Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad

Postat: lör jan 14, 2017 12:10 pm
av MB 4 ME
fugazi skrev:
MB 4 ME skrev:ny instrumentering på plats. Slaktade allt innehåll i orginalet och ersatte den med digitala prylar
Först tänkte jag: Neeeeeej... han har mördat världens coolaste instrumenthus...
Men sen blev det ju inte sämre när man såg resultatet!
Riktigt snyggt! (Gäller ju inte bara instrumenthuset dårå....)
Tackar :thumbright:

Jag vet! Dom har ju riktigt coola instrumenteringar orginal. Men det var bla etertempmätare, mekanisk hastighetsmätare, mekanisk oljetrycksmätare osv. Och det var som lite av det som gick att anväda på ett smidigtsätt. Så då fick det bli så

Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad

Postat: lör jan 14, 2017 7:55 pm
av Anders Granstrom
Jag är grymt imponerad vilka snygga lösningar du gör :lol: Instrumenteringen blev pricken över i:et :thumbright:

Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad

Postat: sön jan 15, 2017 1:06 am
av Steve
När ska jag få se bilder på ett par turbogrenrör då? ;)

Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad

Postat: sön jan 15, 2017 2:49 pm
av Truls_Nordahl
Jäkla trevligt bygge! Gillar dina lösningar! :D

Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad

Postat: sön jan 15, 2017 5:56 pm
av gottlieb
Det ser verkligen proffsbyggt ut det du gör.
Har du inga fler bilder på mätarhuset det vart riktigt ballt.

Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad

Postat: sön jan 15, 2017 5:59 pm
av MatsN
Vad är det för prylar inne i mätarhuset?

Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk

Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad

Postat: sön jan 15, 2017 11:37 pm
av gottlieb
Precis :)

Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad

Postat: sön apr 23, 2017 9:23 pm
av Aspegren
Hur går det med bilen? ☺

Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad

Postat: tis apr 25, 2017 7:29 am
av Elias_
MatsN skrev:Vad är det för prylar inne i mätarhuset?

Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk

Det är Intellitronix mätare, made in USA och kanon kvalité. Har själv en sådan till hastighets mätare och dom har en del kul extra funktioner så som 0-100 tid, trip mätare, max hastighet och 0-402m isch (tror inte det stämmer helt på metern men är hyfsat nära).